Raar geluid in KTM LC4 blok

Tomva

MF'er
25 mei 2015
245
5
Centraal Nederland
Afgelopen weekend wezen rijden maar na een tijdje vond ik het geluid uit m'n blok anders klinken.
LC4 Blok 2004.

Ik heb hieronder een filmpje waarin het geluid hopelijk goed is te horen.

 
Laatst bewerkt:
Er lijkt gewoon een heel ander geluid uit te komen, stuk rauwer, ik weet de juiste woorden er ook niet echt voor. Ik heb het bericht ook bij het KTM LC4 topic geplaatst. Misschien is het voor hen iets makkelijker te beoordelen.
 
Bedoel je het rokketokketok geluid?
Kijk eens of het erger word bij het afremmen op de motor.
Zoja, waarschijnlijk big-end kapot of tandwielmoer op de krukas niet goed vast.
 
Ik weet echt niet hoe ik moet uitleggen wat ik precies hoor. Ik dacht dat ik gek was telkens bij het luisteren maar het klinkt gewoon zo anders dan wat je normaal gewend bent. Daarom is het ook zo moeilijk uit te leggen.

Ik ga in ieder geval mn kleppen stellen, bougie vervangen, koelvloeistof vervangen en inderdaad m'n olie + filters vervangen om er voor te zorgen dat ik 100% zeker weet dat er genoeg in zit.

In het filmpje hoor je het 'geluid' het best in de laatste 2 seconden, wanneer ik even opzij leun en naar m'n blok kijk...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet echt niet hoe ik moet uitleggen wat ik precies hoor. Ik dacht dat ik gek was telkens bij het luisteren maar het klinkt gewoon zo anders dan wat je normaal gewend bent. Daarom is het ook zo moeilijk uit te leggen.

Ik ga in ieder geval mn kleppen stellen, bougie vervangen, koelvloeistof vervangen en inderdaad m'n olie + filters vervangen om er voor te zorgen dat ik 100% zeker weet dat er genoeg in zit.

In het filmpje hoor je het 'geluid' het best in de laatste 2 seconden, wanneer ik even opzij leun en naar m'n blok kijk...
Of je kijkt even naar je peilstok.
 
Yes, ik heb een kijkglaasje en het oliepeil leek gewoon in orde. Een vriend vond de viscositeit van de olie wat dunnetjes. De dag dr voor heeft die namelijk benzine staan lekken dus misschien is er wat tussen de olie-vuldop doorgekropen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan