Motor beroerd afgesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnmoi

MF veteraan
In memoriam
30 jan 2016
1.298
0
winsum
Hoi, mijn Suzuki gsx400f uit 1982 loopt erg beroerd.

De carburateurs hebben net een grondige schoonmaakbeurt gehad en de motor zit net weer in mekaar.
Nu ben ik bezig met afstellen maar het wil niet echt lukken, ik heb de lucht stelschroef gevonden maar kan hier nog niet zoveel mee worden...
Er zit een 'powerfilter' op, en ik heb 'kelkjes' liggen, maar met de kelkjes loopt de motor nog beroerder. Als ik wil rijden, moet de choke er altijd 3/4 op zitten anders slaat hij gewoon uit.

Mijn vraag; zal het helpen als ik er grotere sproeiers in zet? Icm. De kelkjes? Of is dit nog steeds puur spelen met de lucht stelschroef?
 
dat de motor niet wil lopen, zal voor iemand met ervaring geen enkel probleem zijn toch? ik denk zelf dat het nog geen 5 minuten werk is voor iemand die er verstand van heeft om de motor mooi te laten lopen...

en de andere kant van nederland... tsja helaas dat is me net iets te ver met een motor die niet zo lekker loopt
 
dat de motor niet wil lopen, zal voor iemand met ervaring geen enkel probleem zijn toch? ik denk zelf dat het nog geen 5 minuten werk is voor iemand die er verstand van heeft om de motor mooi te laten lopen...

en de andere kant van nederland... tsja helaas dat is me net iets te ver met een motor die niet zo lekker loopt

Je hebt nog steeds geen idee wat er aan precies aan mankeert, maar je denkt wel dat het in nog geen 5 minuten op te lossen is :}

Als de motor alleen stationair op de choke wil lopen, is het niet alleen op te lossen met synchroniseren, sterker nog, zoals al gezegd, is het kansloos om de motor op dit moment te synchroniseren aangezien er nog ergens een probleem zit blijkbaar.

Áls deze motor bij mij werd gebracht, zou ik als eerst de carbs. uit elkaar halen, controleren, nog eens reinigen, en dan kijken of hij lopen wil, en zo ja, afstellen.

Vaak genoeg meegemaakt dat "een kennis die er wel verstand van had, de boel al had gereinigd, dus daar kon het niet aan liggen"

En het dus uiteindelijk dus júist daar aan lag..
 
Ik woon in ureterp (friesland, vlak bij drachten) en ik kan je carbs wel synchroniseren. Naar de rest kan ik ook wel even voor je kijken. Als het lukt kost het je een kratje pils. Als het niet lukt niks:P
 
Vandaag weer even bij de motor gestaan, woensdag heerlijk rondje gereden en vandaag wil die niet eens meer starten...

Tevens heb ik vandaag een financiering aangeboden gekregen om hem weg te brengen. Ik zit nog in 2 strijd maar ik denk dat ik hem gewoon op laat halen, en niet terug wil voor dat ik er op aan kan dat ik er probleemloos dagelijks mee de weg op kan..

Uiteindelijk word goedkoop zo toch nog weer een duurkoop en mischien heb ik me wel verkeken op het werk wat er allemaal moest gebeuren aan de motor..
 
Tja.. Heb het verhaaltje al te vaak getikt.

Weg brengen die motor.

Wat is de algehele staat van onderhoud? Kleppen en ontsteking goed? Zijn de gaskleppen van de carburateurs wel op het oog / met een voelermaatje synchroon gesteld voordat ze gemonteerd werden? Zijn de lucht stelschroeven wel gelijk gezet (en nee, dat betekent niet dat de sleuven in dezelfde richting staan)? Check de brandstof toevoer, het zal wel goed kunnen dat die schone carburateurs vol gelopen zijn met roest/vuil uit de tank (want daar moet je beginnen met schoonmaken, niet halverwege het brandstofsysteem).

Als je geen geld (er voor over) hebt moet je mijn onderschrift hanteren. Zo ja, dan kan je hem weg brengen. Wil je beide niet, dan houdt het op. Hij gaat niet goed lopen door halve oplossingen.
 
Geweldig om te zien hoe iedereen wil helpen :)

Net een verotte bobine uit de auto vervangen, doei 100euro..

Ik moet overal nog even over nadenken, ik laat een van de aanbieders wel weten als ik gebruik wil maken van hun aanbod. Dit hoeft uiteraard niet 'voor een kratje pils' want ik ben wel bereid om er geld voor neer te leggen, indien ik er heerlijke motor voor terug krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan