bosch ontsteking

mestyle

Die hard MF'er
25 mei 2010
498
0
drenthe
het is geen motor maar een tuintrekker. waarop een bosch ontsteking zit. gaat om een ontsteking van uit de jaren 50. alle nieuwe ontstekingen zijn kleiner qua maatvoering.

heeft er iemand nog een oude ontsteking. hier kan ik erg mee geholpen zijn
diameter grondplaat is 110mm
full
 
Eventueel zou je de oude spoel opnieuw kunnen laten wikkelen.

Maar condensator al vervangen? Want vaak slaan deze door als ze ouder worden en dan heb je ook geen vonk meer.
 
Laatst bewerkt:
er lijkt mij toch door de foto enigsinds onduidelijkheden te zijn. de foto van mij komt van internet en lijkt heel veel op mijne.

bij mij op de grondplaat zitten alleen nog contactpunten en een condensator. DUS GEEN lichtspoel en ontstekingsspoel.

naar de ontstekingsspoel ben ik opzoek. lichtspoel is minder belangrijk
 
Misschien eens op de sloop zoeken.
Heel veel van die oude één-pitters hebben vergelijkbare spoelen. SP 370, DR 400, GN 400, DR 500 enzovoort.
Zou zomaar kunnen passen. (of je maakt het gewoon "pas")
En eventueel een bestaande (aangepaste) kern opnieuw wikkelen is echt niet ingewikkeld. :)

Edit: Met "pas maken" bedoel ik gewoon het blikpakket met de flex op maat slijpen. (en zo nodig nieuwe montage gaten in het blikpakket boren)
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde alleen met een lichtspoel aangeven dat je niet persé een intern ontstekingsspoel nodig ben.
Eigenlijk ben je helemaal geen spoel nodig gewoon een extern bobine met een geladen accu.
 
Toch fijn als topicstarters meteen alle informatie geven. :(

Hoe kun je dan zo iemand helpen? :?

Goed dan gaan we maar bij het begin beginnen.

Wat is het merk en type van de tuintrekker?
Welk merk blok zit er op?
Naar alle waarschijnlijkheid is het een 2takt sachs of jlo blok gok ik zo.

http://link.marktplaats.nl/m1019921680

Zit 1 spoel bij met hoh maat van 63mm van een mobylette
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de Oldtimer Motorbeurs in Zuidbroek letterlijk en figuurlijk bakken vol met spoelen gezien. In alle soorten en maten. Je zou toch zo'n ding zoeken. :9~
 
Maak dit topic weer even compleet met de tekst en foto's die je kennelijk in een "nieuw" topic hebt geplaatst. (omdat je geen antwoorden op je vraag kreeg) :?

Wat is de bedoeling van bovenstaande url? Moeten wij een spoel voor je uitzoeken?
Het is handiger dat je zelf met een voorstel komt. Er een foto bij plaatst. En uitlegt waarom je van plan bent om juist die spoel te gaan gebruiken. En vervolgens vraagt of dat een goede inschatting is. (krijg je vast wel reacties)

Ondanks de gegeven goede raad en adviezen laat je je je topic door onduidelijkheden zo langzamerhand verzanden in een hopeloos verhaal.

Best wel jammer. :Y
 
Laatst bewerkt:
Kun en wil je even aan geven wat je wilt gaan doen?
Ben je van plan om met een punten, bobine en accu ontsteking te gaan werken?
Of wil je met een laagspanningspoel en contactpunten een bobine gaan aansturen?
 
Die seicento bobine gaat niet werken. Die is voor een elektronische ontsteking.

Je zal een bobine moeten gebruiken van een koekblik of motorfiets met een contactpunten ontsteking. Volgens mij zijn dat allemaal 3 Ohm bobines.

Aansluiten is heel simpel. Vanaf de pluspool van de accu een geschakelde plus draad naar de plus aansluiting van de bobine. Vervolgens vanaf de min aansluiting van de bobine een draad naar de geisoleerde aansluiting op de contact punten. En natuurlijk ook een min aansluiting maken tussen de min pool van de accu en het motorblok waar de ontsteking in zit gebouwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan