bosch ontsteking

mestyle

Die hard MF'er
25 mei 2010
498
0
drenthe
het is geen motor maar een tuintrekker. waarop een bosch ontsteking zit. gaat om een ontsteking van uit de jaren 50. alle nieuwe ontstekingen zijn kleiner qua maatvoering.

heeft er iemand nog een oude ontsteking. hier kan ik erg mee geholpen zijn
diameter grondplaat is 110mm
full
 
het is geen motor maar een tuintrekker. waarop een bosch ontsteking zit. gaat om een ontsteking van uit de jaren 50. alle nieuwe ontstekingen zijn kleiner qua maatvoering.

heeft er iemand nog een oude ontsteking. hier kan ik erg mee geholpen zijn
diameter grondplaat is 110mm [afbeelding]
Wat is er kapot aan, moet alles wel vervangen worden?
 
De zundapp brommer ontstekingen zijn ongeveer 20 mm kleiner ( grondplaat) ook is de ontsrekingsspoel kleiner. Boutgaten van de spoel zitten hoh 62 mm.

Zo te zien heb je gelijk, zouden condensator en contactpunt wel hetzelfde zijn?

Zou zelf op zoek gaan naar een oude fietsenmaker die nog een testkastje voor dat soort spul heeft staan, dan weet je wat je moet vervangen.
 
Heb net even in het kratje met reserveonderdelen van onze Holder frees met Sachs blok gekeken.


De grondplaat en bobine zijn inderdaad aardig wat groter dan de Puch/Zundapp versie, maar condensator en contactpunt zijn gelukkig wel dezelfde maat.

Beste optie is zoals Lexe en ik al schreven de bobine laten testen, en de rest vervangen.
Als de bobine slecht is, op Ebay staan ze nog.

(nee, ik doe mijn ontsteking niet weg ;) )

20160221_192841_zpsnd4mogvq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een lichtspoel past op de plek van de ontstekings spoel, je hoef niks te prakken.
Vaak genoeg gedaan.

graag meer info over hoe dit te doen. heb zelf ook geen lichtspoel maar wellicht is die wat beter te vinden. weet niet 100% zeker dat die foto wat ik geupload had de juiste is.lijkt er wel veel op
 
Terug
Bovenaan Onderaan