Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na lang twijfelen is mijn keuze toch op een oer tuono gevallen. Morgen kijken bij verschillende die te koop staan.
Stond mij iets bij van mijn eigen tuono toen dat als je er een andere demper opzet je ook gelijk een andere chip moet plaatsen,klopt dit?
En heeft hier iemand toevallig nog een afdekkapje voor de duo zit te koop voor t geval die er niet bij zit?

Gr Ray
 
Na lang twijfelen is mijn keuze toch op een oer tuono gevallen. Morgen kijken bij verschillende die te koop staan.
Stond mij iets bij van mijn eigen tuono toen dat als je er een andere demper opzet je ook gelijk een andere chip moet plaatsen,klopt dit?
En heeft hier iemand toevallig nog een afdekkapje voor de duo zit te koop voor t geval die er niet bij zit?

Gr Ray

'Gelijk een andere chip' is niet nodig, wel aan te raden op de lange duur.

En afdekkapje, succes, zijn goud waard tegenwoordig. Er zijn wel wat bedrijven die vervangers maken...
 
Grappig om te lezen dat men toch weer terugkeerd naar de "oer". Oude liefde.....of niet, Patrick..... 8-) :+
 
'Gelijk een andere chip' is niet nodig, wel aan te raden op de lange duur.

En afdekkapje, succes, zijn goud waard tegenwoordig. Er zijn wel wat bedrijven die vervangers maken...
Ok bedankt! Evt een adresje voor de chip en afdekkapje?
 
Ok thanx, geluid van een Speed is ook erg bijzonder hoor.
En qua sturen en remmen denk ik dat een Speed R nog een tandje scherper is, die heeft Öhlins vering rondom en Brembo monoblocs, en gesmede PVM velgen.. :9~

Ik ga er goed over na denken en zowel de MT10 als de Tuono ff proefrijden!

Eerlijk gezegd denk ik niet, speed R zal Waarschijnlijk lichter sturen door de pvm wielen, maar die speed waarop ik heb gereden had ook ohlins(after market) vering erop! En hij stuurde ook prima maar je voelde een beweging in het frame komen, leek wel meer flex te hebben waar door de fiets meer beweging heeft.
En laat nu de tuono een serieus goed stijf frame hebben en dat maakt echt een wereld van verschil.
Geloof me ik vond de speed echt een super mooie motor en stond ook hoog op mijn lijstje van een motor die ik ook een keer moest bezitten maar naar een 45 min serieus stevig doorrijden door de Eifel was ik achter dat het een mooie fiets is met mooi geluid maar als je echt gaat knallen toch beter de Tuono V4 moet hebben. En die jongen waarmee ik de motor ruil had gedaan had 3 weken later een tuono V4 in de garage staan! Zoveel fijner en beter vond die hem rijden.
 
Als aanvulling op ruitje, hendels en koplamcovers nu ook donkere knipperlichtglaasjes.
Helaas moeten de covers er weer af. Staat mooi maar laten totaal geen licht door. Vanavond even getest in donkere garage maar echt zo goed als niks. Gaat niet werken en ik moet dus op zoek naar andere exemplaren die wel wat donkerder zijn maar niet zo dat er geen licht meer door komt.
full
 
Als aanvulling op ruitje, hendels en koplamcovers nu ook donkere knipperlichtglaasjes.
Helaas moeten de covers er weer af. Staat mooi maar laten totaal geen licht door. Vanavond even getest in donkere garage maar echt zo goed als niks. Gaat niet werken en ik moet dus op zoek naar andere exemplaren die wel wat donkerder zijn maar niet zo dat er geen licht meer door komt.[afbeelding]

Nu nog het stickertje, twee tinten grijs voor het rood/groene... :+
 
Oude panty pakken is de goedkoopste oplossing.

Bij mij ging het maanden goed tot ik bij een laser controle werd aangehouden, mocht het er ter plekke afhalen en kreeg een waarschuwing boetes zijn best duur als je het er niet meteen af kunt halen -O-
 
Mannen, uw ongezouten mening graag. Ik ben groot van van naked bikes en volgend jaar wil ik een andere. Momenteel rijdt ik een Speed Triple en ik vind het een heerlijke motor. Toch wil ik een motor waar ik op moet werken, een beul. Dan kom je al snel uit bij een Tuono V4.

Andere kandidaten zijn een Speed Triple R en een Yamaha MT10.

Wat mij tegen staat zijn de horrorverhalen over de kwaliteit van het blok, nu begrijp ik dat dat vooral 1e generatie is. Ook de klantenservice schijnt om te janken te zijn.. Heb zelf al een Appie gehad en nooit geen problemen gehad btw.

Zeg het maar.. hoe veilig is het om een V4 te kopen.. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie er problemen mee gehad en zo ja, welke?

Thanx!

Mijn ervaring met de Tuono V4 is ronduit slecht als het om betrouwbaarheid gaat van zowel de techniek als de Aprilia-service.

Ik ga niet alle ellende beschrijven maar na iets meer als een jaar en 10.000 km gaf het motorblok de geest. Na aandringen van mijn dealer is er een nieuw blok vanuit Aprilia geleverd nadat men in eerste instantie alleen de revisie van het blok wilde vergoeden.

Met het nieuwe blok 16.000 km redelijk probleemloos gereden (beurten om de 8000 km uit laten voeren) tot er in de Vogezen weer een geweldig geratel te horen was en de motor absoluut niet meer wilde starten. Helaas weer een hoop ellende en na 3,5 jaar geen garantie meer. Aprilia wil uit coulance nog wel de onderdelen vergoeden. Het wachten op de onderdelen duurt echter zo verschrikkelijk lang dat het er naar uit zag dat ik een seizoen zou gaan missen ;( .

Daarom heb ik in het voorjaar van 2016 besloten om over te stappen naar een Triumph. De nieuwe Speed Triple R bevalt me heel goed. Ik moet eerlijk zeggen dat de looks en het geluid van de Tuono V4 niet te evenaren zijn en dat ik de kick die ik op de Tuono heb ervaren niet op de Speed heb. Toch voelt de Speed wel heel lekker betrouwbaar. Ik denk nog regelmatig terug aan de Tuono maar elke keer komt ook alle ellende naar boven en ben ik blij met mijn Speed :] .

Misschien een niet al te objectief verhaal maar je vroeg ongezouten meningen.

Groet
Frank
 
Mijn ervaring met de Tuono V4 is ronduit slecht als het om betrouwbaarheid gaat van zowel de techniek als de Aprilia-service.

Ik ga niet alle ellende beschrijven maar na iets meer als een jaar en 10.000 km gaf het motorblok de geest. Na aandringen van mijn dealer is er een nieuw blok vanuit Aprilia geleverd nadat men in eerste instantie alleen de revisie van het blok wilde vergoeden.

Met het nieuwe blok 16.000 km redelijk probleemloos gereden (beurten om de 8000 km uit laten voeren) tot er in de Vogezen weer een geweldig geratel te horen was en de motor absoluut niet meer wilde starten. Helaas weer een hoop ellende en na 3,5 jaar geen garantie meer. Aprilia wil uit coulance nog wel de onderdelen vergoeden. Het wachten op de onderdelen duurt echter zo verschrikkelijk lang dat het er naar uit zag dat ik een seizoen zou gaan missen ;( .

Daarom heb ik in het voorjaar van 2016 besloten om over te stappen naar een Triumph. De nieuwe Speed Triple R bevalt me heel goed. Ik moet eerlijk zeggen dat de looks en het geluid van de Tuono V4 niet te evenaren zijn en dat ik de kick die ik op de Tuono heb ervaren niet op de Speed heb. Toch voelt de Speed wel heel lekker betrouwbaar. Ik denk nog regelmatig terug aan de Tuono maar elke keer komt ook alle ellende naar boven en ben ik blij met mijn Speed :] .

Misschien een niet al te objectief verhaal maar je vroeg ongezouten meningen.

Groet
Frank

Thanx man, hier kan ik iets mee. Ondanks het feit dat ik de Tuono ontzettend mooi vind heb ik meer van dit soort verhalen gehoord, hij valt bij mij dus af.

ik denk dat je met de Speed R een uitstekende keuze hebt gemaakt. De oudere generatie (die ik heb) lusten accu's voor ontbijt en de spanningsregelaar wil het wel eens begeven maar voor de rest zijn ze oer sterk.
 
De Tuono verhalen gaan vooral over de eerste modellen V4, momenteel is het erg rustig op diverse fora over dit soort problemen.
 
De Tuono verhalen gaan vooral over de eerste modellen V4, momenteel is het erg rustig op diverse fora over dit soort problemen.
precies!

Bij yamaha gaan de versnellingsbakken stuk, bij Honda de spanningsregelaars, Kawa had zakkende cilinderbussen, de suzuki scheurende subframes, BMW is niet echt betrouwbaar (ook niet de s1000 blokken!) en als je wil weten of een panigale 25000 Euro waard is zou ik aanraden om eens bij een dealer in de werkplaats te kijken (ik werd er verdrietig van) en bij Triumpfff scheuren de hoofdframes zelf.
kortom, elk merk heeft wel iets maar het komt zelden voor.
 
precies!

Bij yamaha gaan de versnellingsbakken stuk, bij Honda de spanningsregelaars, Kawa had zakkende cilinderbussen, de suzuki scheurende subframes, BMW is niet echt betrouwbaar (ook niet de s1000 blokken!) en als je wil weten of een panigale 25000 Euro waard is zou ik aanraden om eens bij een dealer in de werkplaats te kijken (ik werd er verdrietig van) en bij Triumpfff scheuren de hoofdframes zelf.
kortom, elk merk heeft wel iets maar het komt zelden voor.

Daar heb je gelijk in maar je hoort toch wel heel veel negatieve verhalen over de V4 van Aprilia, 1e generatie of niet. Veel meer als over bijvoorbeeld een Honda CBR of Yamaha R1, terwijl er daar verhoudingsgewijs veel meer van zijn. Daar komt bij dat als er iets stuk is aan bijv een Triumph of Honda, de klantenservice je over het algemeen goed helpt en dat je binnen no time nieuwe onderdelen hebt.

Nogmaals, ik wil de Tuono V4 niet afzeiken en ik vind het een bloedmooie motor waarvan de overgrote meerderheid ongetwijfeld probleem vrij is! :)

Toch is bovenstaand wel een reden om erg te twijfelen of ik het wel aan durf.
 
ja klopt de V4 van aprilia. is een dingetje ze hebben in 2009 met de introductie van de RSV4 zo gefaald en ook het eerste model 09/10 RSV4! en daarmee word die nog steeds achtervolgt.
de Tuono heeft hier echt maar enkel last van, Plastic Power heeft echter dubbele pech gehad.

zelfe verhaal met ducati Stucgati, tja de laatste jaren zijn ze toch weer een stuk betrouwbaarder alleen met de Panigale gaat het dan weer goed mis.
BMW GS is de meest verkochten motor, maar wat een ellende is dat dan pfff.
buurman wordt daar echt heel moe van.

maar goed ik snap je wel hoor bij twijfel niet doen.
maar ik zou sowieso toch nog proefrijden, ding loop zo gruwelijk en dat geluid is heel dik. (ik mis de mijne nu al)

toch dan maar de speed R gaan.
 
Als aanvulling op ruitje, hendels en koplamcovers nu ook donkere knipperlichtglaasjes.
Helaas moeten de covers er weer af. Staat mooi maar laten totaal geen licht door. Vanavond even getest in donkere garage maar echt zo goed als niks. Gaat niet werken en ik moet dus op zoek naar andere exemplaren die wel wat donkerder zijn maar niet zo dat er geen licht meer door komt.[afbeelding]


staat wel super vet.
maar ze je lampen helemaal niet meer? ivm met je zichtbaarheid voor de blinde automobilisten?
 
Vanaf gisteren de eigenaar van een zilveren oer tuono *O*
Nu op zoek naar een andere demper,iemand tips? Afdekkapje ging de vorige eigenaar zoeken maar hij gaf me niet veel hoop.
Over 2 weken ga ik m ophalen en dan hopen dat t snel mooi weer word *D
 
Vanaf gisteren de eigenaar van een zilveren oer tuono *O*
Nu op zoek naar een andere demper,iemand tips? Afdekkapje ging de vorige eigenaar zoeken maar hij gaf me niet veel hoop.
Over 2 weken ga ik m ophalen en dan hopen dat t snel mooi weer word *D

Dat kapje gaat ie los verkopen.... _O-

Gefeliciteerd!
 
Vanaf gisteren de eigenaar van een zilveren oer tuono *O*
Nu op zoek naar een andere demper,iemand tips? Afdekkapje ging de vorige eigenaar zoeken maar hij gaf me niet veel hoop.
Over 2 weken ga ik m ophalen en dan hopen dat t snel mooi weer word *D

Gefeliciteerd!

Mooie aprilia evo titanium eronder als demper :t
 
Mannen, uw ongezouten mening graag. Ik ben groot van van naked bikes en volgend jaar wil ik een andere. Momenteel rijdt ik een Speed Triple en ik vind het een heerlijke motor. Toch wil ik een motor waar ik op moet werken, een beul. Dan kom je al snel uit bij een Tuono V4.

Andere kandidaten zijn een Speed Triple R en een Yamaha MT10.

Wat mij tegen staat zijn de horrorverhalen over de kwaliteit van het blok, nu begrijp ik dat dat vooral 1e generatie is. Ook de klantenservice schijnt om te janken te zijn.. Heb zelf al een Appie gehad en nooit geen problemen gehad btw.

Zeg het maar.. hoe veilig is het om een V4 te kopen.. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie er problemen mee gehad en zo ja, welke?

Thanx!

Rij nu zelf 4 jaar probleemloos op de V4 Tuono. De probleem gevallen zijn enkel in het begin geweest.
Ken nog 5 andere die ook probleemloos rijden.
 
Rij nu zelf 4 jaar probleemloos op de V4 Tuono. De probleem gevallen zijn enkel in het begin geweest.
Ken nog 5 andere die ook probleemloos rijden.
En wanneer is dit begin (het maken van rommel) geeindigd en wanneer is het eind begonnen? (het maken van kwaliteit) dan weet ik vanaf welk bouwjaar ik moet gaan zoeken.

Ook ik zit met motivatie problemen een v4 aan te schaffen. Het lijkt mij zo'n ranzig vette fiets om te rijden. Dat waanzinnig vette geluid, te gek... Maar. In de schuur staat een al 50000 km heule dikke monster 1100 wolf in schaapskleren waar ik ook na 8 jaar redelijk gelukkig mee ben. Nou dan neem je hem er bij zou je zeggen. Maar als ik naast de 848 van de vrouw en de zx6r er ook nog een tuono naast zet kost het me een huis.(want echt scheiding) Dus ik zou mijn oude vertrouwde paard er voor moeten inruilen. De monster doet zo veel goed, waaronder vooral bruut en lomp zijn maar ook vooral heel blijven. Als ik hem dan inruil voor een v4 die bruut en elegant is en me langs de kant van de weg zou laten staan zou ik daar verdrietig van worden ... op z'n minst.

HELP tweestrijd...
 
Mijn ervaring is TOP
In 2012 een V4 1000 gekocht en deze bij 35000 km en 2 jaar verder ingeruild op een V4 1100
Bij deze fiets staat de teller nu ook weer op ruim 30000km.
Op wat kleine dingetjes na (keurig onder garantie verholpen)probleemloos.
Wat wel belangrijk is.........een GOEDE dealer.
Succes met jullie probleem.

;) :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan