Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik begrijp ook niet welke pannekoek zich zo'n lelijk ding a la BMW bedenkt, de GS'en rijden daar al jaren mee rond, vind het ronduit bezopen uitzien...
 
Je hebt zeker nog niet in een beetje regen of na een buitje gereden... :? met dat "gs ding" heb je dan tenminste nog een enigszins schone rug. Zonder (dus als 2014/2016 model) ben je gewoon een modder poel op je zadel aan het bouwen.... :N
 
Je hebt zeker nog niet in een beetje regen of na een buitje gereden... :? met dat "gs ding" heb je dan tenminste nog een enigszins schone rug. Zonder (dus als 2014/2016 model) ben je gewoon een modder poel op je zadel aan het bouwen.... :N
Eens. Of je nu een standaard houder of tail tidy hebt, ik ben van mening dat het een zooitje word in de regen.

Ik vind het wel mooi staan ook die kentekenplaathouder. Laat ook maar weer duidelijk zien welke concurrentie Yamaha op de korrel heeft. Mensen in de showroom die ik er over spreek zijn er doorgaans ook enthousiast over. Wheelietime zal er niet zo blij mee zijn. Maar goed, die rijden geen nieuwe 09's.

Achja, hoe dan ook, een blinde zou blij zijn om het te zien.
 
Eens. Of je nu een standaard houder of tail tidy hebt, ik ben van mening dat het een zooitje word in de regen.

Ik vind het wel mooi staan ook die kentekenplaathouder. Laat ook maar weer duidelijk zien welke concurrentie Yamaha op de korrel heeft. Mensen in de showroom die ik er over spreek zijn er doorgaans ook enthousiast over. Wheelietime zal er niet zo blij mee zijn. Maar goed, die rijden geen nieuwe 09's.

Achja, hoe dan ook, een blinde zou blij zijn om het te zien.

Tail tidy en origineel geven beide natte rug. Dat gs ding als het goed is niet.
 
In dit geval heb ik toch zoiets van design boven functie, ik rij normaliter niet in de regen en als het een keer wel zo is trek ik mijn regenoverall aan...
 
In dit geval heb ik toch zoiets van design boven functie, ik rij normaliter niet in de regen en als het een keer wel zo is trek ik mijn regenoverall aan...
Ja exact. Ik zelf ook, sterker nog, ik rij vrijwel altijd voorbereid op regen. Je weet het nooit hier. Maar goed, dan alsnog vind ik het wel vervelend dat het zo een modderpoel is achterop. Niet alleen achterop, het kruipt ook onder het zadel door heb ik wel eens opgemerkt. Na een regenachtige week kan ik ook daar aan de slag.

Wat design boven functie betreft, ik kan mij voor stellen dat beide mee hebben gewogen bij Yamaha. Niet alleen om de modderpoel te tackelen, maar ook om zich qua uitstraling wat meer bij de Europese concurrentie neer te zetten. Dergelijke wheelie-blockers zijn toch gebruikelijker uit italiaanse stallen bijvoorbeeld. De MT-10 was ook meer een antwoord op Aprilia's Tuono en de BMW S1000R. Daar waar qua sale values Yamaha daar relatief minder concurrentie van mee krijgt.

Hoe dan ook, Bruudt heeft een iets duurdere oplossing van dit probleem.
 
Kan er niets aan doen maar ik vind die dingen foeilelijk. Ik heb het spul op mijn 2016 zo kort en klein mogelijk gehouden, dan maar een natte rug.
 
Zitten er bij de MT09 ergens haken of ogen om een bagagenet of spanbanden aan te bevestigen? Zodat je een bagagerol achterop kunt binden?
 
Zitten er bij de MT09 ergens haken of ogen om een bagagenet of spanbanden aan te bevestigen? Zodat je een bagagerol achterop kunt binden?
Onder de passagierspegs.
IMG_20170301_140338.jpg
 
Is dat niet te laag en te ver naar voren??
Met het transporteren van pionnen voor een motorrijles heb ik daar geen problemen mee ondervonden.
Wat lengte betreft is natuurlijk makkelijk op te lossen middels een langere band. Mocht je daar tegen aan lopen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met de originele zadeltassenset en een passagier? Ikzelf heb de zadeltassen van Hepco Becker, echter paste dit niet met de voeten van mijn vriendin (en die zijn niet overdreven groot :)). Ze moest ze te ver naar voren op de steunen plaatsen, waardoor ze in conflict kwamen met mijn voeten :(.
 
Moet geen probleem zijn Kees.

Alleen meen ik me te herinneren dat jij een korte kentekenplaathouder hebt.
De tassenset past dan waarschijnlijk niet omdat ze dan over je knipperlichten hangen



 
Ik heb de originele zijtassen en een korte kentekenplaathouder, maar met kleinere ledpinkers. Dan gaat het wel.
Mijn vriendin heeft geen last met de plaatsing van de voeten, maar vooral met het zitten op de harde zadelriem van de tassen.
 
Ik heb de originele zijtassen en een korte kentekenplaathouder, maar met kleinere ledpinkers. Dan gaat het wel.
Mijn vriendin heeft geen last met de plaatsing van de voeten, maar vooral met het zitten op de harde zadelriem van de tassen.

Zijn die knippers nog wel zichtbaar dan?
Heb je daar misschien een foto van?
 
Heren,

Ik heb de Hepco & Becker C-Bow, én een korte kentekenplaathouder (RoMaTech Ebay). Ik heb de knipperlichten (origineel) al naar binnen gezet. De tassen vallen er nu net buiten (op 1 cm na).

Het SW-motech systeem heb ik even bekeken, en ik heb besloten om een accessoire van Hepco te kopen, waarmee je de C-bow nog eens 50 mm naar achteren zet. Gecombineerd met verlaagde voetsteunen zal het waarschijnlijk wel gaan lukken.

Het nadeel van het SW-Motech systeem vind ik dat de tassen nog steeds over de motor 'hangen', waarbij het gedeelte dat over het zadel loopt bepalend is (en niet weg gelaten kan worden). De duopassagier zal hier wellicht hinder van ondervinden. De Hepco's zitten per zijde op een frame gemonteerd, en raken dus verder niets van de motor. Qua inhoud maakt het elkaar niets..

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Kees, welke accessoire is dat precies? (Zie hieronder dik gedrukt)
Trouwens uitstekende info zo mooi gedocumenteerd en alles... :Y

Heren,

Ik heb de Hepco & Becker C-Bow, én een korte kentekenplaathouder (RoMaTech Ebay). Ik heb de knipperlichten (origineel) al naar binnen gezet. De tassen vallen er nu net buiten (op 1 cm na).

Het SW-motech systeem heb ik even bekeken, en ik heb besloten om een accessoire van Hepco te kopen, waarmee je de C-bow nog eens 50 mm naar achteren zet. Gecombineerd met verlaagde voetsteunen zal het waarschijnlijk wel gaan lukken.

Het nadeel van het SW-Motech systeem vind ik dat de tassen nog steeds over de motor 'hangen', waarbij het gedeelte dat over het zadel loopt bepalend is (en niet weg gelaten kan worden). De duopassagier zal hier wellicht hinder van ondervinden. De Hepco's zitten per zijde op een frame gemonteerd, en raken dus verder niets van de motor. Qua inhoud maakt het elkaar niets..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan