Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn motor !
In 2007 (overjarig) nieuw gekocht...[afbeelding]


Kijk eentje die het kan bevestigingen :+
Lang leve aprilia, Haha soms zie je ook een RSVR en heel soms een tuono 2de gen voorbij komen met een donkerblauw/zwart frame! Die zijn ook ooit als nieuw verkocht alleen weet niet of het een special edition is??
Maar goed, de oer tuono in fluo rood is ind een erg mooie uitvoering evenals de zwarte met rode wielen.
 
Eindeijk is het zover!!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Sinds 2 weken trotse bezitter van een tuono uit 2007.

Vorige eigenaar is er gigantisch zuinig op geweest. Goed onderhouden en historie is bekend! Zo blij dat ik hem over heb kunnen nemen.
[afbeelding]
De motor is helemaal origineel op de hendels/langer windscherm en een andere kentekenplaathouder na.

Binnenkort komt er een andere uitlaat onder. De orginele? geleverde akrapovic slip-on dempers.

Ik ben benieuwd welke remschijfsloten jullie gebruiken? Ik heb een abus schijfslot geprobeerd maar die kreeg ik niet passend helaas. Mooiste oplossing is een slot wat past en dat opgeborgen kan worden in het vakje van de buddyseat cover.

Welkom en mooie tuono nu nog andere uitlaten! Dikke klappen moet je horen 8-)
 
vermogensdip rond de 4000/5000 toeren wegnemen, soepeler oppakken en directere gasreactie.

Zie apriliaforum topic: another collector pipe mod

Ik heb er ook zo een collector mod opzitten, heb voor en na mooi kunnen vergelijken, rijdt heerlijk!
Dit is wel de samenvatting: "Shorter head pipes between the head and collector places the meat of the power band lower in the rpm range and longer pipes place it higher up the rpm band. The modification makes the engine work like it has both short and long headers and maybe even better."
 
Laatst bewerkt:
vermogensdip rond de 4000/5000 toeren wegnemen, soepeler oppakken en directere gasreactie.

Zie apriliaforum topic: another collector pipe mod

Ik heb er ook zo een collector mod opzitten, heb voor en na mooi kunnen vergelijken, rijdt heerlijk!
Dit is wel de samenvatting: "Shorter head pipes between the head and collector places the meat of the power band lower in the rpm range and longer pipes place it higher up the rpm band. The modification makes the engine work like it has both short and long headers and maybe even better."

Ow dat klinkt interessant. Ik heb alleen titanium headers, volgens mij last dat niet zo makkelijk :(
 
vermogensdip rond de 4000/5000 toeren wegnemen, soepeler oppakken en directere gasreactie.

Zie apriliaforum topic: another collector pipe mod

Ik heb er ook zo een collector mod opzitten, heb voor en na mooi kunnen vergelijken, rijdt heerlijk!
Dit is wel de samenvatting: "Shorter head pipes between the head and collector places the meat of the power band lower in the rpm range and longer pipes place it higher up the rpm band. The modification makes the engine work like it has both short and long headers and maybe even better."
:^

Rij inmiddels al twee jaar rond met de collector mod (heb originele nog liggen).
Dipje is weg, minder bokken bij lagere toeren.
Nadeel: de echt harde klappen zijn ook weg ;( Niet minder gedempt, maar meer verspreid. Dus ipv BAM BAM BAM, meer baaaam baaaam baaaam
 
Standaard blokken, meer als genoeg power en gaan lekker lang mee!
Dat zijn brembo blokken toch?

Hebben in ieder geval meer dan genoeg bite.

Morgen krijg ik mijn motor weer terug. Winterbeurt laten doen, en eindelijk de klepspeling na laten kijken (53k). Was ook niet meer dan dat nodig. Dus verse olie, bougies remvloeistof etc en weer klaar voor een jaar *D
 
Mannen,
Zoals eerder vermeld ben ik aan het zoeken naar een Tuono v4, wellicht inport uit Duitsland ivm meer aanbod en prijs.
nu hoor ik soms wat horror verhalen over bv blokken enz zijn die hier bekend?

Wat is bij de v4's ongeveer de reikwijdte? Is ie leeg na 150km of valt dit (met normale rijstijl, snap dat bij echt hard gummen het harder gaat).
hoor graag van jullie! Lijkt mij een geweldige fiets!
 
nu hoor ik soms wat horror verhalen over bv blokken enz zijn die hier bekend?

Wat is bij de v4's ongeveer de reikwijdte? Is ie leeg na 150km of valt dit (met normale rijstijl, snap dat bij echt hard gummen het harder gaat).
Deze vraag komt zo ongeveer elke paar weken langs op dit topic. Zou zeggen blader een door dit topic heen.
Maar kort, nee, broodje aap verhaal.

Benzine verbruik, tjaa hangt van je rijstijl af. Mijn eerste tank reed ik 1 op 16. Maar als je het vermogen gebruikt is kan het zijn dat je naar de 1 op 12 gaat. Op circuit misschien nog wel minder.
Reken dan zelf maar uit, gaat ca 17 liter in de tank.....

Succes met je speurtocht, de V4 is een top fiets. (net zoals de twin trouwens) .
 
Deze vraag komt zo ongeveer elke paar weken langs op dit topic. Zou zeggen blader een door dit topic heen.
Maar kort, nee, broodje aap verhaal.

Benzine verbruik, tjaa hangt van je rijstijl af. Mijn eerste tank reed ik 1 op 16. Maar als je het vermogen gebruikt is kan het zijn dat je naar de 1 op 12 gaat. Op circuit misschien nog wel minder.
Reken dan zelf maar uit, gaat ca 17 liter in de tank.....

Succes met je speurtocht, de V4 is een top fiets. (net zoals de twin trouwens) .

Ook hier een V4 eigenaar. Het bereik is gewoon niet geweldig. Als ik niet te gek doe gaat het reserve lampje bij 180-190km aan. Dan heb je dus nog een km of 30 en dan is het afgelopen. Ik maakte me hier ook dikke zorgen over, maar in de praktijk merk ik eigenlijk geen verschil met mijn Hornet die 280km op een tank deed. Ja, je moet wat eerder tanken maar als je in een groep rijdt tank je toch vaak al veel eerder.

De blokken hoor/lees je verschillende dingen over. Het zijn relatief gezien (vergeleken met andere merken) niet de meeste betrouwbare blokken, maar het is vooral een kwestie van geluk hebben. Als je de eerste paar duizend km gehad heb zit je volgens mij wel goed. Aangezien je wilt importeren zoek je sowieso motoren met 6000+ km (anders betaal je de nieuwprijs BPM). Daarnaast zijn volgens mij vooral de 2011 blokken niet zo best. Daarna zijn ze elk jaar beter geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan