Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.209
10.795
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hier zal vast iemand antwoord hebben op het volgende... :z

In mijn werkplaats heb ik 3 fasen 25A liggen.
Er komt binnenkort wellicht een nieuwe machine die 26A (piek) trekt. De piek trek je echter nooit. Zou dit goed gaan :? Of moet de aansluiting verhoogd worden? Volgens mij een duur grapje.

Iets met selektiviteit van de zekeringen....
25A hoofdzekering geeft een maximale onderzekering van 16A.
Kun je nog rommelen met de afschakelkarakteristiek van de zekering/automaat.
Het e.e.a. afhankelijk van de aarding.

Verhoging naar grotere hoofdzekering geeft een vastrechtverhoging van pakweg € 700 per jaar.

Ik zou gaan voor een voordeelverpakking 16 Ampere zekering, in de traagste uitvoering en zorgen dat de zekering een beetje de ruimte heeft in de meterkast. Kan die zijn warmte makelijker kwijt en zo minder snel "trippen".

Aansluiting verzwaren kan altijd nog. :+
 
Laatst bewerkt:
Als je hoofdzekeringen automaten zijn (zoals bij mij) dan is het niet eens erg al klapt hij er ooit uit. Hoef je in ieder geval niemand te bellen, of zegels te verbreken ;)

Dan zou ik ipv 16A zekeringen best naar 20A trage durven gaan. Ik weet dat het tegen de regels is, maar gevaarlijk is het niet.
Wel even controleren of je kabels dik genoeg zijn.
 
Als je hoofdzekeringen automaten zijn (zoals bij mij) dan is het niet eens erg al klapt hij er ooit uit. Hoef je in ieder geval niemand te bellen, of zegels te verbreken ;)

Dan zou ik ipv 16A zekeringen best naar 20A trage durven gaan. Ik weet dat het tegen de regels is, maar gevaarlijk is het niet.
Wel even controleren of je kabels dik genoeg zijn.
Ik heb ook C25 hoofdzekeringen waar ik zelf bij kan, de krachtstroomgroep naar de schuur is dan ook afgezekerd met C20 bij mij ;)
 
Niet voor motorremklauwen. Vandaar dat ik het niet snapte :P

Maar in die remzuigers waar t wel voor bedoeld is zitten dan nokjes waar de kubus op vast pakt ?


Bij de iets duurdere setjes zit een spindel, dan hoef je zelf niet te duwen tijdens het terugdraaien. Mijn setje kostte 3 tientjes, was na 1 x blokken wisselen dik terug verdiend.
full
 
Klopt. Maar ik weet van mijzelf dat ik dom ben en wil graag bijleren, vandaar ;)
Heb je de beschrijving ook gelezen?"

3/8 " Drive Schijfrem Zuiger Wind-back Wind Terug Remklauw Removal Cube Tool Voor Voertuigen met 4 Wiel Schijfremmen

beschrijving:
dit is een kubus tool draaien zuiger terug in remklauwen wanneer vervangen remblokken op voertuig met achterwiel schijfremmen, en het is gebruikt met 3/8 " drive ratchet en uitbreiding. daarnaast gemaakt van staal, de schijfrem zuiger tool is zeer stevig en duurzaam, en u kunt het op vele universele voertuigen met 4 wielen.
kenmerken:
1. gemaakt van carbon staal, de schijfrem zuiger tool is zeer stevig en duurzaam.
2.deze kubus tool draait zuiger terug in remklauwen wanneer vervangen remblokken op voertuig met achterwiel schijfremmen.
3. Gebruik met 3/8 " drive ratchet en uitbreiding.
4. Een onmisbaar component van remsysteem, eenvoudig te installeren en u kan bedienen.
5. kan opuniversal voertuigen met 4 wiel schijfremmen,fit meest binnenlandse en sommige import toepassingen.

specificaties:
Type materiaal: Koolstofstaal
kleur: Zilver
vorm: Cube
Size: 3x3x3 cm/1.18 '' x 1.18 '' x 1.18 ''
pakket Gewicht: 105g
montage: Voor Voertuigen met 4 Wiel Schijfremmen

pakket Inbegrepen:
1 x Schijfrem Piston Tool

opmerking:
1. u 0 ~ 1 inch fout door handmatige meting. bedankt voor uw begrip.
2. Monitoren zijn niet gekalibreerd hetzelfde, item kleur weergegeven in foto 's kunnen worden weergegeven iets verschillende het echte object. neem de echte als standaard.
 
Kun je deze beschrijving ook vertalen :? ;)
Heb je de beschrijving ook gelezen?"

3/8 " Drive Schijfrem Zuiger Wind-back Wind Terug Remklauw Removal Cube Tool Voor Voertuigen met 4 Wiel Schijfremmen

beschrijving:
dit is een kubus tool draaien zuiger terug in remklauwen wanneer vervangen remblokken op voertuig met achterwiel schijfremmen, en het is gebruikt met 3/8 " drive ratchet en uitbreiding. daarnaast gemaakt van staal, de schijfrem zuiger tool is zeer stevig en duurzaam, en u kunt het op vele universele voertuigen met 4 wielen.
kenmerken:
1. gemaakt van carbon staal, de schijfrem zuiger tool is zeer stevig en duurzaam.
2.deze kubus tool draait zuiger terug in remklauwen wanneer vervangen remblokken op voertuig met achterwiel schijfremmen.
3. Gebruik met 3/8 " drive ratchet en uitbreiding.
4. Een onmisbaar component van remsysteem, eenvoudig te installeren en u kan bedienen.
5. kan opuniversal voertuigen met 4 wiel schijfremmen,fit meest binnenlandse en sommige import toepassingen.

specificaties:
Type materiaal: Koolstofstaal
kleur: Zilver
vorm: Cube
Size: 3x3x3 cm/1.18 '' x 1.18 '' x 1.18 ''
pakket Gewicht: 105g
montage: Voor Voertuigen met 4 Wiel Schijfremmen

pakket Inbegrepen:
1 x Schijfrem Piston Tool

opmerking:
1. u 0 ~ 1 inch fout door handmatige meting. bedankt voor uw begrip.
2. Monitoren zijn niet gekalibreerd hetzelfde, item kleur weergegeven in foto 's kunnen worden weergegeven iets verschillende het echte object. neem de echte als standaard.
 
Tuurlijk:

你看過說明了嗎?

3/8“驅動盤式製動活塞回風式回風制動鉗卡鉗拆卸立方體工具車輛四輪盤式製動器

描述
這是一個立方體工具,在後輪驅動皮帶更換車輛上的剎車片時將活塞轉回剎車片,並與3/8“驅動棘輪和延伸部分配合使用,另外由鋼製成,盤式製動活塞工具非常堅固耐用,而且它可以在許多通用的四輪車上。
特點:
1.由碳鋼製成,盤式製動器活塞工具非常堅固耐用。
當用後輪盤式製動器更換車輛上的剎車片時,該立方體工具將活塞向後旋轉。
3.使用3/8“驅動棘輪和延長桿。
4.不可或缺的製動系統組件,易於安裝,可以控制。
5.具有四輪盤式製動器的普通車輛,適合大多數國內和一些進口應用。

規格:
材料類型:碳鋼
顏色:銀色
形狀:立方體
尺寸:3x3x3cm / 1.18“x 1.18”x 1.18“
包裝重量:105g
安裝:適用於四輪盤式製動器的車輛

包括:
1 x盤式製動活塞工具

注意:
1.通過手動測量u 0〜1英寸誤差。謝謝你的理解
2.顯示器未校準相同,圖像中顯示的項目顏色可以顯示與實際對象略有不同。
 
Iets met selektiviteit van de zekeringen....
25A hoofdzekering geeft een maximale onderzekering van 16A.
Kun je nog rommelen met de afschakelkarakteristiek van de zekering/automaat.
Het e.e.a. afhankelijk van de aarding.

Verhoging naar grotere hoofdzekering geeft een vastrechtverhoging van pakweg € 700 per jaar.

Ik zou gaan voor een voordeelverpakking 16 Ampere zekering, in de traagste uitvoering en zorgen dat de zekering een beetje de ruimte heeft in de meterkast. Kan die zijn warmte makelijker kwijt en zo minder snel "trippen".

Aansluiting verzwaren kan altijd nog. :+
Bedankt voor de info
Verhogen naar bv 35a is inderdaad een 700 euro pj. 55a is boven de 1000.

Mocht het verhoogd moeten worden... Losstaande van eigen bekabeling van meterkast naar apparatuur. Ik neem niet aan dat er moet worden gegraven voor dikkere bekabeling?
 
Bedankt voor de info
Verhogen naar bv 35a is inderdaad een 700 euro pj. 55a is boven de 1000.

Mocht het verhoogd moeten worden... Losstaande van eigen bekabeling van meterkast naar apparatuur. Ik neem niet aan dat er moet worden gegraven voor dikkere bekabeling?

Dat ligt er maar net aan wat voor een kabel er je woning binnenkomt.
 
Bedankt voor de info
Verhogen naar bv 35a is inderdaad een 700 euro pj. 55a is boven de 1000.

Mocht het verhoogd moeten worden... Losstaande van eigen bekabeling van meterkast naar apparatuur. Ik neem niet aan dat er moet worden gegraven voor dikkere bekabeling?
3x25A is nog de goedkoopste categorie.
Volgens mij 1x35A ook. Dat is op te zoeken.

Verzwaren is meestal standaardprijs. Als aanvoerkabel niet goed is, is dat pech voor netwerkbeheerder.

Ff opzoeken, en je weet het.
 
Ik heb een 220L straal cabine gekocht. Zak glasparel erin geknikkerd en gaan met die banaan. Compressor is 110L en trekt het verder prima. Er komt alleen maar een minimaal aantal korreltjes uit het straalpistool :') 8Bar op de slang, aanvoer van glasparel zit ver genoeg in de voorraad. Wat gaat er fout |(
Ik heb al de grootste nozzle erop gezet. Maar glasparel aanzuigen ho maar. Zo spannend kan het toch niet zijn zou je denken.
 
Ik heb een 220L straal cabine gekocht. Zak glasparel erin geknikkerd en gaan met die banaan. Compressor is 110L en trekt het verder prima. Er komt alleen maar een minimaal aantal korreltjes uit het straalpistool :') 8Bar op de slang, aanvoer van glasparel zit ver genoeg in de voorraad. Wat gaat er fout |(
Ik heb al de grootste nozzle erop gezet. Maar glasparel aanzuigen ho maar. Zo spannend kan het toch niet zijn zou je denken.


Zeker met glasparelen er voor zorgen dat er absoluut geen vocht in je persluchtleiding zit en kan komen.
Dan nog kan ie regelmatig ff verstoppen, ik doe dan even hand voor de spuitmond zodat perslucht door de aanzuigslang gaat, dan blaas je hem weer schoon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan