Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een kort vraagje hoor mbt achtertandwiel. Ik heb nu de combi 15-40 op mijn 2008 gen2. Ik wil achter wel naar 42. Kan ik die gewoon vervangen of moet er dan ook anders nog iets gedaan worden. Langere ketting of zo?
Past gewoon met de standaard ketting....
 
Bedankt!

Gelijk maar ff een foto..

[afbeelding]

Hey een broertje/zusje van die van mij:

4t7u4z.jpg


Die staat geduldig te wachten op mooi en warmer weer!
Mocht je nog belang hebben bij het gespoten achterpanneel, ik zoek zelf een origineel (met een nette sticker) ....

In ieder geval gefeliciteerd met jou mooie aankoop, en vele mooie kilometers toegewenst.

Wat betreft je accu, ik zou gaan voor een magnetti marelli accu of een agm accu van een willekeurig merk. Yuassa ben ik zelf niet zo fan van, die gaan bij mij vaak kapot.
In ieder geval investeer in een goede acculader, en hou hem aan die lader.

Een 14 levert wat meer vermogen dan een 12 natuurlijk, en hij is wel wat fysiek groter (maar past prima).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle antwoorden! Zo'n lipo accu klinkt goed maar moet hoe houd die zich met lang stil staan vd motor? Heb een druppellader staan voor een loodaccu, dus zou een ander moeten kopen voor die lipo?

@ sonador ziet er ook netjes uit de jouwe!

@ miquel klopt heb ook een dorso gehad.
 
ik laad hem gewoon met een optimate 3 en dat gaat prima.
Af en toe een half uurtje erop en hij kan weer maanden stilstaan....
 
Een LiFePo accu heeft een zelfontlading van nog geen 5% per maand en er zit elektronische regeling ingebouwd zodat je hem met elke oplader en de motor zelf kunt opladen. De levensverwachting van zo'n accu is 2 tot 3 keer zo lang als van een reguliere lood zuur accu.

Ik heb zelf een LiFePo4 accu (dit type: https://www.louis.eu/artikel/jmt-lithium-ionen-battery/10036880). Deze ontploffen of vlammen niet als ze bijvoorbeeld doorboord worden, waardoor ze geschikt zijn voor gebruik in een motor (of elk ander EV).
 
Nogmaals een poging gedaan met de rearset en met heel veel geduld en tijd om de boel ontlucht te krijgen, is het eindelijk naar mijn zin. Nu de boel nog wat afstellen en maar eens een proefritje maken.

Foto's volgen, maar het resultaat qua looks is :9~
 
King okkie en daanzz bedankt! Volgens die link past die accu niet in t oude model daanzz of weet jij uit ervaring dat t wel gaat?
 
Even een kort vraagje hoor mbt achtertandwiel. Ik heb nu de combi 15-40 op mijn 2008 gen2. Ik wil achter wel naar 42. Kan ik die gewoon vervangen of moet er dan ook anders nog iets gedaan worden. Langere ketting of zo?

Kijk hoeveel ruimte je nu overhebt bij de verstellers. 2T groter is 1 schakellengte ruimte in je versteller.

Kortom je versteller zal 1 schakellengte naar voren komen.
 
King okkie en daanzz bedankt! Volgens die link past die accu niet in t oude model daanzz of weet jij uit ervaring dat t wel gaat?

Zou je even moeten opzoeken maar ik heb nu een accu met een hogere CCA (start capaciteit) terwijl de accu kleiner is. Vaak staat er wel bij welke originele type ze vervangen. Ik heb zelf gewoon gekeken naar de maten.
 
Het heeft vannacht geregend in Gelderland.
De pekel is weg gespoeld, dus....
Nee nog te fris .
Of zijn er toch tuonos voor een treffen?
Had ook het plan vandaag de Tuono weer eens te pakken in plaats van de pekelfiets. Kou was voor mij niet het struikelblok, maar de weg was nog behoorlijk nat. En als ik dan zie wat er nog voor een zooi op de weg ligt.... hou hem graag nog even schoon.
Maar ben wel benieuwd naar de nieuwe uitlaat.
full
 
Van mij mag het mooie weer nog even op zich laten wachten, heb net mn zadel weg gebracht om opnieuw te laten bekleden, duurt 6/8 weken :P
 
Hoop dat het mooie weer niet lang op zich laat wachten.
Wil de uitlaat van Bor-s ook graag horen.
En ja het nieuwe zadel zien van Zagato.
Dus een treffen rijden en nieuwe ideeën opdoen.
Wat duurt wachten toch laaaannnng.....
 
Hoop dat het mooie weer niet lang op zich laat wachten.
Wil de uitlaat van Bor-s ook graag horen.
En ja het nieuwe zadel zien van Zagato.
Dus een treffen rijden en nieuwe ideeën opdoen.
Wat duurt wachten toch laaaannnng.....

Lijkt me leuk, ik deel sowieso wel een foto hier zodra hij klaar is
 
Alleen opnieuw laten bekleden duurt 6 tot 8 weken? Ga je hem te voet wegbrengen naar Italië? ;)

Heb hem naar een 1mans bedrijfje gebracht. Die komt momenteel om in het werk (wat natuurlijk mooi is voor hem) dus duurt lang. Maar ik heb er geen haast bij. De bovenkant laat ik bekleden met anti slip kunstleer en de zijkanten met carbonlook kunstleer. Aan de zijkanten word de Italiaanse vlag verwerkt.
 
Het zadel van mijn Tuono 1100 is ook terug van mPartz.nl na een week te zijn weggeweest. Nieuw zadelovertrek en meteen laten voorzien van gel voor mijn teder achterwerk :+
full
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat ziet er goed uit! Zat net ook even te kijken op die LuiMoto website, maar klopt het dat dat ongeveer EUR 350,- kost voor wat jij daar hebt?!
Jip, maar dan heb je ook wat ;-). Als je dit laat doen door een stoffeerder is de vraag of ie het überhaupt zo goed passend krijgt (m.n. het bultje is een uitdaging bij de duo heb ik begrepen). Plus stiksel (Italiaanse vlag) en meerdere kleuren vlakken hoef je daar vaak niet mee aan te komen (tenzij je daar ook de portemonnee trekt). Althans dat is mijn ervaring uit het verleden, vandaar dat de keuze deze keer eenvoudig was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan