Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen, uw ongezouten mening graag. Ik ben groot van van naked bikes en volgend jaar wil ik een andere. Momenteel rijdt ik een Speed Triple en ik vind het een heerlijke motor. Toch wil ik een motor waar ik op moet werken, een beul. Dan kom je al snel uit bij een Tuono V4.

Andere kandidaten zijn een Speed Triple R en een Yamaha MT10.

Wat mij tegen staat zijn de horrorverhalen over de kwaliteit van het blok, nu begrijp ik dat dat vooral 1e generatie is. Ook de klantenservice schijnt om te janken te zijn.. Heb zelf al een Appie gehad en nooit geen problemen gehad btw.

Zeg het maar.. hoe veilig is het om een V4 te kopen.. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie er problemen mee gehad en zo ja, welke?

Thanx!
 
Laatst bewerkt:
Koplampcovers zal mogelijk problemen opleveren. Aan andere kant denk ik overdag zal het toch meevallen (hoop ik dan). Als je slecht zichtbaar bent in donker is het ander verhaal.
 
Hou er rekening mee dat de koplamp covers in de zomer kunnen zorgen dat je koplampen gaan scheuren.

Je koplampen zijn van kunststof en willen zonder al scheurtjes gaan vertonen door overmatige warmte! Ziet er mooi uit maar kan problemen geven.
 
zo had ik het nog niet bekeken. De kleur helpt natuurlijk ook niet. Een reden om ze er op te zetten was dat er in 1 van de lampen al barstje zit door steenslag en ik geen goedkoop exemplaar kon vinden ter vervanging. Covers zijn geplakt met blokjes zodat er beetje lucht zit tussen cover en koplampglas. Hopelijk is dat genoeg.
 
:W

Van het weekend ook een tuono gescoord.

Paar jaar terug al op een falco getourd met ombouw sbk, maar verkocht met hoge km stand.

Daarna 2jaar op twee saaie 4cilinders gereden ( Fireblade / zx12r :z ) en nu een leuke Tuono 2008

ruuvrc.jpg


Voor nu zn winterslaap af maken en op zoek naar een stel mooie dempers. Mocht iemand nogweat hebben liggen....... :)
 
:W

Van het weekend ook een tuono gescoord.

Paar jaar terug al op een falco getourd met ombouw sbk, maar verkocht met hoge km stand.

Daarna 2jaar op twee saaie 4cilinders gereden ( Fireblade / zx12r :z ) en nu een leuke Tuono 2008

[afbeelding]

Voor nu zn winterslaap af maken en op zoek naar een stel mooie dempers. Mocht iemand nogweat hebben liggen....... :)

2017 belooft weer een mooi motorjaar voor jou te worden. Aan het materiaal zal het niet liggen *O*
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je Tuono. Ik ben ook op zoek geweest naar dempers en inmiddels zijn er een paar high mount oval titanium MIVV onderweg....kerstkadootje voor mezelf....
Iemand ervaring met deze dempers?
 
Gefeliciteerd met je Tuono. Ik ben ook op zoek geweest naar dempers en inmiddels zijn er een paar high mount oval titanium MIVV onderweg....kerstkadootje voor mezelf....
Iemand ervaring met deze dempers?

Niet die specifieke mivv dempers
wel andere mivv dempers op tuono en rsv, en daar komt een flink kabaal vanaf.
Mivv's zijn over het algemeen erg luid.
 
Ok dank je voor je reactie. Is een 2e hands set en komt van een RSV. Verkoper gaf ook aan dat hij bijna altijd met DB-killers er in reed, zonder was t wel erg luid.
 
Ik heb ook hoge Mivv's, maar dan wel de ronde carbon versie. Rijd ook altijd met DB-killer maar moet zeggen dat ze dan niet te hard klinken hoor. Vriend van me heeft een SV650 met een enkele Mivv en die klinkt harder gek genoeg.

Heb trouwens wel de ophanging van de dempers veel cleaner gemaakt, want de standaard bevestiging aan de voetsteunen was maar een rommeltje. En het was echt heel breed, maar dat zie je niet zo goed op de foto.

Van:
full


Naar:
full


Ik heb toen een aantal beugeltjes laten watersnijden, en heb er nog veel over. Je hoeft dan alleen wat torsie in de beugeltjes te buigen en dan zijn ze perfect.
Mocht je er een paar willen dan hoor ik het wel!
 
Ziet er goed uit.
Dat mivv niet te doen is zonder DB killer komt bekend voor.

Waar hebben jullie de dempers gescoord?
 
Staat perfect zo. Hij zou standaard bevestiging er bij doen maar hoe het bij jou zit staat t perfect dus heb zeker interesse in die beugeltjes. Ik ga ff proberen pb te sturen.

Ik heb ook hoge Mivv's, maar dan wel de ronde carbon versie. Rijd ook altijd met DB-killer maar moet zeggen dat ze dan niet te hard klinken hoor. Vriend van me heeft een SV650 met een enkele Mivv en die klinkt harder gek genoeg.

Heb trouwens wel de ophanging van de dempers veel cleaner gemaakt, want de standaard bevestiging aan de voetsteunen was maar een rommeltje. En het was echt heel breed, maar dat zie je niet zo goed op de foto.

Van:
[afbeelding]

Naar:
[afbeelding]

Ik heb toen een aantal beugeltjes laten watersnijden, en heb er nog veel over. Je hoeft dan alleen wat torsie in de beugeltjes te buigen en dan zijn ze perfect.
Mocht je er een paar willen dan hoor ik het wel!
 
Mannen, uw ongezouten mening graag. Ik ben groot van van naked bikes en volgend jaar wil ik een andere. Momenteel rijdt ik een Speed Triple en ik vind het een heerlijke motor. Toch wil ik een motor waar ik op moet werken, een beul. Dan kom je al snel uit bij een Tuono V4.

Andere kandidaten zijn een Speed Triple R en een Yamaha MT10.

Wat mij tegen staat zijn de horrorverhalen over de kwaliteit van het blok, nu begrijp ik dat dat vooral 1e generatie is. Ook de klantenservice schijnt om te janken te zijn.. Heb zelf al een Appie gehad en nooit geen problemen gehad btw.

Zeg het maar.. hoe veilig is het om een V4 te kopen.. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie er problemen mee gehad en zo ja, welke?

Thanx!

Ik heb in 2012 een nieuwe Tuono V4 aangeschaft.
En er 44.000 km opgereden....zonder echte problemen.
De beleving en het geluid van de V4 zijn echt fabelachtig :]
 
Mannen, uw ongezouten mening graag. Ik ben groot van van naked bikes en volgend jaar wil ik een andere. Momenteel rijdt ik een Speed Triple en ik vind het een heerlijke motor. Toch wil ik een motor waar ik op moet werken, een beul. Dan kom je al snel uit bij een Tuono V4.

Andere kandidaten zijn een Speed Triple R en een Yamaha MT10.

Wat mij tegen staat zijn de horrorverhalen over de kwaliteit van het blok, nu begrijp ik dat dat vooral 1e generatie is. Ook de klantenservice schijnt om te janken te zijn.. Heb zelf al een Appie gehad en nooit geen problemen gehad btw.

Zeg het maar.. hoe veilig is het om een V4 te kopen.. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie er problemen mee gehad en zo ja, welke?

Thanx!

voor het geluid en rij eigenschappen zeker de Tuono V4 in vergelijking met speed.
MT10 heb ik nog nooit opgereden! dus kan ik daar moeilijk over oordelen maar er schijn een SP MT10 te komen voor de strijd met de super nakeds ala tuono 1100, super duke R en bmw S1000r.

qua betrouwbaar zit het wel goed alleen zou ik nu voor het 2014 model(abs en grotere tank) gaan. die hebben alle kinderziektes er wel uit!
beetje goed onderhoud is logisch bij zo een motor.
hij hoeft pas om de 10dkm een beurt maar ik zou korter aanhouden.

weet nog wel een hele mooie witte 2014 staan, echt een heel dik ding.
 
voor het geluid en rij eigenschappen zeker de Tuono V4 in vergelijking met speed.
MT10 heb ik nog nooit opgereden! dus kan ik daar moeilijk over oordelen maar er schijn een SP MT10 te komen voor de strijd met de super nakeds ala tuono 1100, super duke R en bmw S1000r.

qua betrouwbaar zit het wel goed alleen zou ik nu voor het 2014 model(abs en grotere tank) gaan. die hebben alle kinderziektes er wel uit!
beetje goed onderhoud is logisch bij zo een motor.
hij hoeft pas om de 10dkm een beurt maar ik zou korter aanhouden.

weet nog wel een hele mooie witte 2014 staan, echt een heel dik ding.

Ok thanx, geluid van een Speed is ook erg bijzonder hoor.
En qua sturen en remmen denk ik dat een Speed R nog een tandje scherper is, die heeft Öhlins vering rondom en Brembo monoblocs, en gesmede PVM velgen.. :9~

Ik ga er goed over na denken en zowel de MT10 als de Tuono ff proefrijden!
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de rearset op een Tuono gen2? Ik denk er sterk aan een andere set te plaatsen, met name i.v.m. het bekende achterrem probleem (nu hoor ik de meeste denken, welke achterrem :? ).

Ik merkte afgelopen seizoen toch dat ik soms een rem mis en voor mijn veiligheid is het ook wel een fijn idee dat de rem werkt. Ik twijfel alleen of het echt de paar 100€ waard is.

Het zou dan een set van Aprilia Performance of Gilles worden.
 
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de rearset op een Tuono gen2? Ik denk er sterk aan een andere set te plaatsen, met name i.v.m. het bekende achterrem probleem (nu hoor ik de meeste denken, welke achterrem :? ).

Ik merkte afgelopen seizoen toch dat ik soms een rem mis en voor mijn veiligheid is het ook wel een fijn idee dat de rem werkt. Ik twijfel alleen of het echt de paar 100€ waard is.

Het zou dan een set van Aprilia Performance of Gilles worden.


Als het je om de achterrem te doen is: Duc 1098 rempomp. Werkt uitstekend.
 
Heb een setje van TRW Lucas. Ook volledig instelbaar en de achterrem werkt. Maar moet wel zeggen dat ik hem nog steeds matig vind die achterrem.
De verandering die ik verreweg het beste vind tot nu toe is de ohlins schokdemper. Was echt een wereld van verschil bij mij. Dus misschien kan je beter je kerstcentjes daar aan uitgeven? :)
 
Toch maar de knoop doorgehakt en de Gilles tooling set besteld. Met wat kerstkorting erbij voor een wat redelijkere prijs kunnen bestellen.

Daarnaast is het plan de Tuono nog wel wat jaren te rijden en is het mijn droommotor geweest, dus er mag best wel wat geld tegenaan. En dan beter een redelijk werkende rem dan een totaal niet werkende rem.

Denk dat ze met zo'n 2weken wel binnen zijn.

Dan in het voorjaar langs Hyperpro en we kunnen er weer een seizoen tegenaan. 8-)
 
Hou er rekening mee dat de koplamp covers in de zomer kunnen zorgen dat je koplampen gaan scheuren.

Je koplampen zijn van kunststof en willen zonder al scheurtjes gaan vertonen door overmatige warmte! Ziet er mooi uit maar kan problemen geven.

Komt niet door de warmte maar door het licht zelf wat de weekmakers in het kunstof aantast, ik heb Xenon wat veel minder warm word dan origineel halogeen en koplampen komen ook scheurtjes in.
Daarbij heb je vol rijwind koeling op de koplampen als het met warmte van doen had zou het dit nog wat onwaarschijnlijker maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan