Oliefilter muurvast en helemaal kapot

Dvanbavel

Rookie
19 feb 2016
7
0
Tilburg
Hallo, ik ben op zoek naar advies.
Ik wilde mijn oliefilter vervangen van mijn suzuki V-strom650
Maar toen ik deze los wilde maken bleek hij muurvast te zitten.
Ik heb hem los proberen te maken met zo'n dop die je erop zet met een ratel maar deze draaide al snel door. Daarna geprobeerd met zo'n tang en stalen riem alleen hier kneep ik de filter helemaal mee kapot. Nu zit hij nog steeds vast en heb ok nog geprobeerd om hem los te tikken met een priem. Maar tot op heden nog geen beweging in te krijgen. Heeft er iemand nog een tip.

Bvd
 
Ik heb ook nog nooit een oliefilter met gereedschap vast gezet, gewoon flink vast met de hand met een geoliede ring _O-
Ik wel, maar dan handvast en slechts 1/5 slag met de sleutel. :)



Daarvoor zit er ook zo'n mooie 17 mm moer aan de voorkant. :9
 
Laatst bewerkt:
Nou ze schrijven dat je met de hand moet draaien totdat ie contact maakt. Niet dat je hem met de hand vast moet draaien..

maar; staat er niet ergens gewoon een aanhaal moment geschreven?
In mijn Hanyes boek iig wel. Weet ff niet meer hoeveel maar volgens mij was dat rond de 10-15nm.

Das niet veel,werkplaatshandboek van zx10r 2004 geeft 34 nm aan.
 
Twee slagen vanaf contact lijkt mij wel heel veel. De oliefilters die ik gebruik hebben meer als een mm spoed, ik schat 1,5. Dan zou ik de filters tot het huis aandraaien, de ringen steken er geen 3mm bovenuit. Als algemene regel lijkt dit de reden waarom oliefilters muurvast gedraaid worden.
ik draai ze wel gewoon met de hand aan. Als ik moet gokken is dit een halve, tot een hele slag na contact.
 
Twee slagen vanaf contact lijkt mij wel heel veel. De oliefilters die ik gebruik hebben meer als een mm spoed, ik schat 1,5. Dan zou ik de filters tot het huis aandraaien, de ringen steken er geen 3mm bovenuit. Als algemene regel lijkt dit de reden waarom oliefilters muurvast gedraaid worden.
ik draai ze wel gewoon met de hand aan. Als ik moet gokken is dit een halve, tot een hele slag na contact.
voor k75 is het een halve slag volgens de manual. maar een beetje lekkage is daarbij geen probleem
 
Laatst bewerkt:
tsss.. mag ik een typ foutje maken a.u.b. zo rond 02.00 uur?
Jij wilde stiekem gewoon een volg post maar durft dat niet te vermelden en gaat in plaats daarvan mij een beetje zitten corrigeren :P :Y

Maare; bedankt, voor jouw bijdrage in dit topic.
Wellicht heb je nog een tip voor TS? Dán ben je echt goed bezig. :} :Z

Das niet veel,werkplaatshandboek van zx10r 2004 geeft 34 nm aan.
Even na gekeken; ik vergis mij met iets anders denk ik; in het hsynes boek staat het zelfde als eerder vermeld; monteren todat het filter contact maakt en daarna met 2 volle slagen vast zetten
 
tsss.. mag ik een typ foutje maken a.u.b. zo rond 02.00 uur?
Jij wilde stiekem gewoon een volg post maar durft dat niet te vermelden en gaat in plaats daarvan mij een beetje zitten corrigeren :P :Y

Maare; bedankt, voor jouw bijdrage in dit topic.
Wellicht heb je nog een tip voor TS? Dán ben je echt goed bezig. :} :ZEven na gekeken; ik vergis mij met iets anders denk ik; in het hsynes boek staat het zelfde als eerder vermeld; monteren todat het filter contact maakt en daarna met 2 volle slagen vast zetten
Hee weer een tikfout, nu om 19:27h!!!
Maar zou Haynes nu betrouwbaarder zijn als Yamaha?
 
_O-

Vind jij dat ook al zo ergerlijk?

Ontopic: is die filter nou al eens los?

Ik gebruikt zo'n driepoot in het geval dat ik het filter niet loskrijg, lukt altijd met dat ding!

Hoe noem je zoiets eigenlijk? Oliefiltertripoot? :]

spin_prod_208523001
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan