Motor beroerd afgesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnmoi

MF veteraan
In memoriam
30 jan 2016
1.298
0
winsum
Hoi, mijn Suzuki gsx400f uit 1982 loopt erg beroerd.

De carburateurs hebben net een grondige schoonmaakbeurt gehad en de motor zit net weer in mekaar.
Nu ben ik bezig met afstellen maar het wil niet echt lukken, ik heb de lucht stelschroef gevonden maar kan hier nog niet zoveel mee worden...
Er zit een 'powerfilter' op, en ik heb 'kelkjes' liggen, maar met de kelkjes loopt de motor nog beroerder. Als ik wil rijden, moet de choke er altijd 3/4 op zitten anders slaat hij gewoon uit.

Mijn vraag; zal het helpen als ik er grotere sproeiers in zet? Icm. De kelkjes? Of is dit nog steeds puur spelen met de lucht stelschroef?
 
Heeft de fiets cv carbs? Dan is het beroerd afstellen met kelkjes en zgn powerfilters ( ben ik al helemaal geen fan van... )
Zo op de gok blijf je puzzelen met sproeis, hoogtes van de naalden etc.

Zijn genoeg topics over, maakt niet uit of het een gsx400, gpz750 of boldor 900 is.
Zodra er K&N filters icm cv carbs, of erger de 'powerfilters' opkomen, loopt eenieder te klooien
 
4 cilinder met 4 carbs inderdaad. Maar 1 luchtschroef.

In wphb staat alleen wat over het ideale toerental stationair...

Het zijn inderdaad CV carburateurs. En synchroniseren leek mij een duur grapje..
 
W0JiXpW.jpg
 
Even een stapje terug... je carburateurs zijn schoongemaakt..

Ik lees af en toe wel eens dat het schoonmaken een beetje is gedaan en daardoor juist vuil in de sproeiers is gekomen :-)

Heb je het zelf gedaan, of is het door een ervaren iemand gedaan!
Weet je zeker dat de sproeiers echt schoon zijn (anders en goed sonar reinigen en door spuiten)

En als de carb van je blok af zijn geweest, lees ik ook nog wel eens dat er valse lucht wordt aangezogen (doordat (droge) rubbers e.d. door het af en erop zetten niet meer goed sluiten.
Zit dit allemaal goed?

Liep de boel wel goed, voordat het uit elkaar ging? (dan moet het in deze setup, ook goed gaan lopen)
 
Die stelschroef is idd het stationair, in of uitdraaien gaat de motor harder of zachter draaien .
Heeft helaas niets met het afstellen van de carbs te maken, zou te gemakkelijk zijn.
Synchroon stellen is ook nodig, kost op zich niet veel maar met alleen synchroon stellen redt je het ook niet.
Je zal toch echt dieper in de carbs moeten, grotere sproeirs monteren, naalden hoger of lager, of ringetjes eronder.
En dit alles icm die CV carbs is dus gewoon erg lastig..... Helemaal voor een startende knutselaar.

Kun je niet de originele luchtfilterkast monteren? En proberen om de fiets goed te laten lopen?
 
Danku, danku, dit verklaard alweer een hoop over mijn kennis... Hahah.

Carbs zijn door iemand met wat meer verstand schoongemaakt, en rubbers zijn nog dus er word nergens valse lucht getrokken.

Oem luchtfilter heb ik niet. Zou het wat zijn om hier naar opzoek te gaan?
 
Danku, danku, dit verklaard alweer een hoop over mijn kennis... Hahah.

Carbs zijn door iemand met wat meer verstand schoongemaakt, en rubbers zijn nog dus er word nergens valse lucht getrokken.

Oem luchtfilter heb ik niet. Zou het wat zijn om hier naar opzoek te gaan?



:Y

Absoluut, een motor loopt eigenlijk altijd het beste op een origineel luchtfilter/huis.
Dan moet je nog steeds de carburateurs synchroon stellen maar het maakt het afstellen van sproeiers en naalden wel veel eenvoudiger.
 
Danku, danku, dit verklaard alweer een hoop over mijn kennis... Hahah.

Carbs zijn door iemand met wat meer verstand schoongemaakt, en rubbers zijn nog dus er word nergens valse lucht getrokken.

Oem luchtfilter heb ik niet. Zou het wat zijn om hier naar opzoek te gaan?
Je zal toch moeten weten of het beroerd lopen komt door de andere luchtfilters, of door iets anders.
 
Ik heb de motor voor een prikkie gekocht, dus laten synchroniseren en afstellen voor 300?€ is me wel wat aan de dure kant...

En verder, al knutselend leert men toch? En een beetje knutselen ben ik niet vies van, maar eerlijk gezegt beperkt mijn kennis zich tot de grote mechanische onderdelen en electro...
 
Ik denk dat de schoonmaker van je carburateur allicht de CO schroeven niet open heeft gezet. De sproeiers werken namelijk in principe niet wanneer het gas gesloten is, alle brandstof wordt dan via een zgn. stationaircircuit aangezogen. Hoe veel brandstof er wordt aangezogen kun je afstellen met de CO-schroeven (luchtschroeven), die op elke carburateur zitten. Meestal staan die vanuit de fabriek ongeveer twee volledige revoluties open (720 graden)

je kunt overwegen om dit apparaat aan te schaffen voor je gereedschapcollectie. Je kunt hem evt. zelf maken met wat olie (of kwik voor de fanaten) en transparante leidingen.

hier kun je overigens zien welke onderdelen er mee helpen bij gesloten gas / half gas / volgas. Puur even om Reinhoud's idee onderuit te halen (voorlopig ;) )
 
Het afstellen koste mij toendertijd bij Ruud in goes 180 maar daar kwam
Reiniging van carbs bij een voetpakking en nog wat werk....
De beste 180 ooit uitgegeven,heb er zo een fijne motor voor terug gekregen
Mijn advies,bel hier en daar rond vraag wat het stellen kost
En laat het doen,meten is weten.
Mijn kit stond goed,maar Ruud zette echt de puntjes op de i.
Dat is wat ze op de bank kunnen doen,je krijgt er echt een goed lopende fiets
Voor terug(er van uit gaan dat de afsteller dan ook weet waar ie doet)
Succes
 
Jammer dat je letterlijk aan de andere kant van nederland woont synchroon stelle had ik wel voor 25 euro voor je gedaan

ik zou daarmee beginnen afstellen kan altijd nog als dat het niet is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan