Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Jawel, toch een heel leuke motor geworden, alleen de kleur waarin hij stond was foeilelijk. Alleen die kentekenplaathouder, foei foei foei, wat een miskleun, wie bedenkt zoiets? En kon niet zo direct zien hoe je dat op kan lossen, zag nergens zo direct iets waar je op een conventionele manier je kenteken kunt bevestigen. Yamaha had daar (nog) geen accessoire voor en zo zoi ik hem nooit willen. De XSR900 (zelfde techniek) vond ik daarentegen een zeer leuk (retro) model...

Nou enige nuance: De XSR heeft geen instelbare ingaande demping en geen QS volgens mij...

Die kentekenplaat krijg je vast, neem dat van mij aan :Y. Ik denk dat heel veel mensen de kentekenplaathouder niet mooi vinden, dus de accessoireboeren zullen er wel bij varen.
 
Laatst bewerkt:
Nou enige nuance: De XSR heeft geen instelbare ingaande demping en geen QS volgens mij...

Die kentekenplaat krijg je vast, neem dat van mij aan :Y. Ik denk dat heel veel mensen de kentekenplaathouder niet mooi vinden, dus de accessoireboeren zullen er wel bij varen.

Ja, dat moet wel want zo heeft het geen porum, wat een bagger. Verder heel leuke motor, smoelt goed. Nee, zou best kunnen wat die XSR aangaat maar die berijdt je ook iets minder agressief denk ik, desalniettemin een heel leuke motor voor als ik 60+ ben...
 
Ik vind het nog steeds een leuk ding en de MT-09 heeft nu als enige in deze (prijs)klasse standaard een quickshifter, doen ze netjes bij Yamaha. :Y

Vind zelf de zitpositie van de MT-09 veel prettiger dan die van de XSR, lekker dicht op het stuur, beetje zoals bij een SM.

Nou, op de SM(R) zit je toch echt nog wel rechter hoor en een veel breder stuur, bovendien zijn dan de benen minder gehoekt...
 
Nou, op de SM(R) zit je toch echt nog wel rechter hoor en een veel breder stuur, bovendien zijn dan de benen minder gehoekt...

Verschillen vallen nogal mee is mijn ervaring.
Dan heeft de SMR een veel breder stuur dan de SMT....
De sturen van de MT-09 en een SMT hebben bijna dezelfde breedte (76 cm gemeten eind handvatten)
 
Ja, dat moet wel want zo heeft het geen porum, wat een bagger. Verder heel leuke motor, smoelt goed. Nee, zou best kunnen wat die XSR aangaat maar die berijdt je ook iets minder agressief denk ik, desalniettemin een heel leuke motor voor als ik 60+ ben...

Dat is nou zo leuk aan een wolf in schilpad outfit 😁
Het is gewoon nagenoeg dezelfde motor hoor en helemaal aan jou hoe je er mee rijd. Leuke aan de XSR is dat iedereen water ziet branden als dit afgaat want je weet zellef.. het CP3 blok is de bom! 😁
 
Even een vraag die mogelijk al meer dan eens is beantwoord, maar ik weet niet waar ik precies op moet zoeken....
Als ik de duo steunen verwijder van de MT-09 2016, hoe moet dat dan met het remvloeistof reservoir? Die zit aan de rechtersteun vast namelijk. Ik heb al gezien dat er plaatjes te koop zijn zodat je daar het reservoir op kunt schroeven.
Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben en hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt!
 
Zo'n plaatje heb ik eenvoudig zelf gemaakt. Voetsteun eraf halen, Stukje aluminium plaat tegen de achterkant van de voetsteun aan buigen/kloppen, daarna in vorm zagen (model van ebayfoto een beetje gekopieerd zeg maar) en vijlen, randen mooi naschuren, spuitbusje zwart en klaar. Andere kant geen plaatje maar alleen de rvs inbusboutjes en klaar!
 
@andy123, bedankt voor je reactie. Ziet er goed uit zo. Heb de plaatjes besteld en komen deze week nog binnen!

@evbreu ook bedankt voor je reactie :) ik denk dat het voor mij teveel werk is om het zelf te doen. Denk niet dat ik dat netjes krijg.
 
Tja, eigenlijk hoopte ik dat er een hele berg 2e hands MT09'ens op de markt komen omdat "ze" allemaal op het nieuwe model over gaan.. tot nu toe valt het tegen met het aanbod.
Of als ik straks het oude model wil verkopen, wil niemand hem meer, aangezien de nieuwe simpelweg gelijk beter is.

Keuzes..
 
Tja, eigenlijk hoopte ik dat er een hele berg 2e hands MT09'ens op de markt komen omdat "ze" allemaal op het nieuwe model over gaan.. tot nu toe valt het tegen met het aanbod.
Of als ik straks het oude model wil verkopen, wil niemand hem meer, aangezien de nieuwe simpelweg gelijk beter is.

Keuzes..

Zie die nieuwe wel zitten, als ze me een 'offer you can't refuse' geven voor mijn Shiver+Suz.

2017-Yamaha-MT-09-EU-Tech-Black-Studio-002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, die zijn er, tenminste als je daar de kentekenplaathouder mee bedoeld.


Gr.

Mac
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien een orginele Yamaha optie... zou je ervoor kunnen kiezen of moet je die extra bestellen? Zo vind ik het toch eigenlijk veel mooier, maar ik bedoelde een wat strakkere plaat op het wiel.
 
Ik denk een keuze die geld kost.
Heb momenteel een Scrambler die ik kocht met een zelde type kentekenplaathouder.
Hier heb ik van Rizoma een hoog model op gezet omdat ik dat echt veel mooier vindt staan.

Bij deze MT vindt ik dit eigenlijk best wel stoer staan.
 
Wellicht past zo'n spatbord wel op de huidige MT09 (al is het wel een gepuzzel voor stroom naar je kentekenverlichting als ik er over nadenk)
 
Als ik het goed zie loopt de kabel door een gootje op de kettingbeschermer.
Op zich een prima oplossing en volgens mij niet zo moeilijk te bewerkstelligen.
 
Vraagje: Heeft de MT 09 nog wat opbergruimte onder het zadel?
Genoeg voor een schijfremslot?
 
Terug
Bovenaan Onderaan