welke 12 volt afstandbediening?

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
Wie weet wat voor afstandbediening ik nodig heb? Ik wil over een afstand van max 50 meter iets op de motor aan en uit kunnen zetten. Niet via internet, gewoon met een handzendertje.
 
Ik had CV in me Honda gebouwd (auto dus) maar die deed gewon meer de 70m bereik die ze ook opgaven.. De prijs is het probleem niet en ik zou het, het proberen waard vinden.
Maar als er al bijstaat 100m theorie en 15-30% in werkelijkheid dan kom je met 15-30m dus niet aan de 50 meter..

Ook 6 hoog uit een kantoorpand en de auto 10m van het gebouw verwijderd was geen probleem
 
Laatst bewerkt:
Ja, het moet wel waterdicht zijn.

Het zal wel zoiets worden:
Afstandsbediening 2, 4 of 6 kanaals | Tyro Remotes
musca-2-4-6-kanaals-afstandsbediening-510x600.jpg
 
Dat Chinese spul kost geen reet, maar het is toch zeker het proberen waard.

Geen idee wat je ermee wil aansturen maar als je veel Amperes moet hebben stuur je er gewoon een relais mee aan.

Dat eerste setje op MP bijvoorbeeld is vast en zeker wel voor de helft of minder te vinden op Banggood of Amazon. En gezien de foto's van de printplaat, is ie ook nog wel zelf aan te passen door het antennesnoertje eruit is te laten hangen voor beter ontvangst.
 
Ziet er redelijk uit, maar lees ik er nou overheen. of wordt er geen afstand opgegeven?


Jep, je leest er overheen, maar dat geeft nix;


Remote control transmitter:

1. Remote Distance: 200M
2. Operating Voltage: DC 12V
3. Frequency: 433mhz
4. Operating Current: 13 mAh
5. Code Type: Fixed code / Learning code
6. Dimensions: 58 x 39 x 14mm
 
Sowieso kijk je het best naar iets wat van het RF protocol gebruik maakt en niet van IR. Met IR zit je altijd met een "Line of Sight" welke volledig vrij/léég moet zijn :P (Ik neem maar even aan dat 't ook energie zuinig moet zijn/blijven).

Wel grappig: Real World RF Range Testing
 
Laatst bewerkt:
Ziet er redelijk uit, maar lees ik er nou overheen. of wordt er geen afstand opgegeven?

Als er een afstand wordt opgegeven kan je het sowieso met een korreltje zout nemen. Er zijn teveel factoren om een betrouwbare afstand op te kunnen geven. Het weer is van invloed, de zaken die tussen de zender en de ontvanger staan, stoorzenders zoals GSM masten, de wijze waarop je het gaat inbouwen, voltage van je batterijtjes, etc, etc, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan