Yamaha MT 03 start niet meer na de winter

Rutgeur

Rookie
20 mei 2015
8
0
Amsterdam
Ik heb begin december mijn Yamaha MT 03 bij een vriend binnen in zijn garage gezet. Nu wilde ik hem gister weer naar buiten rijden en toen kwam ik erachter dat hij niet meer startte.

De lampjes op mijn dashboard, koplamp en achterlicht branden even fel als voorheen. Ik heb dus een vermoeden dat het niet aan de accu ligt.

Als ik hem probeer te starten hoor ik de start motor een ander geluid dan normaal maken en ploft de uitlaat soms 1 keer. De motor gaat echter niet lopen.

Ik heb geprobeerd hem aan te lopen in zowel zijn 1e, 2e als 3e versnelling. Dit leverde helaas ook geen rijdende Yamaha op.

Heeft iemand nog tips voor mij?
 
~
Accu lag binnen in de woonkamer (21 graden) terwijl hij aan de druppellader lag. Vervolgens is 's nachts de verwarming wel uitgegaan en was de 2e keer dat ik het meette de accu wel afgekoeld. Kan dat de oorzaak zijn?

Ik wil deze motor gaan verkopen omdat ik zelf ga verhuizen naar het buitenland. Kan ik er niet gewoon beter een nieuwe accu inzetten zodat de nieuwe eigenaar gewoon een altijd startende motor heeft?[/quote]

Ja.
 
Accu lag binnen in de woonkamer (21 graden) terwijl hij aan de druppellader lag. Vervolgens is 's nachts de verwarming wel uitgegaan en was de 2e keer dat ik het meette de accu wel afgekoeld. Kan dat de oorzaak zijn?

Ik wil deze motor gaan verkopen omdat ik zelf ga verhuizen naar het buitenland. Kan ik er niet gewoon beter een nieuwe accu inzetten zodat de nieuwe eigenaar gewoon een altijd startende motor heeft?
Dat verschil in temperatuur zal er niet zo heel veel toe doen.

Maar als je weet dat je accu zwak is, kan een verse geen kwaad.
 
ik stook maximaal tot 19 graden....
oh :/ ;)

hangt van je accu af, veel worden gevuld geleverd en zit meestal genoeg in om het te starten, maar het kan zeker geen kwaad om hem eerst vol te laden.

Mocht hij geleverd worden met een zuurpakket dan moet je goed de instructies volgen :Y
 
Accu'tje zat goed vol toen hij aan kwam. Hoefde ook niet te kloten met een zuurpakket dus kon direct onder mijn tank gemonteerd worden.

De Yamaha startte vervolgens met een enkele druk op de knop! Nu gaat ie marktplaats.nl op!

Bedankt voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan