Elektrische storing Yamaha fzr 600

debmwveteraan

Rookie
5 feb 2016
5
0
Brielle
Hallo jongens..ik ben Rob en ik ben nieuw hier.

Ik heb een elektrisch probleem,de motor draaid rond maar start niet.
Als je de kontakt sleutel omdraaid dan begint er wat te ratelen....ik denk dat er een relai of solenoïde blijft hangen..of kapot is.
De bougies vonken niet.....
Wie is er bekend met dit probleem.
Het is mijn eerste Yamaha.....dus is het zoeken voor mij.
Yamaha fzr 600 genisis uit 1997.....
 
het ratelen komt hoogstwaarschijnlijk dat de accu in zodanige staat is dat deze de startmotor niet rond kan trekken laat staan de bougies van blauwe vonken te voorzien.
wat je als eerste kunt doen is de accu door laten meten of een andere volle accu erin zetten . Het ratelen wat je hoort is het startrelais dit is normaal als de accu zwak tot zeer zwak is . Die vorige eigenaar lult uit z`n nek :+
 
Laatst bewerkt:
Volgens de vorige eigenaar,is het probleem ontstaan na het sonischreinigen van de carburateur,s.
Nu hoor je bij het aanzetten van de motor een ratelend geluid...zodra je het kontakt aanzet.
Tis een beetje een gok op afstand, dus lastig.

Aangezien je zegt dat je blok rond gaat, ga ik er vanuit dat de startmotor het blok rond krijgt. Is dat zo?

Zo ja, dan is het niet het startrelais dat tikt.

Ik gok dan op de brandstofpomp, ook omdat de carbs dus helemaal leeg zijn (geweest).
Die brandstofpomp moet eerst de vlotterbakken vol krijgen, en zou dan moeten ophouden met tikken.

Kun je nagaan of de vlotterbakken vol komen, en of de brandstofpomp wel brandstof pompt?
 
Ik ga de boel eens demonteren en van dichtbij bekijken.
De accu is goed,dat had ik al uitgesloten.
Volgens de vorige eigenaar is het probleem na de reiniging ontstaan ,heeft even gereden.
Zat te denken aan een slecht contact of aarding.
Maar ik ga het zoeken in de richting van de pomp.
Mijn bevindingen volgen...
 
Hij krijgt benzine genoeg.....dat is ook uitgesloten.
De pomp zet hem op druk en stopt.( maar maakt wel een hoop herrie)
Het zit hem toch in het elektrische systeem..vrees ik.
Ik ga de kappen demonteren om bij de bougiekabels te komen..en kijken of hij een goeie vonk geeft.
Of dat vandaag nog gaat lukken weet ik niet....moeders moet eerst boodschappen doen?
Mijn bevindingen volgen.
 
Nee de slangen van de pomp zitten goed aangesloten.
En de accu is nieuw..hij draaid met gemak de motor rond.
Ook dat is uitgesloten...we gaan verder zoeken.
Bedankt voor zover jongens.
Ik ga de kappen demonteren en kijken naar de vonk...want ik denk dat hij deze niet geeft.
 
je moet pas starten als dat ratelen is opgehouden, dan pas zijn je vlotterbakken vol
Als dat niet stopt, zit er iets verkeerd aan de benzineaanvoer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan