Hoe nep bougies te herkennen zijn

Zo staan er ook genoeg nep akrapovic uitlaten en brembo pompen op Marktplaats.
Voor de grap eens even nagelopen en 6 verkopers die imitatie akra spul verkopen (terwijl ze met een echte akra adverteren).
Eentje noemt zichzelf zelfs de akrapovic discounter.
:r

Meest ernstige vind ik dat er ook bijvoorbeeld veiligheidsspul staat dat overduidelijk nep is (nieuwe Takata FIA gordels die door Takata nooit als FIA verkocht zijn, voor 20% van de normale prijs). Heb hier een keer contact over gehad met Marktplaats, met bewijzen dat het namaak was (statements van Takata, foto's die van Aliexpress geplukt zijn, etc), maar Marktplaats zei gewoon "jammer dan dat vinden wij geen bewijs, rot maar een end op".
 
Ik zie hier nog niet echt een handelaar in imitatie dempers tussen.
Enige wat ik zie zijn scooterdempertjes, die zullen niet de hoofdprijs kosten.

Kijk je bij de overige advertenties van deze handelaren zie je dat het om enkele dempertjes gaat.

Hoe herken je de imitatie demper van een advertentie?
Het is zo nep als het maar kan. Schandalig dat hij zegt dat het Akra is. Hier op MF verkocht hij ze ook, toe ik hem er op aansprak zei hij dat hij het niet wist. Terwijl hij er volop mee adverteert.
 
Ik verkoop zelf goedkope NGK Iridium bougies, maar ik moet regelmatig mensen overtuigen dat het geen namaak is. Dat stukje over hoe je net kunt herkennen heb ik ook in mijn webshop staan.
 

Ik zou daar zo intrappen.
Valt me wel op dat de prijs aan de lage kant is, maar aan de andere kant zou het mij niets uitmaken of het nou echt of nep is.
Ik maak me nooit zo druk om het merk.
 
Het is zo nep als het maar kan. Schandalig dat hij zegt dat het Akra is. Hier op MF verkocht hij ze ook, toe ik hem er op aansprak zei hij dat hij het niet wist. Terwijl hij er volop mee adverteert.

Als leek zijnde zou je er dus zo intrappen.
Ik zou die kenmerken iig niet herkennen. :$

Wel vreemd dat hij hiermee wegkomt, lijkt mij dat dit strafbaar is.
Is er niemand die aangifte hiertegen doet?
 

op elke foto is te zien dat het van dat plakplastic carbon is waar ' Booster © ' destijds van die lekkere neppe knipperlichtjes e.d van verkocht :P

Zo moet het er uit zien :
full
 
Zo staan er ook genoeg nep akrapovic uitlaten en brembo pompen op Marktplaats.
Voor de grap eens even nagelopen en 6 verkopers die imitatie akra spul verkopen (terwijl ze met een echte akra adverteren).
Eentje noemt zichzelf zelfs de akrapovic discounter.
:r


Bij dit bedrijf,http://www.vanoutlet.nl/, een SJ4000 camera gekocht.
Kreeg een neppert thuis, ben in de winkel op de Hoefkade in Den Haag geweest, mocht ik een andere uitzoeken !|
Ja, ook allemaal nep.
Geld terug kon niet,moeilijk etc.

Uiteindelijk bij de eigenaresse thuis geweest, dat was niet de bedoeling, volgens haar.
Maar wel binnen 2 dagen mijn geld terug.
 
Betaalbare iridium bougie's ( echte ) zijn niet zo uniek * wel lastig in Nederland *

Waarom ze er over het algemeen in Nederland de topprijs voor vragen, en ze goed
betaalbaar zijn in de UK is mij een raadsel.

Iets met andere import regels ofzo ? ( geen idee )
 
Bij dit bedrijf,http://www.vanoutlet.nl/, een SJ4000 camera gekocht.
Kreeg een neppert thuis, ben in de winkel op de Hoefkade in Den Haag geweest, mocht ik een andere uitzoeken !|
Ja, ook allemaal nep.
Geld terug kon niet,moeilijk etc.

Uiteindelijk bij de eigenaresse thuis geweest, dat was niet de bedoeling, volgens haar.
Maar wel binnen 2 dagen mijn geld terug.
Offtopic, volgens mij is SJ4000 een verzamelnaam voor diverse China-cams, en is er niet echt '1' SJ4000 cam. Het blijft uiteindelijk een aftreksel van de GoPro. Op het forum van tweakers.net kan je wel redelijk vinden wat de echt goede SJ4000 camera's zijn
 
hmm...intussentijd hier nog geen post over "hoe te herkennen van met name nep-brembo remmerij delen"...oftewel iemand die hier ervaring mee heeft? Ben wel benieuwd, wat zijn hierin de enige juiste kenmerken?

Want er zijn in brembo/brambo/rambo/brombo werelden enz. legio copycats op de vrije markt met 'vaak slechte namaak' maar soms ook wel een enkele in de "betere" richting, dus ook hier geldt zeer goed opletten.
 
hmm...intussentijd hier nog geen post over "hoe te herkennen van met name nep-brembo remmerij delen"...oftewel iemand die hier ervaring mee heeft? Ben wel benieuwd, wat zijn hierin de enige juiste kenmerken?

Want er zijn in brembo/brambo/rambo/brombo werelden enz. legio copycats op de vrije markt met 'vaak slechte namaak' maar soms ook wel een enkele in de "betere" richting, dus ook hier geldt zeer goed opletten.

Voor mij zeggen de prijzen wel genoeg en koop nooit iets op internet maar bij de onderdelenboeren die er echt verstand van hebben en die hun spullen zelf bestellen bij de importeurs van dat spul zoals Brembo waarvan HocoParts importeur van is.
 
Ik heb via mijn mede sleutelaar NGK besteld bij de officiële dealer.
Ik schat dat ik max 10 keer een start met stationair opwarming heb gedaan.
Nu zijn van de 4 3 stuk, inwendige sluiting.
Hoezo kwaliteit bij de officiële...
Mijn Gunsun Colortunes blijven zelfs nog langer werken dat die shit die de fabrikant tegenwoordig bougie noemt.
 
Voor mij zeggen de prijzen wel genoeg en koop nooit iets op internet maar bij de onderdelenboeren die er echt verstand van hebben en die hun spullen zelf bestellen bij de importeurs van dat spul zoals Brembo waarvan HocoParts importeur van is.

Prijzen zegt in principe niet alles. Duur wil niet zeggen dan het dan ook 100% echt is, misschien wel dat een persoon dan mogelijk wordt genept waar hij/zij dan zelf bij staat |(

Maar over die onderdelen boeren...die bestellen dan zelf niet via internet bij hun groothandel, grossier, importeur of elders? Alles gaat in huidige wereld via digitale kanelen. Zonder het internet gebeurd er niets.

Hier een voorbeeld van het net geplukt van een echte neppert:
imageuploadedby675cc1451830326-670976-jpg.19841


Ik denk dat velen het verschil nl. niet zien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan