ombouw ktm

bottejuin

Rookie
16 jan 2016
15
0
Wijk en Aalburg
Hallo,

ik heb net mijn eerste motor aangeschaft, een ktm 620 lc4 super gave Sm *O* en heeft op dit moment alleen verlichting via een lichtspoel.

Nu wil ik er eigenlijk nog wat extraatjes opbouwen zoals knipperlichten, kilometerteller en een contactslot.

nou vraag ik me af of er simpele en degelijke tellertjes zijn op batterijen en of iemand ervaring heeft met kant en klare knipperlicht setjes. (schakelaar relais, bedrading en lampen).

Op dit moment zit ik eraan te denken om er een simpele accu in te bouwen en daar alles op aan te sluiten en deze thuis gewoon aan de druppelaar te leggen. Of is er een handig kitje waarmee het mogelijk is om zonder accu knippers te installeren. of een andere lichtspoel om extra laadstroom te generen?

Ben benieuwd hoe anderen het doen!

bij voorbaat dank!
 
Een 525 exc is dubbel AC en DC. Maar een heel klein deel DC net genoeg om de accu bij te laden voor de elektrische start. De rest is alles AC.

Nu heb ik omgebouwd naar volledig dc zodat m'n verlichting ook bij lage toerentallen goed brand en ik xenonverlichting kan gebruiken.
 
Een 525 exc is dubbel AC en DC. Maar een heel klein deel DC net genoeg om de accu bij te laden voor de elektrische start. De rest is alles AC.

Nu heb ik omgebouwd naar volledig dc zodat m'n verlichting ook bij lage toerentallen goed brand en ik xenonverlichting kan gebruiken.
Dat wist ik niet. Er zijn ook 620's met een accu dus misschien kan je dat systeem overnemen.
Er zijn er zat die alle verlichting eraf halen.
 
oké duidelijk maar heeft iemand een idee hoeveel vermogen zo'n spoel ongeveer kan leveren? het lijkt mij dat zo'n spoeltje makkelijk 12 volt levert? Dan zou ik aan een eventuele spanningsregelaar genoeg hebben lijkt me, mits dit inderdaad gelijkspanning is
 
Terug
Bovenaan Onderaan