Rooie duif zijn zijspandingetjes

Wil jij ook van die gave spaakwielen kan ik leveren, :Y
wel even kijken of er genoeg in de spaarpot zit haha _O- *O* _O-
 
Zaterdag doe ik een paar rondjes met mijn span op het circuit van Barneveld *O*
 
Nog een filmpje van afgelopen zaterdag gevonden op Youtube ;
 
Rot op Oma
Lekker op vakantie geweest met het span
nieuwe TomTom rider 410 erop en die bevalt heel goed.
Afgelopen week nog wel een draagarm rubber en afdekplaat verloren,
gelukkig aan de binnenzijde en ik kon er nog mee rijden,
inmiddels gemaakt en hij stuurt als eennieuwe
 
Rot op Oma
Lekker op vakantie geweest met het span
nieuwe TomTom rider 410 erop en die bevalt heel goed.
Afgelopen week nog wel een draagarm rubber en afdekplaat verloren,
gelukkig aan de binnenzijde en ik kon er nog mee rijden,
inmiddels gemaakt en hij stuurt als eennieuwe

Welk gebied ben je wezen sturen?
 
Goed bezig geweest!
Altijd lekker om een paar weken rond te trekken

Je eigen accu nu ook weer goed opgeladen?
 
Gisteren bij een BMW R50 met Hollandia wezen kijken
maar we hebben hem laten staan, frame was te slecht (r..)
achterkant was verbreed, op een lelijke manier.
Achterbrug was lelijk aangepast
Het achterwiel was van een R50 cardanklok was van een jaren 70,
zag er allemaal een beetje houtje touwtje uit
Blok was een oud R100 en er zaten kleine carburateurs op
o ja ding staat op MP
 
Laatst bewerkt:
Haha ik ben geflitst met mijn snelle zijspan in Lewedorp
90 waar je 80 mocht foei
 
Zit in beetje te denken om zowel de 2e R50 (span 2) en de R80 (chopper span3) in de verkoop te doen,
en dan een wat moderner span ervoor terug te kopen.
Het ontbreekt me de laatste tijd aan motivatie om weer zo'n groot project op te bouwen,
+ dat ik er ook niet echt tijd voor heb en soms na een dagje sleutelen voor de baas er ook helemaal geen zin in sleutelen thuis heb
Wat vinden jullie ???
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met modern en waarom? Mijn K bijv, is dat modern? Rijdt wel goed, maar ik denk dat een goede boxer zeker zo goed rijdt.
Ik heb de K meer genomen omdat ze zeer goeiekoop zijn
 
Wil af en toe ook wat sneller kunnen rijden
Mijn huidige span wordt deze maand ook al 50
 
Nog sneller?
Je scored nu toch ook al boetes?

Ik kan niet in je koppie kijken. Maar ergens denk ik dat je last hebt van dezelfde besluiteloosheid of keuzeproblematiek als ik zelf ook heb...

Met iets rond kneuren dat je zelf gebouwd hebt en een uitstraling heeft als jouw R, dat geeft elke keer weer veel voldoening, dat heeft iets moderns veel minder, maar om zonder gemor vlot ergens naar toe te kunnen knallen met comfort en heel veel stuurplezier en gemak... Dat is soms ook gewoon super lekker.

Maar als je niet kan kiezen en eiindigt met een stal vol fietsen en ook nog eens steeds weer meer plannen in je kop haalt, dan kan het best een beetje veel worden.
Wat je er aan moet doen of kan doen, dat weet ikzelf ook niet, want ik heb immers precies dezelfde kwaal... Ik probeer t maar van mezelf te accepteren en de rust te bewaren, maar dat lukt lang altijd niet hoor. En dan denk ik soms ook maar om gewoon alles weg te doen en het simpel te houden, maar zodra je dan weer even in wat rustiger vaarwater komt en de boel iets meer onder controle hebt, dan ben je ook wel weer heel erg blij met al die zooi en wordt je ook wel weer heel snel overmoedig en staat er zo weer een extra project bij naast.

Kortom... K weet t ook niet en kan je vast niet aan het juiste advies helpen, maar denk wel dat als ik je een klein beetje inschat dat iets moderns zonder ziel niet snel zal aarden bij jou...
Al.zijn er ook zat dingen met ziel en zaligheid te maken van moderne spullen, maar dat is wel weer een groot project...
Mijn st4 is nu nog een zielloos modern super praktisch en comfortabel vervoermiddel... Dat gaat straks wel.anders worden, maar dat gaat niet van vandaag op April... ;)
 
Naar mijn mening kan je het best de knoop doorhakken; weg met alle zooi en één goede combi kopen.
Dan hoef je niet zoveel te sleutelen, waardoor tegenzin ontstaat.
Je sleutelt tenslotte ook al op je werk.

Als die nieuwere combi ouder wordt, ga je het sleutelen stukje bij beetje weer oppakken.
En komt het plezier er in weer terug!

Dat is in ieder geval mijn eigen ervaring.
In 2005 heb ik ook mijn zooi verkocht, drie oude gebakjes en een jaar flink gespaard (een jaar niet meer naar de kroeg spaart erg snel)!
Ik kocht er een nieuwe Aprilia Pegaso voor terug, waar ik nu dagelijks op rij.

Die eerste jaren, heb ik vooral zorgeloos kunnen rijden, ik sleutelde toen ook veel voor de baas, dan hoef je thuis niet meer zo nodig.
 
Een K zoals die van GSlandrover is niet heel saai. Ik kan me goed voorstellen dat je een zijspan wil waarmee je gewoon kan opstappen en rijden. Sleutelen is leuk, maar contactpuntjes en carburateurs zijn gewoon niet leuk meer.
Een lage K100 met een Ural bak kan hardstikke klassiek zijn en toch oerbetrouwbaar. Petaat heeft daar al een paar leuke dingen mee gedaan. Het hoeft natuurlijk niet meteen een K1100LT met een overdekte EML te worden.
 
Een K is volgens mij juist wel heel saai en voor zover ik ze hier meemaak juist helemaal niet betrouwbaar en modern vind ik ze al helemaal niet
 
Nieuwe plantenbak ;

14265026_1025357457576989_7315033235098000763_n_zps9hwvzfdc.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan