Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Aprilianen, :}

ik overweeg weer op een Aprilia te stappen, na een overhaaste overstap van een Caponord naar een Honda VFR 1200 F. De Caponord liet me namelijk nogal schrikken, door bij 120+ km/h de olie de vrije loop te laten. Gelukkig is de A73 over grote delen redelijk recht en was de vloer van het toch bereikte tankstation vloeistofdicht.

Nu twijfel ik toch weer om terug te vallen op de Emozione en wel in de vorm van een Tuono V4 2012. Maar wat zijn hier mogelijke issues? Het is overigens geen APRC. Of zou dat een betere keus zijn?

Ik hoor graag jullie ongekleurde O-) en deskundige mening...
 
Ik ben weer klaar voor het seizoen. *O* Olie + Oliefilter, Remvloeistoffen, Luchtfilter schoon gemaakt en in geolied. Is het nog verstandig om de benzinefilter te vervangen? Daar hoor ik eigenlijk niemand over.

Ook wil ik nog iets anders verzinnen voor mijn kenteken. Deze is momenteel bevestigt op een klein kapje onder de underseat. Dit kapje hangt (losjes) tussen de 2 zij kuipdelen vast geklemd. Iemand ideetjes voor een stevige oplossing O-)
 
Laatst bewerkt:
Dag Aprilianen, :}

ik overweeg weer op een Aprilia te stappen, na een overhaaste overstap van een Caponord naar een Honda VFR 1200 F. De Caponord liet me namelijk nogal schrikken, door bij 120+ km/h de olie de vrije loop te laten. Gelukkig is de A73 over grote delen redelijk recht en was de vloer van het toch bereikte tankstation vloeistofdicht.

Nu twijfel ik toch weer om terug te vallen op de Emozione en wel in de vorm van een Tuono V4 2012. Maar wat zijn hier mogelijke issues? Het is overigens geen APRC. Of zou dat een betere keus zijn?

Ik hoor graag jullie ongekleurde O-) en deskundige mening...




Hallo Roger

Goede keus z,n V4r
Zelf heb ik ook een V4r van 2013 en geen APRC.
Ik heb het pakket nooit gemist , het is meer een hebbe dingetje.
Maar ik zit er aan te denken om hem in te ruilen voor een MT10.
Dus hierbij is de mijne ook te koop.
 
Hallo Roger

Goede keus z,n V4r
Zelf heb ik ook een V4r van 2013 en geen APRC.
Ik heb het pakket nooit gemist , het is meer een hebbe dingetje.
Maar ik zit er aan te denken om hem in te ruilen voor een MT10.
Dus hierbij is de mijne ook te koop.

Nee man!
 
Uitlaat verkocht
Spanningsregelaar gereserveerd



Ik ben bezig met opruimen en kwam nog wat spullen tegen iemand intresse?
- Laser uitlaat met E keur zonder killer. Komt met bijpassende Eprom 100,-
- Spanningsregelaar RR97 (zit kleine beschadiging in isolatie + draad werkt verder goed.) 50,-
- Rizoma rempotje (imitatie) 15,-
- Luchtfilter kast compleet. ( geen plaatje maar standaard box + intake) 30,-

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Beste mensen,

Tijdje niet aanwezig geweest op dit forum, maar heb de Tuono nog steeds. :)

Heb een vraagje.

Wie heeft er wel eens de radiator van een 2nd gen gedemonteerd? Ik kan hier niks in de Service Station Manual over vinden. Ik heb het onderste aftapboutje uit de radiator gedraaid en het ontluchtingsboutje aan de rechterbovenkant ook los (en de vuldop ook los trouwens). Op deze manier heb ik de radiator geleegd. Is dit voldoende om de slangen los te koppelen (alleen daar waar de slangen direct aan de radiator vastzitten) zonder dat de koelvloeistof straks uit de slangen gutst? Of moet ik ergens nog een aftapboutje lossen om echt alle vloeistof eruit te krijgen? Wat is de juiste procedure om de radiator te verwijderen/vervangen? Heeft iemand dat op schrift (of een linkje naar een filmpje)? Ik kan helemaal niets vinden hierover op het Net.

Bedankt alvast.
 
heb zelf toen bij de koelvloeistof vervanging links onder de aftap losgemaakt en rechtsboven..
motor op de standaard en laat maar lopen. Toen er niks uitliep heb ik via de die rechtsboven met lucht de rest eruit 'geblazen' (kwam nog behoorlijk wat uit :Y )

succes
 
Wie heeft er hier een 'tail tidy' bij een gen.2? Dus een kleine kentekenplaathouder ipv het plastic geval. Ben van plan er een paar te laten maken maar ben benieuwd wat jullie hebben.
 
Is er iemand met ervaring met van die bar end spiegels op de Tuono (V4)? Ik twijfel eraan om die erop te zetten. Vanwege een kleine schuur moet de motor moet heel precies staan om de deur dicht te krijgen. Letterlijk met de spiegel milimeters van de muur af. Nu heb ik de standaard spiegels er af gehaald en dat maakt het een stuk makkelijker. Bijkomend voordeel is de Tuono er visueel een stuk van opknapt. Alleen vraag ik mij af of je uberhaupt iets ziet met die kleine bar end spiegels? Je wilt kunnen zien wie er achter je zit O-)

ik ga ze er ook op zetten kijken of het me bevalt! ik heb van die Chinese ronde van 80mm. ik probeer eerst deze en dan ga ik waarschijnlijk voor de Rizoma Spy-R60 of de CRG lane splitters omdat je die nog kunt inklappen! en dan de 55mm variant! want de 80mm vindt ik persoonlijk te groot, maar wil eerst weten of ze me goed bevallen!
 
Dag Aprilianen, :}

ik overweeg weer op een Aprilia te stappen, na een overhaaste overstap van een Caponord naar een Honda VFR 1200 F. De Caponord liet me namelijk nogal schrikken, door bij 120+ km/h de olie de vrije loop te laten. Gelukkig is de A73 over grote delen redelijk recht en was de vloer van het toch bereikte tankstation vloeistofdicht.

Nu twijfel ik toch weer om terug te vallen op de Emozione en wel in de vorm van een Tuono V4 2012. Maar wat zijn hier mogelijke issues? Het is overigens geen APRC. Of zou dat een betere keus zijn?

Ik hoor graag jullie ongekleurde O-) en deskundige mening...

ga maar is rijden met de APRC versie en je wilt echt niet anders, die quickshifter is zo verslavend :9~ verder helpt de rest je echt heel goed op het circuit :] en de openbareweg ook natuurlijk ;)
Ik heb ook een keer gereden met alles uit en dan blijkt hij ook heel goed te presteren,hij laat goed voelen waar de grens is en de gas reactie is zeer mooi te doseren. dus moet ik MeeleesJan toegeven je mist het niet als je er nooit mee gereden hebt. het is wel weer beter als je een V4R APRC hebt als je hem ooit weer wilt verkopen.
wel is er bij de mijne een race map geïnstalleerd wat verbruik en gas reactie verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
ik ga ze er ook op zetten kijken of het me bevalt! ik heb van die Chinese ronde van 80mm. ik probeer eerst deze en dan ga ik waarschijnlijk voor de Rizoma Spy-R60 of de CRG lane splitters omdat je die nog kunt inklappen! en dan de 55mm variant! want de 80mm vindt ik persoonlijk te groot, maar wil eerst weten of ze me goed bevallen!
Ben benieuwd naar je ervaring, als ze bevallen laat het even weten. Kunnen we 2 setjes bestellen.

Als het weer wat opknapt binnenkort weer eens een ritje doen?
 
Mijn Tuono is ook klaar voor het nieuwe seizoen...heb er nog wat carbon bijgehangen. :P
full
 
Ben benieuwd naar je ervaring, als ze bevallen laat het even weten. Kunnen we 2 setjes bestellen.

Als het weer wat opknapt binnenkort weer eens een ritje doen?


ja zal ik doen, is de tuono weer helemaal klaar?
gaan we zeker doen een ritje 8-) :]
 
ja zal ik doen, is de tuono weer helemaal klaar?
gaan we zeker doen een ritje 8-) :]

Coolio. Tuono is er weer klaar voor, nu maar wachten op beter weer. KNMI geeft verbetering aan in de loop van volgende week. Het is nog ver, maar zou het dan toch *O*

PS Arie68, Mr. werkpaard heeft ervoor gekozen om zijn rondjes op een zx10r te rijden en heeft de Tuono verkocht. Dus die kan uit de openingspost.
 
Ook mijn Tuono is er klaar voor!!

[afbeelding]

Rijd jij altijd zonder zadel dan :? :+
en zonder kentekenplaat :] 8-)

Dikke fiets, ben zelf nooit kapot geweest van de koplamppartij op een oer, dit doet hem erg goed imo!

Van mij staat er ook weer klaar voor, met nieuwe rimstriping.

Foto%2013-02-16%2015%2016%2015.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rijd jij altijd zonder zadel dan :? :+
en zonder kentekenplaat :] 8-)

Dikke fiets, ben zelf nooit kapot geweest van de koplamppartij op een oer, dit doet hem erg goed imo!

Van mij staat er ook weer klaar voor, met nieuwe rimstriping.

[afbeelding]

Dankjewel man!
Nou vooruit .. hij is nog niet helemaal klaar. Maar ik heb er wel zin in! O-)
Nog even wachten op m'n nieuwe kentekenplaathouder.

Jouw bike ziet er ook netjes uit! Rij jij altijd zonder spiegels dan? (of zie ik ze over het hoofd) :+ Haha.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan