Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis vele malen simpeler.
Back to basic bijna.

Ja ` dat is voor het meeste spul aan zo`n ding wel waar , maar ik vindt het in en uitgaande
versnellings as principe voor z`n tijd toen (heel vroeger dus) wel een doordenkertje ..
Ondanks z`n simpelheid heeft zo`n ding(harley) toch veel weetjes...

(jappen ook hoor) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik kan een 1984 wide glide (shovel) kopen.
Ik heb er afgelopen weekend een testritje op gemaakt. Heerlijk gevoel en geluid.
Er is wel wat werk aan, maar vooral kleine dingen die ik zelf kan (remmen, vering, ...). Het blok was koud en startte na de tweede trap op de kickstarter. Hieruit besluit ik dat compressie goed is? Schakelen ging ook vlot.

Onderaan het blok was het een natte boel, maar dit komt zo ver ik kan zien van de carterontluchting.
Aan een van de stoterstangen onderaan stond ook wel een beetje olie.

Ik heb helemaal geen schrik om te sleutelen, en ben geen absolute beginner, maar wilde toch graag even jullie mening en ervaringen hierover, en dan vooral over een shovelhead van die generatie. Is hier, mits de juiste zorgen en onderhoud, een degelijke motor van te maken?
En, waar dien ik bij dit model specifiek op te letten, vooraleer ik besluit om te kopen of niet?

Alvast bedankt.
Tim
 
Laatst bewerkt:
Rookt ie koud veel of weinig ? koppeling en versnellingsbak goed ...
lekken hoort er een beetje bij .
Als ie lang heeft gestaan loopt de olie vanuit de buffer langzaam het carter in .
(niet goed afsluiten van een kogeltje wat een beetje olie doorlaat)
En als je dan start bulkt er wat olie uit de ontluchting (bakje er onder zetten)
dit houdt na een paar theekopjes olie vaak op ..Geen Probleem..
Je hebt als het goed is èèn van de laatste shovels ,dat zweten hoort er wel een beetje bij.

Als de prijs goed is zou ik hem kopen , een shovelblok heeft wat meer charme dan een evo .

Evo is weer betrouwbaarder zeggen ze , dat zal je mij niet horen zeggen . En motorblok
is zo goed als de laatste man die er aan gesleuteld heeft` vindt ik ..


Prijs en foto`s ???


PS- als je hem al koopt heb ik nog wel een originele kopset pakkingen liggen .. ;)
Heb je die ook alvast . :+
 
Laatst bewerkt:
8-)
full
 
Laatst bewerkt:
Zie je het slangetje zitten ? is uit voorzorg .. ;) peil is momenteel ook heel laag in de olietank .. :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik kan een 1984 wide glide (shovel) kopen.
Ik heb er afgelopen weekend een testritje op gemaakt. Heerlijk gevoel en geluid.
Er is wel wat werk aan, maar vooral kleine dingen die ik zelf kan (remmen, vering, ...). Het blok was koud en startte na de tweede trap op de kickstarter. Hieruit besluit ik dat compressie goed is? Schakelen ging ook vlot.

Onderaan het blok was het een natte boel, maar dit komt zo ver ik kan zien van de carterontluchting.
Aan een van de stoterstangen onderaan stond ook wel een beetje olie.

Ik heb helemaal geen schrik om te sleutelen, en ben geen absolute beginner, maar wilde toch graag even jullie mening en ervaringen hierover, en dan vooral over een shovelhead van die generatie. Is hier, mits de juiste zorgen en onderhoud, een degelijke motor van te maken?
En, waar dien ik bij dit model specifiek op te letten, vooraleer ik besluit om te kopen of niet?

Alvast bedankt.
Tim
Als t blok loopt, is er voldoende compressie.
Uiteraard gaan diverse pakkingen stuk, zoals voetpakking.
Daar is zat goed en nieuw spul voor te krijgen. Ook nog behoorlijk zelf te dien, mits enige ervaring en juiste tools.

Verder is het een kwestie van prijs. Zelfs met een stuk blok is t nog duizendenden waard.
 
Als t blok loopt, is er voldoende compressie.
Uiteraard gaan diverse pakkingen stuk, zoals voetpakking.
Daar is zat goed en nieuw spul voor te krijgen. Ook nog behoorlijk zelf te dien, mits enige ervaring en juiste tools.

Verder is het een kwestie van prijs. Zelfs met een stuk blok is t nog duizenden waard.


Jij bent wel heel gauw tevreden Martell.. ;)
 
Jij bent wel heel gauw tevreden Martell.. ;)
Is technisch juist.

Mocht t beter moeten, dan is de meerprijs tov de overige werkzaamheden ongeveer 200 tot 250 eurootjes.

Das dan opboren naar overmaat en nieuwe zuigers.

Voila, max compressie
 
Onze Belg is hierbij dus gewaarschuwd.. O-)


Heb ik nog geen last van gelukkig .. met mijn apparaat met z`n houten zuigers.. B|
 
Ben weer met opbouw begonnen , alles eerst goed schoon maken ..is genoeg werk met alle chroomdelen
 
Laatst bewerkt:
Ok :)

Ten eerste moet eea machanisch kloppen. Due drukplaat moet op de juiste manier tegen diafragma zitten. Fijnafstelling op de drukstift.

Dan kun je elk setje passende koppelingsplaten plaatsen, voor natte primair. Vele merken en uitvoeringen.

Juiste olie er in. Niet te veel. Olie voor primaire bak evo, nog geen liter.

Via genoemde site kun eea vinden, incl prijzen.

10W40 voor motoren met natte koppeling werkt ook prima.
 
Vanmiddag even naar Tjalle Reitsma geweest om nieuw spul , daar kun je meer mee dan die lui van HD-point .
Dan maar even een paar minuten langer rijden om de spullen ... B|

Werd direct ontvangen met wil je koffie ? , kijk` daar heb je wat aan .. :t
Kregen een hele rondleiding door de hele toko tot in de opslagruimte`s , een mooie no nonsense zaak
met ook nog eens heel veel gebruikt spul .
(de Harliepleats Exmorra)
 
Laatst bewerkt:
Remmen maar eens goed schoonmaken , HD ding is per slot 37 jaar oud ..


De brulbak loopt verder al weer , het begint er weer wat op te lijken .
Dit weekend moet eigenlijk klaar ..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan