Een motor huren, zou jij het doen?

WolfTechnics

MF veteraan
1 apr 2013
1.451
4
Middelburg
Beste MF'ers,

Misschien hebben sommige al eens gehoord van het platform "MotoShare" wat in April van start moet gaan.
Ik wil hier zelf ook graag wat van mijn motoren gaan verhuren en ben ook zeer benieuwd naar hoe dit zich gaat ontwikkelen.

De vraag is hoeveel er hier op MF zitten en wel eens een motor huren, ik heb mijn motoren in Zeeland staan en denk dat er best een toeristen zijn die een dagje willen rijden, of een week.
Maar misschien zijn er ook wel motorrijders die geen motor in bezit hebben of gewoon eens een keer op een supersport willen rijden.

Brand maar los over dit onderwerp })
 
Laatst bewerkt:
Dit is eigenlijk alleen interessant als je teveel motoren hebt of te weinig rijdt. Ik zou wel een motor huren, als mijn eigen motor niet beschikbaar is. Maar verhuren? Ik kan haar niet missen...
 
Ik zou mijn vriendin niet verhuren, dus al helemaal niet mijn motor!! Althans.. Verhuren niet verkopen wel, iemand interesse?? 😉
 
Laatst bewerkt:
Hmm, als er wat mee te verdienen valt... Denk dat de H2 best in trek zal zijn. Alleen verhuur ik die dus nooit niet })
 
Wel grappig, lijkt een beetje op Peerby, waar ik een tijd als developer heb gewerkt. Daar zagen we dat ook duurdere spullen wel degelijk worden uitgeleend / verhuurd.

Mits ze de all risk verzekering goed geregeld hebben, zou ik wel overwegen om m'n motor te verhuren. Zelf een motor huren weet ik niet zo. Ligt er denk aan hoe duur het moet zijn :+
 
Ik zou mijn vriendin niet verhuren, dus al helemaal niet mijn motor!! Althans.. Verhuren niet verkopen wel, iemand interesse?? 😉

Ik bied 5 euro.

Ik heb straks 4 supersports in de werkplaats staan, en twee dudes die daar wel eens op rijden, maar ik rijd veruit het meest op mijn GS500 dusja.
Als jij 4 vriendinnen had, en die zouden jouw geld kunnen opleveren door ze uit te lenen, dan zou je dat toch gewoon doen?
 
Verkocht!!!

Wanneer kom je haal ophalen?😀
Neem wel een degelijke flex mee, ik ben de sleutel kwijt van de ketting in de keuken!😎

Nu maar hopen dat mn vriendin niet op mn ipad komt als ze dit ziet mag ik een week niet meer motor rijden en op mf😰
 
Hoe doen ze dat met die pech hulp?
Stel dat je je motor verhuurd en hij gaat stuk?
Krijg jij als verhuurder dan ineens een gepeperde rekening van een garage?
 
Lol, dat wordt eerder een levenseinde kliniek als ik de Jawa ga uitlenen _O- :') . M'n allerdaags barrel gebruik ik te veel voor dit soort grappen (Gs450).

Kweenie in wat voor een geval dit handig is. Aan een vriend oké, maar ik heb liever niet dat ik één van m'n brommers afgerost terug krijg.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat een stukje gezond verstand hier wel op z'n plaats is.
Heb je pech bel je de ANWB. Is het een fout die gemaakt is door de verhuurder betaald de verhuurder.
Ben je zelf te bedonderd geweest om te tanken oid, dan is dat jou probleem en dus jou portomonnee.
Gewoon op dezelfde manier als wanneer jij op vakantie gaat en gaat kloten met je huurauto.

Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Ga je te hard rijden en veroorzaak je een ongeluk, mag je de gepeperde rekening zelf betalen. Ook dit lijkt me niet meer dan logisch.

All-risk verzekering loopt via Ohra en wegenwachthulp loopt via ANWB.

Je hebt dus alle voordelen van het normale huren, zelfde nadelen, alleen nu met motoren ipv auto's.
 
Nah,

Ik zou er wel een motor willen huren - afhankelijk van het prijskaartje -, maar mijn motor verhuren... Nee, dat echt niet.

Ik verbaas mezelf er ook over dat er caferacers verhuurd worden. Ik zou bang zijn voor het gezeur en gezever op het moment dat er iets stuk gaat of niet goed functioneert. Was het wel correct gemonteerd of is de huurder simpelweg aan het slopen geweest?

En daarnaast:
Stapt er een plus 160 kg veelvraat, een wheelie-bontkraagje of rustig rijdende jongedame op?

Nee, verhuurders hebben motoren die ingekocht worden om binnen zo veel jaar afgetrapt te worden. Mijn motor is gekocht met de bedoeling om er over zoveel jaar nog steeds met plezier een tochtje mee te maken.
 
:^

Ik zou mijn eigen motoren nooit verhuren aan iemand..
Vooral omdat je niet weet wat er op stapt en of je 'm wel terugkrijgt van de huurder.

Zodra er iets aan mankeert dan moet je als verhuurder maar zien hoe je schadeloos wordt gesteld..
Helemaal geen zin in dat risico en gedoe.
 
Jawel ik zit op MF, maar motor huren doe ik (bijna) nooit................
Het liefst zit ik op de eigen brommerd!

Ik heb alleen in Z.Afrika een fiets gehuurd. Het was mij net iets te ver om zelf heen te rijden.
 
Nah,

Ik zou er wel een motor willen huren - afhankelijk van het prijskaartje -, maar mijn motor verhuren... Nee, dat echt niet.

Ik verbaas mezelf er ook over dat er caferacers verhuurd worden. Ik zou bang zijn voor het gezeur en gezever op het moment dat er iets stuk gaat of niet goed functioneert. Was het wel correct gemonteerd of is de huurder simpelweg aan het slopen geweest?

En daarnaast:
Stapt er een plus 160 kg veelvraat, een wheelie-bontkraagje of rustig rijdende jongedame op?

Nee, verhuurders hebben motoren die ingekocht worden om binnen zo veel jaar afgetrapt te worden. Mijn motor is gekocht met de bedoeling om er over zoveel jaar nog steeds met plezier een tochtje mee te maken.

+1 :Y
 
In Nederland een motor huren zou ik niet doen, rij overal liever zelf heen. Mijn Transalp verhuren zou ik misschien nog wel overwegen, leen hem ook regelmatig uit om een stukje te toeren met mensen die zelf geen motor hebben. Ding is toch niets meer waard en ik ben er niet van afhankelijk.
 
Voor de meeste hier is hun motor tevens hun vriendin/vrouw, waarschijnlijk meer vriendin dan vrouw :P
Zegt ook wel iets over het publiek hier, meer liefhebbers die hun tweewieler vertroetelen.
Prima natuurlijk, maar ik denk dat er ook een publiek is wat wel een motor rijbewijs heeft maar geen motor, niet op MF zit en misschien af en toe een motor huurt.

Mijn pa deed dat vroeger en vertelde mij dat dat goedkoper was dan het jaar rond een eigen motor in bezit te hebben.
Volgens motoshare is deze groep ~200.000 mensen, wat er best wat zijn, als het makkelijker wordt te huren dan gaat deze groep misschien ook meer rijden.

Speculatief natuurlijk, wel interessant.
 
mijn vrouw heeft 1 keer een motor gehuurd. Na 10km viel ze vanuit stilstand om bij een stoplicht :( :( :( Ze was zo boos dat ze haar helm op het asfalt gooide. Die was toen ook kapot.
De dealer wist de kleinste krasjes te vinden. Oftewel 1000 euro eigen risico, (was al afgekocht) + weekendje huur 200 euro + 300 euro helmpje.
Nooit meer huur voor ons. Als ze weer wil rijden koop ik iets 1500 euro.
 
Mijn motor verhuren? Absoluut niet.
Ik leen liever helemaal niets uit, vaak zat dat er iets kapot of beschadigd terug komt wat ik dan wel heb uitgeleend. Ik ben zuinig op mijn spullen en dat is niet iedereen.

Als ik extra geld wil verdienen, ga ik wel mijn kontje verkopen achter het station. :+

Motoren 'huren' doe ik dan weer wel.
 
mijn vrouw heeft 1 keer een motor gehuurd. Na 10km viel ze vanuit stilstand om bij een stoplicht :( :( :( Ze was zo boos dat ze haar helm op het asfalt gooide. Die was toen ook kapot.
De dealer wist de kleinste krasjes te vinden. Oftewel 1000 euro eigen risico, (was al afgekocht) + weekendje huur 200 euro + 300 euro helmpje.
Nooit meer huur voor ons. Als ze weer wil rijden koop ik iets 1500 euro.

Als ik het gezien had, had ik stiekem moeten lachen.
Jammer dat het zoveel geld kost.
 
Dat laatste... is de reden dat ik nooit gehuurd heb, en dat ook niet van plan ben. Huren kan zo duur uitpakken, en als je je eigen motor om laat donderen heb je altijd de optie om het goedkoop of in je eigen (financiele) tempo op te lossen, of alleen een keer stevig te vloeken en vervolgens lekker door te rijden met die paar krasjes.

Sowieso vind ik de huurprijzen van motorfietsen belachelijk hoog, als je het vergelijkt met auto's.
Dus zelf verhuren? Nouja, de oudjes misschien... als iemand die ooit zou willen huren. Maar de VFR niet, hoor. Die heb ik zelf te hard nodig om 'm door een ander te laten mollen, zelfs al zou dat netjes vergoed worden.
 
Verkocht!!!

Wanneer kom je haal ophalen?😀
Neem wel een degelijke flex mee, ik ben de sleutel kwijt van de ketting in de keuken!😎

Nu maar hopen dat mn vriendin niet op mn ipad komt als ze dit ziet mag ik een week niet meer motor rijden en op mf😰
... op wel meer niet meer dan alleen de motor, schat ik zo ;)
Of ze vindt het wel een goed idee, dan sta je opeens met je mond vol tanden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan