Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.497
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ben er zeer over te spreken, voor mij een serieuze upgrade.

Als deze al net zo lang mee gaat als de vorige ( 15 jaar :) ) ben ik dik tevreden.

Nice price trouwens,
BTS-Tools Airpress HL 360/50/compact - Speciale akties - Compressors - Producten

Heb hem hier vandaan, heb hem nergens *goedkoper* kunnen vinden.
Iets langere levertijd ( komt rechtstreeks van de fabriek/magazijn ) maar voor dat geld..

Was het wat langer wachten zeker de moeite.
 
Ben er zeer over te spreken, voor mij een serieuze upgrade.

Als deze al net zo lang mee gaat als de vorige ( 15 jaar :) ) ben ik dik tevreden.

Nice price trouwens,
BTS-Tools Airpress HL 360/50/compact - Speciale akties - Compressors - Producten

Heb hem hier vandaan, heb hem nergens *goedkoper* kunnen vinden.
Iets langere levertijd ( komt rechtstreeks van de fabriek/magazijn ) maar voor dat geld..

Was het wat langer wachten zeker de moeite.

Ik vraag me altijd af...opbrengst 360 l/min, tankje van 50 liter, dat zou dus betekenen dat ie een geheel lege tank binnen de 10 sec vol zou moeten hebben...?
 
Ik vraag me altijd af...opbrengst 360 l/min, tankje van 50 liter, dat zou dus betekenen dat ie een geheel lege tank binnen de 10 sec vol zou moeten hebben...?
Dat samenpersen duurt langer, dus het moment van aanzetten tot afslaan (8 bar?). Vullen vanuit vacuum naar atmosferische druk zal redelijk vlot gaan ja.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me altijd af...opbrengst 360 l/min, tankje van 50 liter, dat zou dus betekenen dat ie een geheel lege tank binnen de 10 sec vol zou moeten hebben...?


Nee.....
Reken globaal dat bij een opbrengst van (even voor gemak) 300l/pm er effectief 2/3 overblijft.

Heb je een ketel van 100ltr en 10bar, ben je 1000ltr nodig. Met 200 l/pm is ie dan in 5 min vol
 
Nee.....
Reken globaal dat bij een opbrengst van (even voor gemak) 300l/pm er effectief 2/3 overblijft.

Heb je een ketel van 100ltr en 10bar, ben je 1000ltr nodig. Met 200 l/pm is ie dan in 5 min vol

was een beetje een soort van "uitlokken".
Net zoals met gegevens van luchtsleutels m.b.t. koppel en luchtverbuik is het bij die compressoren ook niet best gesteld. Waarom geven ze gewoon niet de netto opbrengst bij zeg 8 en bij 10 bar op?
Ik heb bij de weg een 500ltr tank met een afslag op 8,5 bar, dus bij mij duurt het altijd ff voordat tankje vol is. ;)
 
was een beetje een soort van "uitlokken".
Net zoals met gegevens van luchtsleutels m.b.t. koppel en luchtverbuik is het bij die compressoren ook niet best gesteld. Waarom geven ze gewoon niet de netto opbrengst bij zeg 8 en bij 10 bar op?
Ik heb bij de weg een 500ltr tank met een afslag op 8,5 bar, dus bij mij duurt het altijd ff voordat tankje vol is. ;)

Tja....

Ben me ook beetje aan oriënteren op nieuwe compressor en bijbehorend leidingwerk (langste stuk is ca 30mtr op een buis van 15mm).
Even los van drukverlies, merk gewoon dat ik zeker met straalwerk gewoon te weinig reserve heb.
Geluid staat bij mij nu op 1 op prioriteit lijst... wil echt een stille
 
Bovenstaande 6>8 posts kunnen mijn nieuwe informatie PDF over compressoren wel gebruiken. Weet alleen niet of een directe link door de mods gepikt wordt.. :?
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande 6>8 posts kunnen mijn nieuwe informatie PDF over compressoren wel gebruiken. Weet alleen niet of een directe link door de mods gepikt wordt.. :?


Maak je er een "How to" van.

Titel suggestie: "Wat moet ik weten alvorens een compressor aan te schaffen"

:)


Edit: "How to" misschien laten aanvullen door de deskundigen hier. (altijd goed)
 
Laatst bewerkt:
Geluid staat bij mij nu op 1 op prioriteit lijst... wil echt een stille

Het bouwbedrijf in het pand hiernaast maakt "piepschuimen woningen".
Ik heb bij hun een paar platen piepschuim (15cm dik) geregeld, en die staan los om de compressor heen (met kieren voor ventilatie). De geluidsoverlast is hiermee gehalveerd.
En als ik dat zou willen kan ik ze binnen 30 seconden wegbergen als ik de compressor niet gebruik.
 
Tja....

Ben me ook beetje aan oriënteren op nieuwe compressor en bijbehorend leidingwerk (langste stuk is ca 30mtr op een buis van 15mm).
Even los van drukverlies, merk gewoon dat ik zeker met straalwerk gewoon te weinig reserve heb.
Geluid staat bij mij nu op 1 op prioriteit lijst... wil echt een stille


Je kan natuurlijk bij het afamepunt een extra drukvat hangen. Heb je ee aantal liters 'dichter bij de hand'
 
was een beetje een soort van "uitlokken".
Net zoals met gegevens van luchtsleutels m.b.t. koppel en luchtverbuik is het bij die compressoren ook niet best gesteld. Waarom geven ze gewoon niet de netto opbrengst bij zeg 8 en bij 10 bar op?

Omdat die getallen lager zijn. En aangezien de concurrent dan met de hogere getallen blijft werken gaat de keuze van de klant daar heen en sta jij met al jouw eerlijkheid met lege handen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan