Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ik wil een radiator guard aanschaffen voor mijn '17 .
Welk merk raden jullie mij aan?
Graag zwart en de originele zijkappen wil ik gehouden.
Ik hoor van jullie 8-)
 
Heb er 1 op Ebay gekocht. 15,- incl verzenden :)
Kom alleen niet aan de linkerkant bij de bout van de bevestiging van de radiator waar hij tussen geklemd wordt. Zit net weer een dikke kabel voor. Even op het gemak wat kapjes loshalen.
 
Ik wil een radiator guard aanschaffen voor mijn '17 .
Welk merk raden jullie mij aan?
Graag zwart en de originele zijkappen wil ik gehouden.
Ik hoor van jullie 8-)

Wellicht is dit iets voor je?
BRUUDT CNC Machined Special Parts - Kühlerabdeckung Schwarz für Yamaha MT-09 ab 2017
Hij zou speciaal voor 2017 model moeten zijn. Ik ga waarschijnlijk de zilveren bestellen. Maar in het zwart is de keuze ruimer.

Ik heb nog geen MT-09 maar wil na 8 jaar mijn Aprilia Shiver dit voorjaar in gaan wisselen voor de nieuwe grijze MT-09 en ik kwam deze tegen bij het samenstellen van mijn wishlist voor de accessoires.
 
Weet iemand hier toevallig of seatcover 2014-2016 model ook op 2017 past?

Op het oog lijkt zadel niet heel anders nl.
 
Gister op een mt09 en een mt10 gereden (op de yamaha dag)

Man man wat rijdt die mt09 lekker, dat karakter van die 3 cilinder. Net een crossmotor hoe die aan het gas hangt.

Nu eens kijken wat ik voor mijn oude motor nog terug zou krijgen...... :O
 
Wat heerlijke dag om even te :]

full
 
Zaterdag dan eindelijk mijn MT09 opgehaald :]

Wat een ongelooflijk fijne machine! Een verademing ten opzichte van mijn oude FZ8 *O*

full
 
tja maar de auto/motoren etc zijn allemaal goedkoper als hier in Nederland.

Op een beetje porsche scheelt dat soms al 30 k ;)

Wat mij op de yamahadag werd verteld is dat hij nieuw 11k kost, dat is mij iets teveel van het goede. Met beetje opties erop zoals die hierboven zit je denk ik al richting de 13k (uitlaat, hendels etc)
 
tja maar de auto/motoren etc zijn allemaal goedkoper als hier in Nederland.

Op een beetje porsche scheelt dat soms al 30 k ;)

Wat mij op de yamahadag werd verteld is dat hij nieuw 11k kost, dat is mij iets teveel van het goede. Met beetje opties erop zoals die hierboven zit je denk ik al richting de 13k (uitlaat, hendels etc)


Waar je ook nog naar kunt kijken > vanwege het nieuwe model zijn er dealers die nog nieuwe 2016 modellen hebben staan in de showroom en die afprijzen.
 
liefst gewoon een aangekleed model met al wat opties ;)

Ik ga ens mailtje sturen naar hoegee, kijken wat ik daar bij zou moeten leggen.


maar wat jullie zeggen klopt ook wel, 2/3k verschil tussen nieuw en tweederhands......
Maar dan zou ik ook andere uitlaat, hendels, kentekenplaathouder etc willen. :P
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die de originele beschrijving heeft van de montage van de Yamaha kentekenplaathouder
2017?
 
Vanmiddag de modificatie laten uitvoeren door de "stagiaire" van Motoport Hypo.
Was een klusje van nog geen 10 minuten :)

Kunnen we iig veilig naar Italie volgende maand :)
 
Laatst de Arrow uitlaat er onderuit gehaald om m te poetsen. Nu rijd ik alweer een paar weken rond met de originele uitlaat. Bevalt eigenlijk ook best :). Weet eigenlijk niet of de Arrow er weer onder komt. Iemand interesse om m over te nemen? Moet wel een goed bod zijn, anders blijft ie.. Het betreft een X-Kone met Arrow bochtenset.

full


Bij interesse graag een persoonlijk bericht.
 
Laatst bewerkt:
Laatst de Arrow uitlaat er onderuit gehaald om m te poetsen. Nu rijd ik alweer een paar weken rond met de originele uitlaat. Bevalt eigenlijk ook best :). Weet eigenlijk niet of de Arrow er weer onder komt. Iemand interesse om m over te nemen? Moet wel een goed bod zijn, anders blijft ie.. Het betreft een X-Kone met Arrow bochtenset.

[afbeelding]

Bij interesse graag een persoonlijk bericht.


je hebt een privebericht.
 
Hoi mede MT-09ers :W

Zoals bij velen, een bekend probleem met de standaard vering van de MT-09, was ik op zoek naar een alternatief.

Ik heb vrij kort na aanschaf van de MT (2015) de Streetbox van Hyperpro laten monteren. De achterdemper/vering werkt nu verder naar mijn tevredenheid maar met de voorvering bleef ik ongelukkig. Niet sensibel reageren op slecht(er) wegdek, "bonkerig" gevoel, wat diffuus bij insturen... (Had hiervoor op een Z750 ook alleen andere veren/olie in de voorvork maar daar werkte het wel naar tevredenheid, bij de MT09 niet)
Ik ben uiteindelijk toch op zoek gegaan naar een complete cartridge kit. In Nederland had ik een goed aanbod van HK Suspension voor rond de 500-600 euro maar ik had geen gelegenheid het in Nederland te laten monteren (ik woon in zwitserland). Ik heb toen de Andreani variant gevonden ook voor ca. 600 euro maar geen idee wat de kwaliteit zou zijn.
Ik heb toen uiteindelijk toch voor een duurdere Öhlins kit gekozen.

full


En ik kan zeggen dat het de investering meer dan waard is! :} :]
IK had direkt bij aanschaf van de MT voor deze optie moeten kiezen want de MT is de extra investering zeker waard (gezien de nieuwprijs in zwitserland).
De voorkant voelt veel stabieler aan, met de standaard instelling al niet te soft of te hard gedempt, volgt oneffenheden veel beter en nu een paar kliks meer ingaande demping ingesteld (bij hard remmen bergaf vond ik het iets te soft) en nog steeds niet te hard of een bonkerig gevoel maar wel "steviger".

Dus mijn advies voor degenen die een nieuwe MT09 willen aanschaffen en onzeker over de vering zijn: een cartridge kit als alternatief voor de standaard vering is het overwegen en investering meer dan waard (uiteraard afhankelijk van je budget, rijgedrag en/of wensen).

Zomaar even een MT09-rijderservaring tussendoor :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan