Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bobines worden niet meer zo warm als vroeger , toen ze aangestuurd werden met contact-puntjes.
( de reden is dat ze vroeger de grootste cyclus in geleiding stonden en alleen slechts op het ontstekings-tijdstip maar heel even onderbroken geschakeld stonden in hun stroomkring.
Bij moderne ontstekingen is dat precies andersom , en loopt er alleen dan heel even stroom doorheem OP het ontstekings-tijdstip. )

Doorgeslagen bobines zijn bij HD's helaas geen zeldzaamheid. :/
Mijn eigen vakantie-tripjes zijn er al twee keer door verziekt.
( 2 X een doorgeslagen Crane bobine )

Ik zou dat risico gewoon niet nemen, ....die plaats is niet super ,
de warmte van de koppen geleiden via dat bracket zo in die bobine omdat ie er wel erg kort bij zit.

De bobine van m'n evo zit voor het oog ook ongeveer op die plaats maar NIET zo kort op de koppen.

Het ingegoten messing boutje is afgebroken .
Tuurlijk kun je de bedrading aan het resterende stompje vast solderen ,.....het is alleen geen pan , en het is onhandig in het geval die bobine eens even verwijderd moet worden.

Een verse bobine kost overigens een drol ,.....en de volgende keer let je wel op dat je dat moertje niet overbodig hard vast zet.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig nieuwjaar aan allen hier en iedereen veel en veilige kilometers toegewenst!

Ik heb mijn bobine verplaatst naar de zijkant van de motor. Nu is echter bij het opnieuw aansluiten van de bekabeling de schroefdraad aan 1 kant van de bobine afgebroken. Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen zonder daarom een nieuwe bobine te moeten kopen? Draad eraan vast solderen, lijmen, ...? Iemand een idee? Alvast bedankt.
Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is.

[afbeelding]

Nieuwe.
Is niet duur.
 
Victory houd er mee op ,niet wereld schokken op zich
De enigste die ik ooit gezien heb stonden in de winkel in den bosch
Polaris gaat zich alleen richten op indian
Ook beetje nep merk dus
 
Je zal maar zon plastic ding hebben gekocht, is nu helemaal niks meer waard. Heb er een aantal keer een zien rijden. Maar er zit hier ook n dealer in de buurt.
 
Victory is niet slechter of beter dan harley hoor !!

Ik vindt het wel spijtig dat ze verdwijnen zitten mooie exemplaren tussen ....
wie is de volgende , indian ... harley ....????

Het gaat er niet om of ze beter of slechter zijn als een harley ( je bent al gauw beter)
Is meer dat een stel managers op een moment rond een tafel gaan zitten en dat die besluiten we gaan een nieuw merk in de markt zetten
Daar een kapitaal aan marketing tegen aan gooien , en als ze een paar jaar verlies draaien de stekker er uit trekken
Je zou maar zo'n ding hebben , en over een paar jaar er wat aan krijgen
 
Da's dan gelijk een "dingetje" wat pleit voor het merk Harley Davidson ,
...je kunt 'r overal en altijd onderdelen voor kopen , ...hoe oud je brommer ook is .

Bij de meeste merken is dit gewoon helemaal KUT .
( hoe goed die motors ook soms zijn , de service naar de klanten is doorgaans "vulles" . )
Je zal maar zuinig op een ouwe yamaha of een ouwe kawasaki zijn geweest...en 15 jaar later eens een onderdeel van 't motorblok nodig hebben ... -O-


...kun je gaan schooien op een oude-onderdelen-beurs oid om 'm weer op orde te krijgen :$
 
Laatst bewerkt:
vroeger zo moeten klooien met een Benelli ,.....helemaal kut !

niemand had 'r ook maar een schroeffie van op voorraad
 
Bij het opbouwen van mijn Yamaha uit 1982 heb ik gewoon alles nieuw kunnen kopen wat ik nodig had. Als het exotisch of echt oud wordt zal het vast anders uitpakken.

Voor de Victory eigenaren hoop ik dat Polaris voorlopig wel onderdelen blijft leveren.
 
Laatst bewerkt:
Bij het opbouwen van mijn Yamaha uit 1982 heb ik gewoon alles nieuw kunnen kopen wat ik nodig had. Als het exotisch of echt oud wordt zal het vast anders uitpakken.

Voor de Victory eigenaren hoop ik dat Polaris voorlopig wel onderdelen blijft leveren.
 
Da's dan gelijk een "dingetje" wat pleit voor het merk Harley Davidson ,
...je kunt 'r overal en altijd onderdelen voor kopen , ...hoe oud je brommer ook is .

Bij de meeste merken is dit gewoon helemaal KUT .
( hoe goed die motors ook soms zijn , de service naar de klanten is doorgaans "vulles" . )
Je zal maar zuinig op een ouwe yamaha of een ouwe kawasaki zijn geweest...en 15 jaar later eens een onderdeel van 't motorblok nodig hebben ... -O-


...kun je gaan schooien op een oude-onderdelen-beurs oid om 'm weer op orde te krijgen :$
Er is een wettelijke verplichting. Ik dacht 15 jaar.

Toch is het met Buell helemaal køt. Is neergelegd bij één hd dealer, en die snapt er niet veel van. Maar goed, veel is nog leverbaar.
 
De japanse merken houden een onderdelen-verkrijgbaarheid van 10 jaren aan ,.....maar bij KAWASAKI kun je al na 7 jaartjes helemaal de boom in met je brommert. -O-
 
Laatst bewerkt:
nou,...dan ben je een optimist.
Ik weet toevallig hier in de buurt een groothandel van Chinese aftermarket die krukassen , zuigers en wat andere dingetjes importeert ......en dan is 't hopen dat je daarmee dan gered kan worden.

...Ik heb het natuurlijk niet over verkrijgbaarheid van slijtage-delen als remblokjes en schijven etc,....die zijn zo algemeen en daardoor dus altijd te koop en worden altijd door toeleverings-fabrieken gemaakt.
Het gaat pas HEEL ERG vervelend worden als je motorblokkie in gort draait ,...dan ben je aangewezen op de liefdadigheid en inzet van een merk/type gebonden kluppie/vereniging .
Zo ken ik hier in de buurt ook nog een handelaar die voor 1 type yamaha alle loop/sloop opkoopt en daarmee een autoriteit voor (gebruikte)onderdelen is, tot in Zwitserland aan toe.(omdat 'r nieuw geen schroeffie meer voor gemaakt wordt)

Mijn hobby om zo te moeten rijden is 't niet. :N

Kawasaki is de ergste ,.....da's echt maar 7 jaar !
Yamaha is 10 jaar !
Zelf reed ik wekelijks met de vrachtauto naar Yamaha-distributie-centrum op schipholrijk,
vandaar dat ik dit weet.

Hier is HD dan weer heel sterk in , ....maar daar is nuchter bekeken dan ook gelijk alles mee gezegd :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Nee het is niet mega groot, ik vond het vorig jaar wel de moeite waard, heb ook geen hoge verwachtingen, gewoon "brommers kieken", hdpoint twinparts motorhuisbakker perfectdreambikes etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan