Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.209
10.795
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Omdat die getallen lager zijn. En aangezien de concurrent dan met de hogere getallen blijft werken gaat de keuze van de klant daar heen en sta jij met al jouw eerlijkheid met lege handen.

Exact dit.

Na een jaar stoeien hadden alle (toen nieuwe) 1/2" mini slagmoersleutels van Hazet, Rodac SP, Rodcraft vrijwel dezelfde slagkracht en luchtconsumptie. Naar andere zaken zoals gewicht, balans, afwerkingsniveau en bedieningsgemak wordt toch niet of nauwelijks gekeken.
 
Zoals verzocht

Kinzo 25L vs de nieuwe Airpress HL 360/50/compact

( geluid )


ehh... ik hoor weinig verschil :)



Mja is een vergelijking tussen een hoogtoerige 1 cilinder en... een hoogtoerige 1 cilinder. En dan zit je ook nog met de audio compressie op Youtube waardoor alles hoe dan ook meer op elkaar lijkt.

Maar wat ik er wel uit kan halen, is dat die Airpress mechanisch gezonder klinkt.
 
Die was ook vers he ( toegegeven, die Kinzo heeft het 10 tot 15 jaar vol gehouden, en krijgt
nog een 2e leven als banden-vuller bij een ander.. )
Dat loeder wil maar niet écht ploffen.


Er was gevraagd om geluid.

* en , bij deze.. aangeboden *

Geluid stond bij mij niet op het lijstje van belangrijke zaken
( tenzij, geluid van een opstijgende F-14 vol in de naverbranders )

Dán had ik die gekozen.. erg *geil* :) :)
 
Ik heb zelf een paar jaar geleden deze gekregen:

6-15 - JUN-AIR

super ding. Hoor je niet lopen behalve als je er echt naast staat. Af en toe olie wisselen, vat leegmaken en daarna beetje spiritus erin tegen het vocht en verder doet hij het prima. Wel een vrij kleine tank , voor bandjes genoeg en een luchtsleutel kan ook voor een paar seconden, dan is de druk wel weer weg.

Stralen etc. zal ik er niet mee doen, dan moet er een veel groter buffervat aangekoppeld worden en dan nog zal het met intervallen werken.

Je vindt deze modellen nog wel eens bij airbrushers, tandartsen etc. Even zoeken of er in de buurt iemand met pensioen gaat kan helpen :)

Benno
 
Had een vraag betreffende compressors. Stel dat ik twee compressors wil gaan koppelen, moet ik dan de vaten aan elkaar koppelen. Of is het mogelijk om ze beide gewoon aan te sluiten aan het leidingnetwerk.
 
~
Ik heb zelf een paar jaar geleden deze gekregen:

6-15 - JUN-AIR

super ding. Hoor je niet lopen behalve als je er echt naast staat. Af en toe olie wisselen, vat leegmaken en~
daarna beetje spiritus erin tegen het vocht en verder doet hij het prima.Wel een vrij kleine tank , voor bandjes genoeg en een luchtsleutel kan ook voor een paar seconden, dan is de druk wel weer weg.


Helpt spiritus tegen vocht in de ketel ? :?
En wat te doen met de damp, aansteken? :+
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag (omdat er naar gevraagd werd) een Rodac RC2751 op een 6 liter compressortje getest. Had niet verwacht dat je daar daadwerkelijk wat mee kan doen, maar hij ramt zo 2 wielbouten los, dan 10 seconden wachten en dan kan hij weer. Best geinig met een Airmec ECU.
 
Heb vandaag (omdat er naar gevraagd werd) een Rodac RC2751 op een 6 liter compressortje getest. Had niet verwacht dat je daar daadwerkelijk wat mee kan doen, maar hij ramt zo 2 wielbouten los, dan 10 seconden wachten en dan kan hij weer. Best geinig met een Airmec ECU.


Ik heb een twinhammer vergelijkbaar met jouw huismerk en die ramt de wielmoeren van mijn Transit zo los met mijn gude 6 liter compressortje. Wielmoeren zitten met 210 nm vast. Soms inderdaad een paar seconden wachten, maar dat is voor de dhz minder erg dan voor een garagist.
 
Had een vraag betreffende compressors. Stel dat ik twee compressors wil gaan koppelen, moet ik dan de vaten aan elkaar koppelen. Of is het mogelijk om ze beide gewoon aan te sluiten aan het leidingnetwerk.


Ik heb voor een luchtbeitel wel eens 2 25 liter bromtollen gekoppeld, T stuk slang gemaakt met 2 male en 1 female koppeling. Zorg alleen dat de compressoren op 2 groepen zitten, of dat ze niet exact gelijk inschakelen, anders klapt de zekering.
 
Aangezien mijn oude compressor aardig begon te slijten (los van de bak herrie) heb ik toch maar snel een nieuwe gekocht voordat ik zonder compressor zat. Ik was eerst opzoek naar een lownoise. Maar de degene met leuke inhoud hebben een kleine ketel, toch allemaal niet je van het. Tenzij je uiteraard diep in de buidel tast.

Ik zat te twijfelen tussen zo'n staande Airpress 50L zoals een paar posts terug en een 340/90. Na de 50L gehoord te hebben ging ik er qua geluid niet echt op vooruit :X (dezelfde rot herrie die ik al had). Uiteindelijk een Aipress 340/90 gekocht. Wat een verademing, loopt lekker rustig :} Niet fluisterstil uiteraard, maar zeer acceptabel. Het is meer een rustig lopend brommend geluid i.p.v. hard schel geluid.
 
Laatst bewerkt:
Had een vraag betreffende compressors. Stel dat ik twee compressors wil gaan koppelen, moet ik dan de vaten aan elkaar koppelen. Of is het mogelijk om ze beide gewoon aan te sluiten aan het leidingnetwerk.


Allebei is mogelijk. Als je de 2 vaten koppelt heb je een grotere buffer en meer lucht tot je beschikking zonder dat de compressoren gaan draaien.. Nadeel is wel dat je die twee vaten eerst op moet vullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan