scheurtje in kuipruit

Gait53

MF'er
27 mei 2011
48
4
Enschede
Hallo allemaal,

Via een forum, eindelijk een tourkuip gekregen.

Alleen een "klein" probleem.....

Een scheur in de acryl (?) kuipruit.

Een oplossing zou kunnen zijn, afplakken met ductape.

Maar, euh, is er iemand die een betere, afdoende oplossing weet?

Hoor het graag!

Grtz.,

Gait
full
 
Dogger's Polyesterwerk

Adres: Smidsstraat 17, 7687 BL Daarlerveen, Nederland
Telefoon:+31 546 642 805

Dit bedrijf maakt voor bmw motoren ruiten na.

Mocht ie niet meer leverbaar zijn.

Ik werk er niet..heb geen aandelen ... ben gewoon een tevreden klant..
 
Gaatje zit er al in geboord.

Lassen met Aceton?

Hoe?

Grtz.,

Gait

Aceton (of M.E.K, moeilijker verkrijgbaar) druppels gewijs aanbrengen op de scheur met bijv cocktail prikker. Dit smelt de beide delen weer aan elkaar.

Op de plek waar het aceton terecht komt wordt het meteen een mat doffe plek, dus niet knoeien :+
Ehhh en wegvegen werkt niet...

Je kan het proberen voordat je een andere aanschaft.
 
Laatst bewerkt:
Chloroform is het juiste middel. MEK is zeer, zeer slecht voor je gezondheid en iedereen die er nog vrijwillig mee werkt moet je mijden als een zelfmoordterrorist. Personeel mag je er niet mee laten werken en dat is niet voor niets.
Chloroform dus. Als het goed is verkoopt de drogist het en als je een injectiespuit met de naald over de scheur laat lopen kruipt de chloroform er zo tussen. Het lijmt niet, maar laat de oppervlakken in elkaar vloeien.
 
Doggers is inderdaad een goede voor vervangingsruiten maar ik weet niet waarvoor hij ze allemaal maakt. Volgens mij kan hij met een voorbeeld exemplaar ze voor alles maken. Mijn Rt en LT hebben allebei een bredere, hogere ruit van hem.

Repareren van scheurtjes hangt een beetje van het materiaal af. Gaatje boren aan het einde en lijmen met chloroform werkt prima voor acryl (acrifix van Rohm, hardplasticlijm van Bison). Chloroform is misschien niet zo gemakkelijk te koop meer tegenwoordig maar bij de betere drogist moet het lukken.

Polycarbonaat gaat ook prima met secondenlijm.

In de modelbouw los je vaak wat snippers, schaafmateriaal kunststof op in een beetje chloroform en smeer dat met een wattenstaafje of swap op de te repareren plaats. eventueel een dun plaatje erbij lijmen werkt ook. Niet de mooiste oplossingen wel stevig.

Benno
 
Dogger's Polyesterwerk

Adres: Smidsstraat 17, 7687 BL Daarlerveen, Nederland
Telefoon:+31 546 642 805

Dit bedrijf maakt voor bmw motoren ruiten na.

Mocht ie niet meer leverbaar zijn.

Ik werk er niet..heb geen aandelen ... ben gewoon een tevreden klant..

Heel fijn hier kunnen we iets mee.

En vanuit Enschede, is de afstand nog te overzien!

Heel vroeger toen ik nog een Honda 750 K2 had, er wel een geweest (1981).
Wist niet de ze nog bestonden.

Dank je wel!

Greetz,

Gait
 
Chloroform is het juiste middel. MEK is zeer, zeer slecht voor je gezondheid en iedereen die er nog vrijwillig mee werkt moet je mijden als een zelfmoordterrorist. Personeel mag je er niet mee laten werken en dat is niet voor niets.
Chloroform dus. Als het goed is verkoopt de drogist het en als je een injectiespuit met de naald over de scheur laat lopen kruipt de chloroform er zo tussen. Het lijmt niet, maar laat de oppervlakken in elkaar vloeien.

Kijk hier kunnen we iets mee!

Maar ik denk dat het Doggers wordt.

Bedankt voor de uitleg en suggestie.

Greetz.,

Gait
 
Chloroform is het juiste middel. MEK is zeer, zeer slecht voor je gezondheid en iedereen die er nog vrijwillig mee werkt moet je mijden als een zelfmoordterrorist. Personeel mag je er niet mee laten werken en dat is niet voor niets.

_O-
Ver bij mij vandaan blijven dus :X

Een schilder mag zelfs niet schilderen met verf op terpetine basis, terwijl het bij de gammma voor iedereen te koop is :?

Enne, chloroform gewoon halen bij de drogist ?? Moet dan wel zo'n drogist zijn die z'n eigen pilletjes draait.
Bij de DA of ETOS hoef je daar volgens mij niet mee aan te komen, zelfs gewoon aceton verkopen ze daar niet. Krijg je ook één of andere eco-rommel
 
Oeps.. ik ben een zelfmoordterrorist :( ik hoop dat het een tikje overdreven is :W
En tja je moet het niet inslikken en gebruiken in een geventileerde ruimte, maar wat niet :Z
Gelukkig kan je er geen kanker van krijgen (VEILIGHEIDSINFORMATIEBLAD, van Bleko Chemie)

Ik gebruik het in ieder geval nog steeds en werk er graag mee, door de capillaire werking, trekt het mooi de barst in waardoor hij ook goed weg gaat. *O*

Ik wil deze reparatie op gevaar van eigen leven wel anders even voor je doen hoor :)
(Utrecht - Almere is 20 min. :] !)
 
Laatst bewerkt:
Oeps.. ik ben een zelfmoordterrorist :( ik hoop dat het een tikje overdreven is :W
En tja je moet het niet inslikken en gebruiken in een geventileerde ruimte, maar wat niet :Z
Gelukkig kan je er geen kanker van krijgen (VEILIGHEIDSINFORMATIEBLAD, van Bleko Chemie)

Ik gebruik het in ieder geval nog steeds en werk er graag mee, door de capillaire werking, trekt het mooi de barst in waardoor hij ook goed weg gaat. *O*

Ik wil deze reparatie op gevaar van eigen leven wel anders even voor je doen hoor :)
(Utrecht - Almere is 20 min. :] !)

Als terroristen onder elkaar ben je van harte welkom voor een bakkie, maar de TS woont in Enschede ;)

(ik heb die m.e.u.k. ook staan...)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan