Digitale toerenteller op gs 1000 1978

30 apr 2014
53
0
Hoi,
Heeft iemand een handleiding om onderstaande digitale toerenteller werkend te krijgen op mijn gs 1000 uit 1978? Al het één en ander gegoogled maar krijg het maar niet helder.

Ik heb nog een tijdje voordat ik er aan toe ben maar hoop alvast de juiste info te krijgen van de experts hier.

Mvg Barry
full
 
Het is een prettige teller, ik vind hem erg mooi staan op de gs550 van mijn vriendin. Ook het aansluiten wijst zichzelf. Echter.... de versnellingsindicator is wat langzaam en ik krijg ondanks alle moeite de benzinemeter niet aangesloten. Verder top ding! :Y

Wat je kunt doen voor de handleiding, is even op Ebay zoeken. Een aantal handelaren hebben het aansluitschema als foto in de advertentie staan. Heb hem helaas niet voor je.
 
Ik heb ook eens met dat idee zitten spelen. Volgens mij kun je met een optocoupler aan de laagspanningskant van de bobines het signaal aftappen(?)
 
De ingang van dat ding is vast en zeker hoogohmig dus dan heb je geen optocoupler nodig waarschijnlijk. Of je moet bedoelen dat ding een ingebouwde optocoupler heeft op de ingang.

Maar dat ding is niet digitaal, dat ding is zo analoog als wat.
 
Dank. Ben benieuwd welk draadje er dan naar de -kant van de bobine moet. Hoe dit te doen. Zelf verlengen. Etc.
 
Dit zijn de draadkleuren van mijn GSX1100, best kans dat voor de GS1000 dezelfde kleuren gebruikt zijn.

Kleur draad aan Teller - Functie - Kleur draad op motor
Geel/wit - Neutraal - Blauw
Paars/zwart - Toerenteller - Zwart/geel
Zwart - Power (+12v.) - Oranje/groen
Donkerblauw - Groot licht - Geel
Oranje - Knipperlicht links - Zwart
Lichtblauw - Knipperlicht rechts - Lichtgroen
Groen - Massa (-) - Zwart/wit
Bruin - Dimlicht - Bruin
Rood - Memory - Nieuwe draad getrokken vanaf accu met zekering ertussen

Succes ermee, en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Nop.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doen jullie dat eigenlijk om de teller aan te sluiten?

Ik heb onlangs ook een universele teller gekocht (toevallig dezelfde :9 ) voor mijn GS450 maar ik stel het aansluiten altijd uit omdat het mij een nachtmerrie lijkt om elk kabeltje van een aparte stekker te voorzien. Ik zag al eens een website waar multistekkers te koop zijn, is dat wat of doen jullie het nog anders?

Alvast bedankt :W

(De stekkers die ik bedoel: Mate-N-Lock Connectors )
 
Hoe doen jullie dat eigenlijk om de teller aan te sluiten?

Ik heb onlangs ook een universele teller gekocht (toevallig dezelfde :9 ) voor mijn GS450 maar ik stel het aansluiten altijd uit omdat het mij een nachtmerrie lijkt om elk kabeltje van een aparte stekker te voorzien. Ik zag al eens een website waar multistekkers te koop zijn, is dat wat of doen jullie het nog anders?

Alvast bedankt :W

(De stekkers die ik bedoel: Mate-N-Lock Connectors )

Contra multistekker kopen en alle draadjes correct aankrimpen met juiste tang.
Maar aan mij moet je het niet vragen (is mijn vak namelijk) dus niet representatief voor hier :+
 
Bedankt!

Ik had eerder al eens gelezen dat het 2.8mm Honda stekkers zijn maar nooit verder op ingegaan |(

Binnenkort deze stekker maar eens bestellen dan:

9-polig:
HON9 stekker 9 polig

6-polig:
HON6 stekker 6 polig

2-polig (kan eventueel achterwege gelaten worden aangezien slechts 1 kabel gebruikt wordt):
HON2 stekker 2 polig


En dan heb ik voor slechts €4.50 heel wat hoofdpijn en irritatie minder :]
 
Bedankt!

Ik had eerder al eens gelezen dat het 2.8mm Honda stekkers zijn maar nooit verder op ingegaan |(

Binnenkort deze stekker maar eens bestellen dan:

9-polig:
HON9 stekker 9 polig

6-polig:
HON6 stekker 6 polig

2-polig (kan eventueel achterwege gelaten worden aangezien slechts 1 kabel gebruikt wordt):
HON2 stekker 2 polig


En dan heb ik voor slechts €4.50 heel wat hoofdpijn en irritatie minder :]

Heb je er ook deze tang bij?

LY-48B krimpen ongeisoleerd 0.5-2.5 mm2

ly-48b-krimpen-ongeisoleerd-05-25-mm2.jpg


Dan komt het goed! :W
 
Je kunt de stekker trouwens ook eventueel zonder die tang monteren door ze dicht te knijpen met een gewone punttang en vervolgens vast te solderen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan