Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.900
10.426
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
De duurste heeft de grootste voorraad, zou je langer mee door kunnen werken voordat je hem weer op druk hoeft te laten komen.
Aan de andere kant kun je voor die 150 eu verschil die ertussen zit ook wel een paar defecte kunnen kopen, compressoren eraf schroeven en de ketels doorverbinden. Als je de ketels 'stapelt' aan de muur boven de compressor hoeft het niet eens bijster veel meer ruimte in te nemen.

Voor de rest kan ik het eigenlijk niet beoordelen, geen kaas gegeten van luchtgereedschap en het bijbehorende verbruik.
 
geen toepassingen die enorme hoeveelheden lucht vragen (tijdens stralen kan ik wel af en toe pauzeren).

Zandstralen valt onder de noemer zwaar gebruik omdat het een continu verbruiker is in tegenstelling tot een tacker. Even pauzeren helpt wel, maar zodra je die trekker over haalt moet er toch een bepaalde bult lucht "gemaakt" worden.

Ondanks het feit dat de compressor amateurs bij Coolblue claimen dat je met de Airpress 425/50 naar hartenlust kan zandstralen is dat niet zo. De 425/50 is een relatief hoogtoerige machine die een relatief groot verschil heeft tussen aanzuigcapaciteit en netto luchtopbrengst @ 6>8 bar. Het is wél een machine die in verhouding met de prijs hele goede sprintjes trekt (lekker veel lucht in korte tijd, 50liter keteltje zit zeer vlot vol).

Ik zou voor de 90 liter machine gaan (laagtoerige 2 pitter met een veel kleinere afname in rendement naarmate de motor harder moet werken). Dat hij ook nog stiller is, is dan mooi meegenomen. Ook leuk als je in de toekomst bijv. gaat spuiten, dat is ook werk waar een kleinere compressor nét niet de kans krijgt om af te slaan waar je met 90 liter precies genoeg buffer over houdt om niet eens te hoeven pauzeren.
 
Zandstralen valt onder de noemer zwaar gebruik omdat het een continu verbruiker is in tegenstelling tot een tacker. Even pauzeren helpt wel, maar zodra je die trekker over haalt moet er toch een bepaalde bult lucht "gemaakt" worden.

Ondanks het feit dat de compressor amateurs bij Coolblue claimen dat je met de Airpress 425/50 naar hartenlust kan zandstralen is dat niet zo. De 425/50 is een relatief hoogtoerige machine die een relatief groot verschil heeft tussen aanzuigcapaciteit en netto luchtopbrengst @ 6>8 bar. Het is wél een machine die in verhouding met de prijs hele goede sprintjes trekt (lekker veel lucht in korte tijd, 50liter keteltje zit zeer vlot vol).

Ik zou voor de 90 liter machine gaan (laagtoerige 2 pitter met een veel kleinere afname in rendement naarmate de motor harder moet werken). Dat hij ook nog stiller is, is dan mooi meegenomen. Ook leuk als je in de toekomst bijv. gaat spuiten, dat is ook werk waar een kleinere compressor nét niet de kans krijgt om af te slaan waar je met 90 liter precies genoeg buffer over houdt om niet eens te hoeven pauzeren.

Dat stralen was een beetje verkeerd geformuleerd, ik doe alleen maar kleine stukjes met soda... Zelfs een bejaard 25 liter 1 pittertje houdt mij nog bij ;)
 
Heren,

Weer een vraagje over compressors...Ik heb nu 2 verschillende modellen op het oog

De Airpress 425/50 en de Airpress 340/90. Beide voor het gemak even van dezelfde website gelinkt.

In eerste instantie zal hij een flinke tacker moeten aandrijven voor de bouw van mijn nieuwe schuur, daarna geen toepassingen die enorme hoeveelheden lucht vragen (tijdens stralen kan ik wel af en toe pauzeren). Hebben beide compressoren voldoende capaciteit hiervoor? De 340/90 is wat ik kan zien een stuk stiller maar wel een beduidend lagere volumestroom, of valt dit in de praktijk wel mee?

Als we niet op de prijs letten, welke zou dan de betere keuze zijn....


Ik haak even in;
Ikzelf heb die HL 340/90. Fijn ding. Geluid is te behappen. Het maakt wel lawaai, maar op een andere toon. Mij stoort het niet. De afslag met de bijbehorende ontluchting maakt in mijn beleving een harder geluid dan de motor/compressor zelf. Soieso is een snaar aangedreven beter; de wartme van de motor komt niet bij je lucht terecht. Niet dat die cilinder niet warm word; maar het scheelt wel iets. Dus als je de ruimte hebt; neem de grote.

Nou. Dan nog iets. Niet om onze huisleverancier tegen het zere been te schoppen. Maar die HL 340-90 is elders wel even 135 euro goedkoper. En dat is dezelfde tent waar ik de mijne eind 2015 vandaan heb. En nu nog steeds voor dezelfde "aanbieding op=op" prijs. Dat ding is bij hem eeuwig in de aanbieding denk ik zo en hij had toen ik daar in 2015 was pallets vól staan. Ik vroeg toen hoe ie ze zo goedkoop kon aanbieden. Dat wist hij wel en ik niet en dat wilde hij graag zo houden was het antwoord. En waar was ik dan? Bij BTS-Tools.

BTS-Tools Airpress HL 340/90 MEGA AKTIE ** GRATIS VERZONDEN ** - Speciale akties - Compressors - Producten

Hij word nog gratis geleverd ook voor die 325 euro.

EDIT;
Mocht je nog een slang nodig hebben; deze heb ik zelf later gekocht. Echt ideaal. Is niet zo stug als PVC, en lang niet zo zwaar als rubber. Én blijft in de winter ook soepel. Je kan ook wat anders zoeken uiteraard; dan raad ik iig een Polyurethaan slang aan. Ofwel; PU.

BTS-Tools Luchthaspel, 30 mtr. Draaibaar - Slangen en haspels - Producten
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de input, ik had BTS zelf ook gevonden. Is BTS een handelaar of echt iemand die verstand heeft van luchtzaken?

Zo'n haspel heb ik niet nodig, er komt een ringleiding als luchtvoorziening in de schuur. Dan heb ik aan een paar metertjes slang genoeg om van elke kant overal ij te kunnen. Bedankt voor het meedenken!
 
Ik zag op zijn site dat hij ging verhuizen of inmiddels verhuisd is. Het is een wat ouder mannetje, naar mijn idee eenmanszaak. Hij had een bedrijfspand wat uit een loods bestond en kantoor, hij had daar zn spullen maar stond ook een grote draaibank en weet ik het.. dus het is niet per definitie een dozenschuiver maar dit valt in principe onder detail handel en dat zijn eigenlijk wel allemaal dozenschuivers/handelaren toch ? ;)

Die slanghaspel van mij die had overigens een koppeling welke niet werkte, kreeg er niks in, klikte niet genoeg open. Collega langs gestuurd en hij heeft m terplekke gemaakt; koppeling eraf en nieuwe erop. Maar verstand heeft ie wel; hij verkoopt voornamelijk lucht spul..

Ik zou dat ding bij hem ophalen als je daar de mogelijkheid toe hebt. Heb ik destijds gedaan. Maar je kan ook ff bellen naar hem en als het goed klinkt etc kan je hem laten leveren. Wat jij wil :)

edit;
is idd verhuisd, zit nu in Kloosterhaar blijkt, voorheen in Best dacht ik..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan