Bandit 1200 uitlaatpijp hobbiewerk

23 feb 2016
50
0
Utrecht
Hoi Allemaal,

Ten eerste fijn dat ik nu ook lid ben van dit forum!

Een paar maanden geleden heb ik een bandit 1200 gekocht, via marktplaats, en daar ben ik heel blij mee. Super machine!

Toen ik hem kocht had ik al gezien dat er wat gehobbyd was bij de verbinding van de uitlaatbochten. Dat was toen nog opgevuld met iets, ik weet niet precies wat. Maar ik kon de motor erg goedkoop krijgen dus had ik dat toentertijd voor lief genomen. Er waren nog wel andere dingen waar ik ook aan moest sleutelen..

Nu is de opvulling ertussenuit gevallen en zag ik dit.. (zie foto) Er is een poging gedaan om het aan elkaar te lassen, en dat is niet helemaal gelukt...

Mijn vraag is: Ga ik de gehele voor en tussenpijp moeten vervangen (waar ik wel heel bang voor ben) Of zou er nog een mogelijkheid zijn dit op een goedkopere manier te fixen door wel fatsoenlijk laswerk?

Mijn dank is groot,

Gr, Mike
full
 
Wat je zou kunnen proberen is met een platte schroevendraaier rondom het weggerotte deel tikken. Valt de boel eromheen ook uit elkaar dan zul je toch echt een andere pijp moeten zoeken. Als je mazzel hebt zit er nog genoeg materiaal om de scheur heen en kun je hem bij elke garage laten lassen lijkt me.
 
Hoi Allemaal,

Ten eerste fijn dat ik nu ook lid ben van dit forum!

Een paar maanden geleden heb ik een bandit 1200 gekocht, via marktplaats, en daar ben ik heel blij mee. Super machine!

Toen ik hem kocht had ik al gezien dat er wat gehobbyd was bij de verbinding van de uitlaatbochten. Dat was toen nog opgevuld met iets, ik weet niet precies wat. Maar ik kon de motor erg goedkoop krijgen dus had ik dat toentertijd voor lief genomen. Er waren nog wel andere dingen waar ik ook aan moest sleutelen..

Nu is de opvulling ertussenuit gevallen en zag ik dit.. (zie foto) Er is een poging gedaan om het aan elkaar te lassen, en dat is niet helemaal gelukt...

Mijn vraag is: Ga ik de gehele voor en tussenpijp moeten vervangen (waar ik wel heel bang voor ben) Of zou er nog een mogelijkheid zijn dit op een goedkopere manier te fixen door wel fatsoenlijk laswerk?

Mijn dank is groot,

Gr, Mike[afbeelding]

Dit is toch opnieuw en netjes te lassen?

Rotte stuk er tussenuit,men nieuw stukje buis er in.
 
Zoals Martell zegt ook bij mijn Bandit 1200 hetzelfde probleem rot stuk dat van pisbakijzer is . De rest is van RVS . Heb een nieuwe RVS bus gekocht 2.5 mm dik bij een auto onderdelen bedrijf deze er tussen laten RVS lassen door de overbuurman die lasser is en de spullen heeft . Zit als een huis, rot niet meer en het geplof/gerommel is weg. Krat bier en 3 tientjes . :9
 
Tip voor TS bij het loshalen van de voorbochten moet je echt het geluk hebben dat de inbusbouten op je cilinderblok los te krijgen zijn. Deze zitten vaak vast gerot en resulteert bij krachtzetting vaak in afbreken of je schroefdraad naar de gallemieze waardoor je nog verder van huis bent. Heb zelf geluk gehad dat ze bij mij met beleid, verhitting en geduld netjes los kwamen . Flink inspuiten met kruipolie en laten weken. Eventueel verhitten en dmv schrikken hopen dat de bout los komt zonder je schroefdraad te vergallen. Voor het lassen zal de uitlaat toch losgehaald moeten worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan