Witte rook vanuit onderkant motorblok

Saphery

Rookie
15 jan 2016
13
0
Haarlem
Beste mensen,

Gister heb ik mijn motor (een Yamaha diversion XJ 600 uit 2002) laten omvallen uit stilstand. Mijn knipperlicht was verbrijzeld en mijn rem handel verbogen, maar verder kunnen een monteur en ik geen zichtbare schade zien. Wel startte de motor lastig nadat ik haar overeind heb gehaald (benzine uit de carborateur waarschijnlijk).

Nadat ik een nieuw lampje bij de monteur erin heb laten zetten en ik thuis kwam (na zo'n 5 km 50 km/u rijden) kwam er erg veel witte rook vanuit mijn motorblok. Ik weet nou niet of dit een residue is van bijv. olie of benzine wat ergens gelekt is terwijl de motor op haar kant lag, of dat dit toch schade of een defect van iets is.

Dank!
 
+1 voor het schrijven van het woord carborateur :}

koelvloeistof zou het niet kunnen zijn bij deze luchtgekoelde 4 cilinder.
Oliepijl in de gaten houden en kijken of er geen brandstof ergens langs lekt.
 
Ik denk idd de carborateur. :+
Of gewoon regenwater op de voorbochten.
Daar heeft mijn TLR veel last van. Rookt na een natte rit als een gek. :P
 
Laatst bewerkt:
Ok, die spellingsfout is wel beschamend xD.

Vandaag weer vrij veel gereden, en dit keer geen problemen. Oliepijl is wel wat lager dan voorheen, dus ik denk dat er wat olie gelekt is.

Beschamend en pijnlijk dat ik de motor heb laten vallen, maar heb geluk dat er weinig schade is zo ver ik kan zien. Bedankt voor de reacties en tips waar ik op zou kunnen letten!
 
Olie lekkage bij omvallen uit stilstand?
Nog nooit mee gemaakt...

Maar zou me er niet te druk om maken, hoogstens even alles goed schoonmaken. Ritje maken en alles goed warm rijden en dan op een lichte ondergrond zetten om te kijken of er ergens wat lekt. Als je echt rook krijgt moet er redelijk wat gelekt hebben.
 
Beschamend en pijnlijk dat ik de motor heb laten vallen,
Och welnee, kan iedereen overkomen
en dan op een lichte ondergrond zetten om te kijken of er ergens wat lekt.
Ja, je ziet het goed, maar als ie nog wat nadruppelt zit je met olievlekken op die lichte ondergrond. Beter dus dat die ondergrond niet je moeders marmeren vloertje is maar gewoon een flink stuk karton oid ;)
 
Och welnee, kan iedereen overkomenJa, je ziet het goed, maar als ie nog wat nadruppelt zit je met olievlekken op die lichte ondergrond. Beter dus dat die ondergrond niet je moeders marmeren vloertje is maar gewoon een flink stuk karton oid ;)

Dat is ook lichte ondergrond :P

Maar ja beetje nadenken, pak idd iets wat vuil mag worden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan