Regio Haarlem Deel 253 - MFH Wiedergutmachungsschnitzel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede zaak. De kosten zouden voor iedere dealer gelijk moeten zijn, de uiteindelijke verkoop prijs dus ook. Maakt het wel zo duidelijk.
 
Nu ook meteen bij tweedehands integreren in de aankoop-/advertentieprijs. Dat lijkt me ook niet zo ingewikkeld.
 
Vind ook dat de klant moet weten wat het gaat kosten, in de winkel zeg ik altijd wat er aan kosten bijkomen en eventueel een korting, staat overigens ook op de modellen, dan komen ze niet achteraf voor verrassingen te staan.
 
Echt een verrassing is het niet, want meestal staat er wel als toevoeging bij: kosten rijklaar makken 450 euro. Of zoiets. Eigenlijk stoor ik mij nog het meest aan het feit dat er überhaupt zulke kosten zijn. Rijklaar lijkt mij voor een voertuig nogal logisch. Stel dat iedereen deze onzin zou invoeren.

Dag slager, wat kost de wiederguttmachungsschnitzel?
Dag mevrouw, 1,10 euro per 100 gram.
Dat is goedkoop zeg, doet u mij maar 3 mooie schnitzels van 200 gram.
Alstublieft mevrouw, dat is dan 9,65 euro.
He???
Ja, er komen natuurlijk wel kosten eetklaar maken bij.
Eetklaar maken?
Ja, dat varken moet wel eerst even geslacht worden, en uitgebeend. Het afwegen en verpakken is gratis.
 
Laatst bewerkt:
Echt een verrassing is het niet, want meestal staat er wel als toevoeging bij: kosten rijklaar makken 450 euro. Of zoiets. Eigenlijk stoor ik mij nog het meest aan het feit dat er überhaupt zulke kosten zijn. Rijklaar lijkt mij voor een voertuig nogal logisch. Stel dat iedereen deze onzin zou invoeren.

Dag slager, wat kost de wiederguttmachungsschnitzel?
Dag mevrouw, 1,10 euro per 100 gram.
Dat is goedkoop zeg, doet u mij maar 3 mooie schnitzels van 200 gram.
Alstublieft mevrouw, dat is dan 9,65 euro.
He???
Ja, er komen natuurlijk wel kosten eetklaar maken bij.
Eetklaar maken?
Ja, dat varken moet wel eerst even geslacht worden, en uitgebeend. Het afwegen en verpakken is gratis.

_O-

Sja is er ook een optie om hem 'niet rijklaar' te kopen? Zo nee .... :? :? :? :?

Lever de motor maar in krat bij mij thuis _O-
 
Aan de andere kant is het net als vliegreizen tegenwoordig.

Ze moeten alle belastingen etc ín de prijs stoppen (voorheen kwam die er nog bovenop). Dus wat doen ze?
Dan halen we toch lekker ruimbagage uit de prijs? 30,- voor een koffer... Oh en u wilt ook naast elkaar zitten? Eigen stoelkeuze is 10,- per reis. :/

Gevolg; ipv 1 koffer in te checken met twee personen, wordt nu alles in handbagage trollies gepropt. Overhead bins vol. bagage-ruim leeg. Zit je dan hoor.. voor werk ff op en neer naar bestemming X.. 0 plek voor je handbagage want jut en jul hebben weer 30,- bespaard voor hun tripje.
 
Vind ook dat de klant moet weten wat het gaat kosten, in de winkel zeg ik altijd wat er aan kosten bijkomen en eventueel een korting, staat overigens ook op de modellen, dan komen ze niet achteraf voor verrassingen te staan.
Dat klopt wel, en snap ik ook. Maar precies wat dep zegt.
 
Aan de andere kant is het net als vliegreizen tegenwoordig.

Ze moeten alle belastingen etc ín de prijs stoppen (voorheen kwam die er nog bovenop). Dus wat doen ze?
Dan halen we toch lekker ruimbagage uit de prijs? 30,- voor een koffer... Oh en u wilt ook naast elkaar zitten? Eigen stoelkeuze is 10,- per reis. :/

Gevolg; ipv 1 koffer in te checken met twee personen, wordt nu alles in handbagage trollies gepropt. Overhead bins vol. bagage-ruim leeg. Zit je dan hoor.. voor werk ff op en neer naar bestemming X.. 0 plek voor je handbagage want jut en jul hebben weer 30,- bespaard voor hun tripje.
Volgende stap wordt dan hopelijk handbagage max 45 bij 30 bij 15.
 
Zonder rijklaar maken kan opzich, maar heel veel verkopers ( lees winkels ) gaan dan zeggen dat je dan geen garantie heb, mocht er iets binnen het "garantie" termijn gebeuren, met als gevolg dat ze uiteindelijk overstag gaan om het dan toch in de winkels te kopen ( overigens geen ervaring mee met klanten die geen rijklaar kosten wilden ).
 
en wat houdt het rijklaar maken voor een tweede hands in dan?....
banden spanning controleren
olie en andere vloeistoffen...that's it !
 
2e hands zit geen rijklaar maken bij, althans niet bij Hendrie.

Nieuw zit b.v. kenteken en benzine in de prijs en eventueel de scooter in elkaar zetten, dus accu vullen, inzetten, alles nalopen of alles wel vast zit ( soms worden ze enigszins los geleverd, velgen, stuur, enz enz ), dan is het rijklaar maken voor een klant wel acceptabel.

Helaas zit er op een scooter weinig winst, dus dan verdien je een beetje bij met de rijklaar kosten.
 
ik zal ook ff mijn 5 cent bijdragen.

thumb1_19b4666e-f977-11e5-893d-639e9404373c.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan