Triumph brandstofsnelkoppeling 1/4 BSPT Valved Coupling Body

Paco49491

MF'er
29 jan 2015
57
4
In het zonnige zuiden
Dag dames en heren met de vliegen tussen de tanden en vuil vingers,

Ben in het trotse bezit van ne Speed Triple 955 en yep, ook ik heb een van de kunststof brandstof koppeling aan de tank genekt !!!!! (Heerlijke motorfiets maar dit is gewoon ontzettend :( @#$%*&#^!!! :( gemaakt).

Nu weet ik dat er metalen versies te koop zijn maar ik heb ze alleen nog maar op internet gezien.
QuickCouplings : LC Series : LCD10004BSPT - 1/4 BSPT Valved Coupling Body

Wie weet ze hier in de lage landen te vinden en waar en wat mot dat kosten???

Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben er niet gekomen '( en ik weet zeker "dak nie den urste ben" die dit overkomt.

Alvast dank
 
Merci voor je reactie Monstro :},
@ LePensZeur
Die heb ik gezien maar is niet precies wat ik zoek (moar ge bent ne lievurd ;) da ge het tog het gezogd).
Ik ben sinds mijn post continue aan het zoeken en kom in Nederland niks tegen behalve bij Eriks.
Helaas kan je daar zonder KvK nummer niks bestellen.....

De info die ik gevonden heb aangaande de koppeling op de verschillende buitenlandse fora:

QuickCouplings : LC Series : LCD10004BSPT - 1/4 BSPT Valved Coupling Body
LCD10004BSPT | Straight Hose Coupling 1/4in Coupling Body - Valved, Thread Mount, 1/4 in BSPT Male, Brass | RS Components
http://shop.eriks.nl/nl/pneumatiek-...t-chrome-plated-brass-buna-n-valved-23277843/


LC10004.jpg



Fabrikant: CPC Colder Products Colder
Chrome Plated Brass Coupling LCD10004BSPT
Description:
1/4" BSPT valved body
Coupling Material: Chrome Plated Brass
Internal Shut-off: Yes
O-ring Material: Buna-N
Pressure Range: Vacuum - 250 psi
Temperature Range: -40° - 180° F
Tubing Size: 1/4" BSPT
 
Lijkt wel alsof je de koppeling iedere dag even los wil maken om te zien of ie het nog doet,rij al jaren met een kunststof 8mm koppeling en nog nooit problemen mee gehad.
 
Nope, hoeft alleen los als die eens een keer los moet maar als ik, zoals vanavond, enkel de slang wil los maken om tank te demonteren en meteen da ding breekt, ben ik er snel mee klaar... :( kunststof rommel kost ook nog eens 2 keer zoveel
 
Het is een onderdeel wat nog wel eens bros wil worden en op rotmomenten (tja wanneer komt het wel uit) stuk wil gaan, triumphs hebben er (ook) last van.

Ik denk nog steeds na over de jas hoor ;)

succes met zoeken !
 
Volgens mij heb ik zulke dingen nog ergens liggen..., heb ik destijds bij een Triumph dealer zijn laatste voorraad hiervan gekocht.
Zit volgens mij ook nog in originele Triumph verpakking dacht ik...
Misschien dat er verschil in zit, dus maak eerst 'ns even een fotootje van hoe het er nu uitziet.
 
KAT Motoren in Noordwijkerhout importeert ze en had ze op voorraad toen ik een paar weken geleden met mijn benzinetank langskwam. Ik heb geen aandelen in die zaak, maar wil nog wel kwijt dat ik niet eens voor de montage hoefde te betalen en meteen geholpen werd...
 
@ OgriUK,

Geweldige tip van je :} , vannacht een mail gestuurd met de vraag of ze het onderdeel überhaupt in hun assortiment hebben en zojuist, na een paar mailtjes met Emily, de betaling gedaan voor 2 zodat ik volgende week alles kan repareren *O* en weer kan :]

KAT Motoren staat bovenaan in mijn favorieten en dank voor de tip.
(dit ook omdat de dealer in Aken me bijna 2 weken wilde laten wachten voor de plastic versies)
 
Dank je,

dat verwijderen ben ik nu ff goed aan het bekijken. :?
Een eerdere tip gekregen om een brede schroevendraaier goed heet te maken en er in steken, goed laten afkoelen en dan zeer langzaam er uit draaien.
De koppeling die er nog in zit krijg ik overigens ook niet los, maar ga hier heel rustig de tijd voor nemen voordat ik met mijn lompe gedrag nog meer stuk maak :(
 
als je de koppeling eruit wil halen dan moet je plaat compleet met pomp uit de tank halen.
en dan het deel waar de koppeling in zit aan de achterkant verwarmen/heet stoken, uiteraard niet zo heet stoken dat het plastic smelt.
het borgmiddel wat erop zit word dan zacht en dan draai je hem het makkelijkst los.
ook als je een nieuwe koppeling erin draait, moet je de boel verwarmen.
 
Dank voor de tip bananeman1001 maar het warm stoken van de plaat werd juist afgeraden door een vriend van me. Heb daar ook niet de juiste brander (leeg) voor (enkel het gasfornuis B| )

Heb ze er zojuist razendsnel uit gehaald op zijn manier:
Houtbeitel 10 (op gasfornuis) verhit, in het kunststof gestoken en gewacht tot alles weer 100% afgekoeld was. Toen een kleine Bahco op de beitel gestoken en voorzichtig de zaak er uit gedraaid. Er bleef niks achter dus zodra de nieuwe metalen snelkoppelingen binnen zijn, sealant erop en voorzichtig er weer indraaien en baasje kan weer brommert rijden *O* .

Ik hou jouw advies in mijn achterhoofd voor als de koppeling er moeilijk in gaat.

Ik heb foto's gemaakt en denk een "how to" te maken zodat de volgende niet opnieuw alles hoeft te vragen en op te zoeken :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan