Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.230
10.827
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Om even bij houtbewerking te blijven:

Ik moet voor mijn afkortzaag een nieuw zaagblad hebben omdat de huidige niet heel scherp meer is.

De eerste klus die er aan komt op dit moment is het afkorten van de hardhouten terrasplanken (padouk) en het is uiteraard belangrijk dat ik de planken zo net mogelijk af kan korten.

Moet ik nou een zaagblad hebben met meer of minder tanden hebben :?

Ik heb even gegoogled maar daar lees ik tegenstrijdige berichten...
 
Om even bij houtbewerking te blijven:

Ik moet voor mijn afkortzaag een nieuw zaagblad hebben omdat de huidige niet heel scherp meer is.

De eerste klus die er aan komt op dit moment is het afkorten van de hardhouten terrasplanken (padouk) en het is uiteraard belangrijk dat ik de planken zo net mogelijk af kan korten.

Moet ik nou een zaagblad hebben met meer of minder tanden hebben :?

Ik heb even gegoogled maar daar lees ik tegenstrijdige berichten...

Neem voor afkorten een fijngetand blad, dat geeft een splintervrije zaagsnede. Voor voordelige maar goede zaagbladen: ecotools.nl Daar haal ik als grootverbruiker regelmatig zaagbladen.
 
Om even bij houtbewerking te blijven:

Ik moet voor mijn afkortzaag een nieuw zaagblad hebben omdat de huidige niet heel scherp meer is.

De eerste klus die er aan komt op dit moment is het afkorten van de hardhouten terrasplanken (padouk) en het is uiteraard belangrijk dat ik de planken zo net mogelijk af kan korten.

Moet ik nou een zaagblad hebben met meer of minder tanden hebben :?

Ik heb even gegoogled maar daar lees ik tegenstrijdige berichten...


De huidige laten slijpen?
 
eergister een tig lasapparaat gekocht op advies van aantal (beroepsmatig/)lassende mfers. maat van me heeft al 5 jaar na volle tevredenheid hetzelfde merk/type.
Van de week maar starten met oefenen op verschillende metalen zoals alu,staal en rvs... ben benieuwd!
tig220p.jpg
 
Laatst bewerkt:
Machine met toorts, argon 10L gasfles (koop),drukregelaar 792euro. Www.lasexpert.nl
Zijn ook te vinden op chinese sites marja dan nog verschepen,invoer etc betalen dan zit je ongeveer op hetzelfde bedrag.
 
Machine met toorts, argon 10L gasfles (koop),drukregelaar 792euro. Www.lasexpert.nl
Zijn ook te vinden op chinese sites marja dan nog verschepen,invoer etc betalen dan zit je ongeveer op hetzelfde bedrag.

Hmmm das voor nieuw wel een aantrekkelijke prijs. Maar voor dat geld koop je ook iets gebruikt van een goed merk. Beetje de vraag wat dan beter zou zijn.
 
Dankje leeuwis voor het aanbod/tip. Zal eens gaan kijken voor een pedaal.

@rambabbel. Ik heb ook gekeken voor 2e hands, maar dat zijn dc machines en deze kan wel ac lassen (nodig voor alu) .

Ik had aangegeven rond 1000 e te willen betalen voor jong gebruikte of een nieuwe... een nieuwe ac/dc gaat snel richting 2000e afhankelijk van de duncties anders schiet het al hard omhoog. Tjah dan moet je voor jezelf gaan bekijken hoevaak je denkt hem te gaan gebruiken? Ga je er geld mee verdienen? ...

Succes met je keuze
 
Dankje leeuwis voor het aanbod/tip. Zal eens gaan kijken voor een pedaal.

@rambabbel. Ik heb ook gekeken voor 2e hands, maar dat zijn dc machines en deze kan wel ac lassen (nodig voor alu) .

Ik had aangegeven rond 1000 e te willen betalen voor jong gebruikte of een nieuwe... een nieuwe ac/dc gaat snel richting 2000e afhankelijk van de duncties anders schiet het al hard omhoog. Tjah dan moet je voor jezelf gaan bekijken hoevaak je denkt hem te gaan gebruiken? Ga je er geld mee verdienen? ...

Succes met je keuze


Dat klopt.

Mijn IMS inklusief fles en reduceer zat op €2100,-
 
Padoek, heel erg mooi hout, werk er graag mee.
Zorg wel voor goede stofafzuiging, het maakt zeer fijn zaagstof dat verschrikkelijk kleur afgeeft.
Schijnt ook niet zo goed voor je longen te zijn.

Afkorten met een veeltandig blad, lengte zagen (schulpen) geeft langere spaanders dus de tanden staan dan verder van elkaar af om die spaanders de ruimte te geven. Oftewel schulpen met een blad met weinig tanden.
 
Bezig een CB400F weer netjes te maken. Huidige staat van de draadboom '(
image20170406_214621_resized_s.jpg

Aan de connector van het contact een paar draden zo goed als door :/
image20170406_221043_resized_s.jpg

Dan maar eens een bestelling geplaats bij Rick Donkers voor wat materiaal en een krimptang, de volgende dag netjes binnen;
image20170409_210616_resized_s.jpg

En een eerste poging met die laatste om een 'Honda' terminal te krimpen (op een oude kabel);
image20170409_210642_resized_s.jpg


Nu al zin om de rest aan te pakken! *O*
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een momentsleutel voor het werken aan een motorblok. Normaal doe ik alles op gevoel, maar bij een blok is het misschien handig om wat nauwkeuriger te werken.

Iemand een tip? Ik zoek eigenlijk iets uit het middensegment - zolang het maar enigzins nauwkeurig is. Bugdet 50euro?
Vind het zonde om 150 euro uit te geven, ik werk niet wekelijks aan blokken ofzo.
 
Bezig een CB400F weer netjes te maken. Huidige staat van de draadboom '(
[afbeelding]
Aan de connector van het contact een paar draden zo goed als door :/
[afbeelding]
Dan maar eens een bestelling geplaats bij Rick Donkers voor wat materiaal en een krimptang, de volgende dag netjes binnen;
[afbeelding]
En een eerste poging met die laatste om een 'Honda' terminal te krimpen (op een oude kabel);
[afbeelding]

Nu al zin om de rest aan te pakken! *O*

Mooi spul, dat adresje ga ik onthouden :t
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een momentsleutel voor het werken aan een motorblok. Normaal doe ik alles op gevoel, maar bij een blok is het misschien handig om wat nauwkeuriger te werken.

Iemand een tip? Ik zoek eigenlijk iets uit het middensegment - zolang het maar enigzins nauwkeurig is. Bugdet 50euro?
Vind het zonde om 150 euro uit te geven, ik werk niet wekelijks aan blokken ofzo.

Ik heb deze 2. Bevallen mij goed.

Momentsleutel huismerk 1/2", (40-200Nm)

Momentsleutel BGS 3/8" (7 - 105Nm)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan