Algemene vraag terugroepacties

volgens mij niet. het gebeurt regelmatig dat iemand 2de hands koopt en er nog terugroepacties van jaren geleden gevonden worden die dan ook nog gewoon uitgevoerd worden. al kan ik mij wel voorstellen dat als je 30 jaar na dato komt bij de dealer dat bepaalde kennis of onderdelen niet meer aanwezig of leverbaar is/zijn.
 
Het ligt er deels aan om wat voor soort terugroepacties het gaat. M.b.t. veiligheidsissues wordt de producent/fabrikant ten allen tijden aan gehouden om dit zsm op te lossen (denk eens aan autofabrikanten..). Ook jaren naar dato moet deze service met een oplossing voor de eindgebruiker/consument kunnen worden verleend. Het is de verantwoordelijkheid van de producent/fabrikant.

Verder kunnen er per land andere maatregelen en termijnstellingen worden bepaald aan recalls. In bijv. een land als USA is dit zeer streng gecontroleerd (o.a. NHTSA, FDA).

Kijk maar eens hier voor NL: Terugroepregister
 
Het ligt er deels aan om wat voor soort terugroepacties het gaat. M.b.t. veiligheidsissues wordt de producent/fabrikant ten allen tijden aan gehouden om dit zsm op te lossen (denk eens aan autofabrikanten..). Ook jaren naar dato moet deze service met een oplossing voor de eindgebruiker/consument kunnen worden verleend. Het is de verantwoordelijkheid van de producent/fabrikant.

Verder kunnen er per land andere maatregelen en termijnstellingen worden bepaald aan recalls. In bijv. een land als USA is dit zeer streng gecontroleerd (o.a. NHTSA, FDA).

Kijk maar eens hier voor NL: Terugroepregister

Mijn gixxer heeft twee veiligheid terugroepacties gehad voor frame en rempomp, als je er geen tijdig gehoor aan geeft heb je gewoon pech gehad en kan je het alsnog laten uitvoeren tegen betaling. Dus ja kan opgelost worden, maar op eigen kosten.
 
Laatst bewerkt:
Dit werd mij ook verteld mijn GSX-R toen de tijd. Paar jaar terug terugroepactie voor de rempompen. Kon volgens mij binnen een half jaar kosteloos volgens de brief van Suzuki, daarna kon je zelf betalen..
 
De Yamaha recal is ongelimiteerd, het wordt gewoon gedaan. Yamaha heeft toendertijd voor elke Wildstar een pakket samengesteld. En die liggen nog op de plank.
Dus officiële dealer contacten, Vin nummer opgeven en laten uitvoeren.
Max de olie betalen, de rest wordt( minimaal) door Yamaha vergoed.
Wel even opmerken dat de kleplifters goed ontlucht moeten worden, daar zijn in het verleden nog wel eens missers mee gemaakt. dat heeft op termijn nog wel enkele nokkenassen gekost en de ellende daarna wie er voor verantwoordelijk was.
Maar nogmaals, Srallar, lanceer deze vragen ook eens op het WSFH forum. Even jezelf voorstellen en als gast dit soort vragen plaatsen op het forum, Wildstar techniek algemeen.
Onze voorzitter heeft dit probleem lang en breed besproken met Yamaha Nederland en daar zijn ook nog vergoedingen uit gekomen.
Ik ga er van uit dat je een probleemloze recal uitgevoerd krijgt, maar je weet maar nooit.
 
Heb ergens in 2010 nog een keer een koppakking van een (ik meen) K100 moeten vervangen onder een of andere recall uit 1984 ofzo. Dus ik meen dat het geen probleem is, al weet ik niet of de wettelijke voorschriften een maximale termijn noemen waarbinnen het kosteloos moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan