CB750 K watte

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Volgens de papieren moet het een machine uit 1975 zijn.
Maar volgens de comparison gegevens uit de WPHB zou het een K2 moeten zijn.
(We hebben maar 1 zekering.)
Mijn vraag is wel carbs zijn er gemaakt voor de CB 750, en hoe herken ik ze.
Ik zit namelijk al met 1 probleem ( als er niet meerdere komen)
de as waar de link-arm heeft een speciaal busje, is/was dat een vilten met kogel lager vet smeersysteem?

Foto's volgen
 
Even wat foto's
full

full

full

full
 
De K2 werd in Europa gevoerd van '72 tot '76, en opgevolgd door de K6.
De K3, 4, en 5 werden alleen naar de USA verstuurd, de wijzigingen daaraan waren voornamelijk om te voldoen aan de steeds wijzigende emissie eisen bij de yanks.
Die bedieningshefboom hoeft eigenlijk nooit los, om de carbs te scheiden kan je eenvoudig de carbs uit het 'desmo' systeem schuiven na het losschroeven van de bevestigingsplaat.
Een likje vet kan nooit kwaad, maar ik heb mijn carbs nog nooit hoeven smeren.
 
Bedankt voor de informatie, hier kunnen we iets mee!
Weet u misschien waar het palletje ( de paars pijl) op de eerste foto voor dient?
Ik heb zo'n vermoeden dat het een borgpen is, maar begrijp niet hoe je die los draait
 
Martel.... jouw link= 404. That’s an error.

I know RTFM . Read The Fucking Manual!

Maar dat knopje staat er niet in beschreven hoewel die Honda manual heel uitgebreid is, vind ik Suzuki toch een stuk makkelijker sleutelen.

Wel al een leuke site gevonden:
http://www.salocal.com/sohc/tech/tech.htm

Blijft leuk, die oude machientjes....
Het was idd een link met google resultaten voor een manual.
Jammer dat het daar niet in staat.
 
Hallo.

Ik heb even in mijn onderdelen boek gekeken maar daar word je ook niet echt veel wijzer van.





Gelukkig had ik nog een paar setjes carbs liggen van een K2



Waar je met de paarse pijl wijst.



Waarschijnlijk is dat een overblijfsel van het gietproces want er zit geen gat of zo in.

Hier heb je er nog een



Nog een foto meer.



Die ringetjes zitten er bij mij ook tussen maar het vilt kan ik niet zien.
Wat ik zou denken is dat er inderdaad vilt in moet, dat vilt moet je in olieen dan blijft het asje gesmeerd.
Net zoals je bij sommige contactpunt ontstekingen je het viltje in moet olieen om de nok te smeren.

Hopelijk heb je er wat aan.
( heb ze nog niet terug gelegd op zolder voor de zekerheid :P )

Een model uit 1975 is inderdaad een K2
Als je je frame en bloknummer even hier post kan ik dat wel even achterhalen voor je.
Er zijn nog meer dingen waar je een K2 aan kan herkennen ( tellers, uitlaten, benzinetank, kleurstelling, het verschil tussen een K2 uit 72 en een uit bijvoorbeeld 74 kun je zelfs aan het voorspatbord zien.

Je carburateurs zijn trouwens wel super smerig zeg :/
Als je ze ooit ultrasoon gereinigd wil hebben wil ik dat graag doen voor je.
Mits je het ergste vuil er zelf even af wrijft ;)

Groeten en succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je dit wil delen.
Wat een werk dat je hierin steekt, dankje wel.

Bij ons is er een stuk van de bronzen bus weg ( hoekje van 3 x 4 x 5 mm)
Het vilt is na 20 jaar stilstaan verteerd (1992 voor het laatst mee gereden)

(Blok is er compleet tussenuit geweest om de kleppen te slijpen en koppakking te vervangen)
Je leert wel een hoop (geef mij maar Suzuki)
En dat voor 50 pp
 
Een ieder bedankt.
Tvdh, goede info.
Ik kan het voorspatboard natuurlijk hier wel posten.
De carbs zijn inmiddels ultrasoon gereinigd en voorzien van een K3-k5 revisie set.
Die carbs reinigen en opnieuw opbouwen afstellen , kost veel tijd.
Na problemen met de puntjes ontsteking hebben we nu het probleem van brandstof tekort
 
Ik heb een gevoel dat onze nieuwe intake hoses niet goed zitten en valse lucht trekken.
Die buitenste hebben een groter versleping dan de binnenste.

De waarneming is: alleen draaien op choke ,
-alle kanalen carbs zijn open
-er zitten nieuwe sproeiers in. 110/40
- air jet staan op 1 3/8 (fabriek) en hebben we al 2 kwart slagen dichtgedraaid

Ook een gevoel dat het niet goed past, qua carbs-airbox lijn, de airbox er pas tussen gekregen door de carbs naar beneden te drukken.
Die intake hoses, liggen daar de ingangen soms wat lager dan het spruitstuk qua lijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gevoel dat onze nieuwe intake hoses niet goed zitten en valse lucht trekken.
Die buitenste hebben een groter versleping dan de binnenste.

De waarneming is: alleen draaien op choke ,
-alle kanalen carbs zijn open
-er zitten nieuwe sproeiers in. 110/40
- air jet staan op 1 3/8 (fabriek) en hebben we al 2 kwart slagen dichtgedraaid

Ook een gevoel dat het niet goed past, qua carbs-airbox lijn, de airbox er pas tussen gekregen door de carbs naar beneden te drukken.
Die intake hoses, liggen daar de ingangen soms wat lager dan het spruitstuk qua lijn?
Testen met remmenreiniger op de rubbers te spuiten, Gaat de motor sneller lopen is valse lucht

Carb tuning:
Hondachopper.com Technical Library
 
CMK, ik kwam na het poetsen van de werkplaats op dezelfde gedachte die hier telkenmale wordt neergepend . Maar ook dit keer waardeer ik je aanvulling!
Remmenreiniger met een lang rietje op de meetleidingen vd synchroon aansluitingen gaf effect bij 3 vd 4 cilinders.

Bedankt!

Nu ben ik bezig met het uitzoeken vd de dwell hoek, heb al een excel file tje gebouwd.
Iets klopt er niet in het boek: een dwell hoek van 190 graden +- 5 graden.
Dat kan alleen bij een 1 of 2 cilinder waarbij je de hele rondje hebt, nu moeten er 2 keer ontstoken worden dus heb je max 180 cycli.
Normaal is de dwellverhouding 3:1.
Ik vermoed dat ze de 190 hebben tov een gehele cirkel van 360.
Dat zou na berekenen een dwell hoek moeten opleveren bij een 4 cilinder DIS ( 2contacpunten van 95 graden.

Wie rekent mij na....

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan