Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is echt het beste wat je aan je motor kan aanpassen :Y
ik ben aan het sparen voor carbonverlgen O-)

Dat was voor mij het grootste merkbare verschil tussen de gewone Tuono en de factory.

Met name het rijgedrag door het lichteren voorwiel.

Het verschil in vering heb ik in het dagelijkse verkeer niet gemerkt.
 
Voor de openings topic
full
 
Ja klopt zijn de rsv factory velgen.
Voorkant scheelt 0.5kg en in combi met de braking schijven 0,9kg tegenover standaard V4 velgen met standaard schijven.
Achter scheelt het 0,4kg
Vooral voorkant ben ik heel benieuwd naar.
Ik vind het opvallend dat de Braking schijven zoveel lichter zijn dan de originele...Braking schijven zijn vlgs mij 5mm dik en zwaarder dan de meeste originele schijven. Dus Aprilia heeft zware schijven.
 
Ze hebben er gewoon voor materiaal vanaf gesnoept bij Braking ;-)
AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories

Als ik dit zo lees ben ik wel blij dat de vorige eigenaar de disks onder garantie heeft laten vervangen voor braking wave disks. Los van het feit dat ik ze mooier (moderner) vind dus ook nog eens een flink stuk lichter.


@RRblade, ik heb de komende maand lekker de tijd dus kan het makkelijk even loshalen, moet ook nog de olie beurt doen dus kan ik lekker een dagje sleutelen, vind ik doorgaans niet heel vervelend.
 
Ik vind het opvallend dat de Braking schijven zoveel lichter zijn dan de originele...Braking schijven zijn vlgs mij 5mm dik en zwaarder dan de meeste originele schijven. Dus Aprilia heeft zware schijven.

ja klopt de braking zijn 5mm dik.
ik heb nu ook een set brembo T-drive remschijven en die wegen jawel 20gr zwaarder dan de braking, maar zijn de helft duurder als de brakings :')
 
Zo dan, eindelijk eens kunnen rijden met de Tuono. Wat een pretpakket is dit toch! *O* hooligan machine pur sang, het koppel en de grom uit de airbox zijn echt verslavend :9~

Toch besloot de appie er drie keer mee op te houden. Alle drie keren bij stilstaan voor een kruising in zn 1. Onder het rijden niets aan de hand. Met drempels, wheelies en klinkerwegen blijft ie zonder stotteren gewoon draaien, maar toch bij stilstand drie keer afgeslagen. Dashboard blijft gewoon aan en hij start ook zonder morren weer. Toen ik het stuur wat heen en weer draaide zakte ie even weg alsof hij weer wilde afslaan. Bedrading contactslot ga ik dus checken. Hebben jullie nog suggesties? de zijstandaard schakelaar is al buitenspel gezet.

@ Dyon93: Heeft dit probleem niet te maken met het opzwellen van de benzinetank? Op het apriliaforum zijn er dacht ik meerdere topics over. Knap vervelend, dat wel.
 
Zo dan, eindelijk eens kunnen rijden met de Tuono. Wat een pretpakket is dit toch! *O* hooligan machine pur sang, het koppel en de grom uit de airbox zijn echt verslavend :9~

Toch besloot de appie er drie keer mee op te houden. Alle drie keren bij stilstaan voor een kruising in zn 1. Onder het rijden niets aan de hand. Met drempels, wheelies en klinkerwegen blijft ie zonder stotteren gewoon draaien, maar toch bij stilstand drie keer afgeslagen. Dashboard blijft gewoon aan en hij start ook zonder morren weer. Toen ik het stuur wat heen en weer draaide zakte ie even weg alsof hij weer wilde afslaan. Bedrading contactslot ga ik dus checken. Hebben jullie nog suggesties? de zijstandaard schakelaar is al buitenspel gezet.

@ Dyon93: Heeft dit probleem niet te maken met het opzwellen van de benzinetank? Op het apriliaforum zijn er dacht ik meerdere topics over. Knap vervelend, dat wel.

Hoe hoog staat je stationair toerental? Kan ook zijn dat je koppeling niet helemaal vrijkomt en de motor daardoor afslaat. Verder zou je nog even de kabelboom rechts van je balhoofd kunnen checken, wellicht een draad doorgesleten door de stuurbewegingen.
 
Laatst bewerkt:
Scheelde niet veel of ik had mijn Fz1 erop ingeruild :Y maar twijfelde omdat ik er een jaar op achteruit ging |(
 
:(

Gister na een fijne rit de Tuono met een redelijk volle tank in de garage geparkeerd en ja hoor... weer een lekkere benzine walm en een paar druppels lekkage. Dacht dat ik er eindelijk vanaf was maar hij blijft het maar doen.

Wat heb ik al gedaan:
- Plaat waar de brandstofpomp aan de tank vast zit helemaal gereinigd, heel lichtjes geschuurd zodat alle troep eraf is en met brandstofbestendige vloeibare pakking gemonteerd. Alle schroefjes netjes op moment natuurlijk.
- Nieuwe koperen ringen bij de banjo-bouten.
- Interne slangen bij de brandstofpomp gecontroleerd.

Heeft iemand ervaring hiermee en nog suggesties wat ik eraan kan doen?

Het is maar een klein euveltje maar o zo vervelend. Telkens de benzine uit de tank halen is ook niet echt praktisch.

Waar komt de lekkage vandaan?

Is de tankdop niet gewoon "lek" en dat hij dan lekt via de afwateringsgaatjes/slangen?
 
Zo dan, eindelijk eens kunnen rijden met de Tuono. Wat een pretpakket is dit toch! *O* hooligan machine pur sang, het koppel en de grom uit de airbox zijn echt verslavend :9~

Toch besloot de appie er drie keer mee op te houden. Alle drie keren bij stilstaan voor een kruising in zn 1. Onder het rijden niets aan de hand. Met drempels, wheelies en klinkerwegen blijft ie zonder stotteren gewoon draaien, maar toch bij stilstand drie keer afgeslagen. Dashboard blijft gewoon aan en hij start ook zonder morren weer. Toen ik het stuur wat heen en weer draaide zakte ie even weg alsof hij weer wilde afslaan. Bedrading contactslot ga ik dus checken. Hebben jullie nog suggesties? de zijstandaard schakelaar is al buitenspel gezet.

Goed bedrading nakijken bij het balhoofd.
Verder wat Sorrento ook al opperde van je koppeling.
En hoe hoog staat je stationair toerental?
Ik heb hem meestal rond de 16 a 1700 TPM staan, als je dan eens lekker aan het "raggen" bent dan is het ook wat fijner met gas los tussen de bochtjes ;)
 
Gisteren ook nog eens een lekkere 250km gereden, was ondanks de wind best leuk.
Zeer onder de indruk van de nieuwe rosso 3's.
Zelfs met dit koudere weer plakken ze als een malle, je vinger blijft er gewoon aan plakken.

En ik heb nog nooit een voorband gehad met zoveel "rubber" daar waar je de voorband van een Pilot power gewoon bijna tot aan de rand kan rijden, heeft de rosso 3 nog zoveel extra marge.

Ik ben erg benieuwd met warm weer, en afgestelde vering.
 
@ Sonador: Ik ben erg benieuwd naar de levensduur van de pirelli's. De sportsmarts onder mn tuono hebben echt tijd nodig warm te worden en hebben niet hetzelfde stuurgemak als ik gewend ben van de michelins

Kabels zal ik even goed bekijken, toch raar dat ie dan onder het rijden geen kuren geeft. Stationair staat ie 1600 toeren te stampen. Koppeling komt volledig vrij. Dank voor het meedenken :)
 
Update betreft m'n tank(lek):

Bedankt allemaal voor het meedenken en de linkjes.
Ik heb uitgesloten dat het de tankdop afvoer is, deze blijft keurig droog. Hij lekt op 2 schroefjes aan de achterkant van de brandstofpompplaat. Uit een van de linkjes heb ik een grotere pakkingring besteld, kijken of deze het probleem op lost :) Verder gaat er vanaf nu alleen nog maar Euro98 in. Ben benieuwd of dit het opzetten nog wat verminderd.
 
Update betreft m'n tank(lek):

Bedankt allemaal voor het meedenken en de linkjes.
Ik heb uitgesloten dat het de tankdop afvoer is, deze blijft keurig droog. Hij lekt op 2 schroefjes aan de achterkant van de brandstofpompplaat. Uit een van de linkjes heb ik een grotere pakkingring besteld, kijken of deze het probleem op lost :) Verder gaat er vanaf nu alleen nog maar Euro98 in. Ben benieuwd of dit het opzetten nog wat verminderd.


Met 98 ben je niet verzekerd van ethanol-loze benzine.
Dit verschilt weer per merk.

Persoonlijk neem ik de gezwollen tank voor lief. Zo'n last heb ik er niet van. Het is alleen even wat lastig bij (de)monteren.
Scheelt me veel geld om 95 te tanken.
 
Ik ben zelf erg tevreden met mijn T-drive's, zijn 5,5 mm dik.

Hoe heb jij dat gedaan met de bouten van de remschijven ik moest de mijne aan een kant afdraaien en aan de kant van de sensorring het gat uitvullen met ringen!

Of heb jij gewoon andere bouten gepakt!
 
Met 98 ben je niet verzekerd van ethanol-loze benzine.
Dit verschilt weer per merk.

Persoonlijk neem ik de gezwollen tank voor lief. Zo'n last heb ik er niet van. Het is alleen even wat lastig bij (de)monteren.
Scheelt me veel geld om 95 te tanken.

:^
Wat Ben zegt. Ook in euro98 zit de ethanol die de tank doet opzwellen. BP ultimate 98 en firezone competition 102 zijn voor zover ik weet de enige benzines zonder ethanol in ons kikkerlandje. Van wat ik begreep kan de tank krimpen door hem helemaal leeg met open dop te laten luchten.

Ik heb laatst een uur staan te prutsen om de voorste tankbouten erin te krijgen, niet wetende van het opzwellende tankje. B|
 
Aha, ik was in de veronderstelling dat vpower, ultimate e.d. Ethanol vrij was maar goed. Eerst dit maar eens even voor altijd oplossen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan