Remschijven andere offset

20 okt 2010
169
0
Heinkenszand
Beste mede forum leden.

Voor een project ben ik opzoek naar set remschijven.
Ik ben opzoek naar een set remschijven voor op een aprilia RSV1000 voorwiel.

Orginele aprilia maatvoering:

Technical Data:
Outer Diameter : 320 mm
Inner Diameter : 64.2 mm
PCD : 80 mm
Number of mounting bolts : 6
Bolt hole diameter : 8.5 mm
Thickness : 5 mm
Offset : 10 mm

Nu wilt het zo zijn dat ik die offset van 10mm niet kwijt kan zonder andere kroonplaten te monteren of het remschijfvlak van de velg af te draaien.

Ik zoek dus remschijven in de boven staande maten alleen dan met een offset van 5mm.
Buiten diameter zou ook 310mm mogen wezen.

Iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden?
 
Laatst bewerkt:
Beste mede forum leden.

Voor een project ben ik opzoek naar set remschijven.
Ik ben opzoek naar een set remschijven voor op een aprilia RSV1000 voorvelg.

Orginele aprilia maatvoering:

Technical Data:
Outer Diameter : 320 mm
Inner Diameter : 64.2 mm
PCD : 80 mm
Number of mounting bolts : 6
Bolt hole diameter : 8.5 mm
Thickness : 5 mm
Offset : 10 mm

Nu wilt het zo zijn dat ik die offset van 10mm niet kwijt kan zonder andere kroonplaten te monteren of het remschijfvlak van de velg af te draaien.

Ik zoek dus remschijven in de boven staande maten alleen dan met een offset van 5mm.
Buiten diameter zou ook 310mm mogen wezen.

Iemand een idee waar ik die zou kunnen vinden?
Je remschijven zitten niet op je velg maar op je naaf of wiel.
 
Op de site van Braking heb ik wel wat gevonden.
Enkel zijn dat platte schijven wat zou betekenen dat er opvulplaat gedraaid moet worden.

De zoektocht gaat verder. Anders zit ik er toch over te denken om andere kroonplaten te monteren. Dan kan ik wel de standaard RSV schijven gebruiken.
 
Op de site van Braking heb ik wel wat gevonden.
Enkel zijn dat platte schijven wat zou betekenen dat er opvulplaat gedraaid moet worden.

De zoektocht gaat verder. Anders zit ik er toch over te denken om andere kroonplaten te monteren. Dan kan ik wel de standaard RSV schijven gebruiken.

Waarom wil je geen vulringen gebruiken? Als je de mogelijkheid hebt om schijven, zonder off-set, met de dezelfde bout-hart afstanden te monteren? Is wel de simpelste oplossing nl.
 
Waarom wil je geen vulringen gebruiken? Als je de mogelijkheid hebt om schijven, zonder off-set, met de dezelfde bout-hart afstanden te monteren? Is wel de simpelste oplossing nl.

Niet willen gebruiken is een groot woord. Als het niet nodig is dan neem ik liever een oplossing waarbij het niet nodig is.

Het gaat om een RS250. Daar komen vorkpoten in met radiale remklauwen. Dit met een RSV voorvelg.
Standaard RS250 type 1 heeft een 3J velg.
Met de RSV velg word dat 3.5J.

De makelijkste oplossing is RS250 2de type kroonplaten monteren. Deze zijn 5mm breder waardoor er ruimte komt voor de remschijven.
Na wat meten en rekenen zou het dan uit moeten komen.

Helaas nog geen set kroonplaten gevonden. (wel op ebay maar worden niet internationaal verzonden :( ) Custom made RS250 kroonplaten kosten een kleine 600eu.
Dat heb ik er niet voor over.
 
Niet willen gebruiken is een groot woord. Als het niet nodig is dan neem ik liever een oplossing waarbij het niet nodig is.

Het gaat om een RS250. Daar komen vorkpoten in met radiale remklauwen. Dit met een RSV voorvelg.
Standaard RS250 type 1 heeft een 3J velg.
Met de RSV velg word dat 3.5J.

De makelijkste oplossing is RS250 2de type kroonplaten monteren. Deze zijn 5mm breder waardoor er ruimte komt voor de remschijven.
Na wat meten en rekenen zou het dan uit moeten komen.

Helaas nog geen set kroonplaten gevonden. (wel op ebay maar worden niet internationaal verzonden :( ) Custom made RS250 kroonplaten kosten een kleine 600eu.
Dat heb ik er niet voor over.

Je hebt ook een langere wielas, andere adapters en een breder spatbord nodig ;)
 
Laatst bewerkt:
3mm is geen probleem hoor,grote draaibank vinden onder de Hobbyisten wel ben ik bang ja.
Mijn draaier heeft een vrij grote draaibank maar of die een complete velg kwijt kan weet ik niet.
Wil wel effe informeren voor je. O-)
 
3mm is geen probleem hoor,grote draaibank vinden onder de Hobbyisten wel ben ik bang ja.
Mijn draaier heeft een vrij grote draaibank maar of die een complete velg kwijt kan weet ik niet.
Wil wel effe informeren voor je. O-)

Bedankt voor het aanbieden.

Maar heb ondertussen iemand gevonden die de het draaiwerk voor me kan doen.

Het gaat dus allemaal passen straks.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook nog een optie.
Alleen ik vraag mij af of dit nog wel binnen de veiligheidsmarges van de velg valt.
Er zou dan aan iedere kant z'n 3 mm af moeten.


Spatbord en dergelijke dat komt wel goed daar maak ik me het minst druk om.
Ik denk niet dat de velg er iets mee lijd als je de naaf af draait.
 
@Zeelanddriver, ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar je uiteindelijke (gevonden) oplossing en toepassing voor je schijven en andere velg. Zou je wat plaatjes willen posten van situatie voor en na?
 
Het is gelukt om het pas te krijgen zonder de naaf af tedraaien.

Er zit nu een kroonplaat van een laatste type rs250.
Deze zijn 5mm breder. Dan met de standaard offset van de remschijven past het.
Remschijven hangen in het midden van de klauwen.
Nu nog wielbussen maken.


29zvnkg.jpg


2j4zwwk.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan