MF Blog #2 - De verf begint te drogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Beste MFers,

Alweer een aantal maanden geleden kondigden we aan dat we bezig zijn om MF van een nieuw "likje verf" te voorzien, m.a.w.: een nieuw design.

Inmiddels zijn we hier zover mee gevorderd dat de verf bijna is opgedroogd en we de nieuwe "look and feel" binnenkort zullen gaan onthullen 8-) *D

Achter de schermen zijn we het nieuwe design al een aantal weken aan het testen en zijn nu bezig de laatste puntjes op de i te zetten. Het idee is dat we het nieuwe design eerst als optie aanbieden voor MFers die het graag eens willen proberen. Je kunt het dan selecteren via de Voorkeuren. De feedback die we dan krijgen zullen we gebruiken om de eventuele laatste fouten en problemen te fixen.

Zodra alle fouten zijn verholpen, wordt het nieuwe design de standaard "look and feel". Het zal nog wel mogelijk zijn om het oude design te selecteren via Voorkeuren, maar dit is natuurlijk alleen voor vastgeroeste mensen die écht niet tegen verandering kunnen :') :+

Qua planning durven we nog geen harde datum af te geven, maar we gaan ons er iig hard voor maken om e.e.a. vóór of tijdens de Motorbeurs Utrecht te onthullen 8-)

Nog even geduld dus, en dan krijgt MF na 15 jaar eindelijk een nieuw gezicht *D Voor de duidelijkheid: het betreft hier geen nieuwe software, je krijgt dus geen/nauwelijks nieuwe functies. Na dit project gaan we aan de slag met nieuwe software voor MF, dit gaat wel veel nieuwe mogelijkheden opleveren!
 
Laatst bewerkt:
Oh god, zit ik hier al zo lang vastgeroest? :')

Als de kleur maar hetzelfde blijft :P
 
Laatst bewerkt:
Elke wijziging is wennen. Dat zal met het nieuwe design dus zeker ook zo zijn. Wij zijn er zelf helemaal aan gewend, al was het ook voor ons natuurlijk even "anders" allemaal :)

Er zal overigens ook veel herkenning zijn.
 
Ben benieuwd *D Kijken of mijn autisme het aankan :X :+

7ZNhkYT.jpg


IK WIL NIET
JE MOET
IK WIL NIET
JE MOET
HET DUURT LANG
:+
 
Jeetje! Net mijn huis in de verkoop, nu een ander MF design... Als ik zoveel verandering maar aan kan *D

Ik ben benieuwd!
 
zou er dan toch een mobiele versie komen, of een app? :9~~
Ja, het nieuwe design is meteen ook responsive 8-) Dit betekent dat MF zich aanpast aan de hoeveelheid beschikbare ruimte, die op een telefoon uiteraard veel beperkter is dan op een desktop of tablet.

App: nee, dat niet. Hebben we wel overwogen, maar wij denken dat een site die goed werkt op mobiele apparaten net zo goed is als een app. (In ieder geval voor een forum als MF dan) Mede daarom gaan we dit jaar ook aan de slag met nieuwe forumsoftware die extra mogelijkheden biedt op telefoons e.d.
 
Ja, het nieuwe design is meteen ook responsive 8-) Dit betekent dat MF zich aanpast aan de hoeveelheid beschikbare ruimte, die op een telefoon uiteraard veel beperkter is dan op een desktop of tablet.

App: nee, dat niet. Hebben we wel overwogen, maar wij denken dat een site die goed werkt op mobiele apparaten net zo goed is als een app. (In ieder geval voor een forum als MF dan) Mede daarom gaan we dit jaar ook aan de slag met nieuwe forumsoftware die extra mogelijkheden biedt op telefoons e.d.
Kunnen we dan eindelijk "BAN AAN" sms'en naar 4636??

*O*
 
Ja, het nieuwe design is meteen ook responsive 8-) Dit betekent dat MF zich aanpast aan de hoeveelheid beschikbare ruimte, die op een telefoon uiteraard veel beperkter is dan op een desktop of tablet.

...


yesss yesss, waar kan ik de verantwoordelijke homo sapiens gaan aanbidden? :)
 
Ja, het nieuwe design is meteen ook responsive 8-) Dit betekent dat MF zich aanpast aan de hoeveelheid beschikbare ruimte, die op een telefoon uiteraard veel beperkter is dan op een desktop of tablet.

App: nee, dat niet. Hebben we wel overwogen, maar wij denken dat een site die goed werkt op mobiele apparaten net zo goed is als een app. (In ieder geval voor een forum als MF dan) Mede daarom gaan we dit jaar ook aan de slag met nieuwe forumsoftware die extra mogelijkheden biedt op telefoons e.d.

Denk dat jullie op de goede weg zijn hiermee.
Kijk bijvoorbeeld naar een www.tweakers.net, die hebben het ook prima voor elkaar op mobiele apparaten met hun responsive design. Dus hebben ze ook geen app meer nodig.

Voor mij persoonlijk zie ik ook liever een goed werkende website op elk apparaat dan dat ik overal apps voor moet downloaden.

Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een paar jaartjes actief op mf, zo'n jaar of 12 :P
Maar ik moet wel toegeven dat dit wel vertrouwd.
aanvoeld.
Maar verandering van spijs doet eten zeggen ze wel eens.
Dus ik ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Ik (en de meeste Crewleden ) gebruik de nieuwe 'look' al een tijdje.

Uiteraard is het even een dagje wennen, maar als ik nu weer even overschakel naar het oude design dan heb ik het gevoel 'terug te gaan' in de tijd *D
 
Ik (en de meeste Crewleden ) gebruik de nieuwe 'look' al een tijdje.

Uiteraard is het even een dagje wennen, maar als ik nu weer even overschakel naar het oude design dan heb ik het gevoel 'terug te gaan' in de tijd *D

dat heb ik bij elke MF-bezoek :+


nog paar daaaaagjes dus..
 
Laatst bewerkt:
Zal eens tijd worden, ben er totaal op uitgekeken *:) (tijd voor de paashaas)
Zie er zeer naar uit, en hou wel van veranderingen *O*
Te lang dezelfde motor , auto, huis, fiets, baan, ...... :N

*O* *O* *O*
 
Ik (en de meeste Crewleden ) gebruik de nieuwe 'look' al een tijdje.

Uiteraard is het even een dagje wennen, maar als ik nu weer even overschakel naar het oude design dan heb ik het gevoel 'terug te gaan' in de tijd *D

Op ons werk hebben we ook een 'nieuwe look', die went niet echt... ;) :+

Ik ben reuze benieuwd naar deze, dit is gelukkig geen werk!! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan