Voor remleiding vult zich niet :S

Patatties

MF'er
12 feb 2016
182
4
Amersfoort
Hallo!

Ik heb recent mijn remmen volledig schoongemaakt. Dit betekend dat het volledige systeem leeg is. De klauw, de leiding de rempot, alles.

Nu heb ik alles weer gemonteerd. Ik vul t potje met DOT4, zet t nippeltje open, en begin te pompen. NIKS! uiteraard geen druk, maar ook loopt t potje niet leeg :S

Vervolgens begin ik van onderuit te vullen. en hoewel er van onderuit wel vloeistof bovenin uit de leiding komt als ik t rempotje loshaal, als t rempotje en hendel erop zitten en ik begin te pompen krijg ik geen druk of doorstroom met nippel open of niet.

Ik ben een beetje out of ideas :S Hoe vul ik mijn remsysteem genoeg om te beginnen ontluchten?!
 
Hmm. Voorheen weet ik dus niet zeker, maar ik kon voordat t zaakje uit elkaar ging (toen dacht ik dat ontluchten genoeg was) wel gewoon al pompende ontluchten.

Ik vind dit plaatje op wikipedia.

[afbeelding]

De fluid inlet port moet bij mij volgens dit diagram wel dat kleine gaatje zijn van foto 1. Als ik de remleidingaansluiting in blaas, de uitgang blokkeer met n vinger, en de rechter compensatingport met een andere vinger, dan komt er geen lucht door dat kleine kanaaltje. Ik heb m schoon proberen te blazen met perslucht, maar dat levert niks op.

Ik sta op t punt een 1,5 mm poortje te pakken en m door te boren. want hij zit in princype wel op de goeie plek.
Heb je niet iets dunners?

Altijd handig: Buy Jet Reamer Set 12-Piece, 0,6-1,9mm | Louis Motorcycle & Leisure
10003930_910_FR_06.JPG
 
Het is gelukt! :p in de werkplaats op mn werk heb ik een punaise met een slijpmachine verdunt tot ie in het gaatje paste, en toen was het FLINK drukken, maar hij is weer vrij! :D Welnu, ik ben een beetje dom geweest en heb mn glaasje kapotgemaakt. (af en toe sta ik ook versteld van mn 2 linker handen)

Ik heb dus besloten om daarvoor en voor een revisiekitje even langs de dealer te rijden zo, en daarna langs een collega die thuis een ultrasoon bad heeft. Dan laat ik daar het hele remhevel segment even goed schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Hmm. Voorheen weet ik dus niet zeker, maar ik kon voordat t zaakje uit elkaar ging (toen dacht ik dat ontluchten genoeg was) wel gewoon al pompende ontluchten.

Ik vind dit plaatje op wikipedia.

[afbeelding]

De fluid inlet port moet bij mij volgens dit diagram wel dat kleine gaatje zijn van foto 1. Als ik de remleidingaansluiting in blaas, de uitgang blokkeer met n vinger, en de rechter compensatingport met een andere vinger, dan komt er geen lucht door dat kleine kanaaltje. Ik heb m schoon proberen te blazen met perslucht, maar dat levert niks op.

Ik sta op t punt een 1,5 mm poortje te pakken en m door te boren. want hij zit in princype wel op de goeie plek.

Ga vooral boren,de ontwerpers van dit systeem hebben hun werk niet goed gedaan en er een te klein gaatje ingemaakt.
bedenk echter wel dat het geheel met deze componenten 20 jaar gewoon gewerkt heeft.
 
hadden ze geen oranje?

Ik kan niet typen op mn telefoon. Had moeten zijn:gehele nieuwe pomp.

Hmm. Voorheen weet ik dus niet zeker, maar ik kon voordat t zaakje uit elkaar ging (toen dacht ik dat ontluchten genoeg was) wel gewoon al pompende ontluchten.

Ik vind dit plaatje op wikipedia.

[afbeelding]

De fluid inlet port moet bij mij volgens dit diagram wel dat kleine gaatje zijn van foto 1. Als ik de remleidingaansluiting in blaas, de uitgang blokkeer met n vinger, en de rechter compensatingport met een andere vinger, dan komt er geen lucht door dat kleine kanaaltje. Ik heb m schoon proberen te blazen met perslucht, maar dat levert niks op.

Ik sta op t punt een 1,5 mm poortje te pakken en m door te boren. want hij zit in princype wel op de goeie plek.

Ga vooral boren,de ontwerpers van dit systeem hebben hun werk niet goed gedaan en er een te klein gaatje ingemaakt.
bedenk echter wel dat het geheel met deze componenten 20 jaar gewoon gewerkt heeft.

Het ging er niet om t design aan te passen, maar door de prop heen te komen die t gaatje dichthield. -O-
 
Het is gelukt. Met de nieuwe rempomp ging het goed, en na een paar rondjes rijden heb ik vastgesteld dat het oorspronkelijke probleem hiermee ook is opgelost. Dank jullie voor de hulp!

Ik doe niet alles altijd even handig, dat weet ik. Maar ik probeer er wel van te leren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan