Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

quote]Zwizz750 schreef op 13 juni 2017 @ 10:37:
Je hoort hier een hoop over dat je het nieuwste verbeterde model moet hebben en er zonder vering en gasrespons upgrade niet mee te rijden valt. Je kan dus ook heel veel plezier hebben met het eerste model. Mij hoor je niet klagen :)

Ik vond hem met de standaard vering te onrustig worden bij sportiever rijden, vooral als het wegdek slechter is. Ook tov. van mijn vorige motor, dat echter ook geen knalharde sportfiets was. Dat vond ik minder prettig rijden.

Voor een ander is dat misschien geen probleem, die ragt gewoon door ;) :]
Ieder zo zijn wens en voorkeur...

En types als Rossi zullen op een Ural Dnepr nog rondjes om je heenrijden *O*
 
Klopt ongetwijfeld allemaal wat je zegt!

Ik wil alleen aangeven dat echt niet allemaal upgrades nodig hebt om plezier te hebben met je MT 09 :)
 
Klopt ongetwijfeld allemaal wat je zegt!

Ik wil alleen aangeven dat echt niet allemaal upgrades nodig hebt om plezier te hebben met je MT 09 :)
Het klopt dat je geen super vering nodig hebt om plezier te maken, maar het is veel aangenamer als je goede vering hebt. (Zeker als je dat al gewend was)
Ik wil gewoon weten dat ik geen stap achteruit zet.
 
Het klopt dat je geen super vering nodig hebt om plezier te maken, maar het is veel aangenamer als je goede vering hebt. (Zeker als je dat al gewend was)
Ik wil gewoon weten dat ik geen stap achteruit zet.
Even nogmaals proefrijden en dan even de vering afstellen op zijn minst-toeristisch? Dan weet je het gauw genoeg.
 
Ik kom van een R1 bigbang af....De vering van de mt is uiteraard een stuk slapper, maar kan er goed mee overweg,niet echt storend.Is ook niet te vergelijken een superbike met een naked.
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat je geen super vering nodig hebt om plezier te maken, maar het is veel aangenamer als je goede vering hebt. (Zeker als je dat al gewend was)
Ik wil gewoon weten dat ik geen stap achteruit zet.

Totdat je weet wat goede vering is, dan niet meer. Net alsof je met dan met een knieblessure aan het sporten bent.
 
Het klopt dat je geen super vering nodig hebt om plezier te maken, maar het is veel aangenamer als je goede vering hebt. (Zeker als je dat al gewend was)
Ik wil gewoon weten dat ik geen stap achteruit zet.

Ik heb een rondje op de MT09 gereden tijdens een demo en ik vond persoonlijk de vering echt zwaar onder de maat voor een nieuwe fiets. Veel te slap wat er voor zorgt dat er enorm veel onrust in het rijwielgedeelte komt als je een beetje gang gaat maken en de motor gewoon naar buiten loopt als je uit accelereert. Eigenlijk doet het rijwielgedeelte precies wat je NIET wilt.

Het voelt echt alsof Yamaha de vering als sluitpost heeft gebruikt, doodzonde want het blok vond ik erg geslaagd! Lekker gretig en een heerlijk koppel, in combinatie met de zitpositie is het al snel feest }).

De vering is echt een spoiler, maar dat is ook persoonlijk, niet iedereen zoekt hetzelfde in een motor en niet iedereen heeft dezelfde rijstijl.

Verbaasde mij erover dat zelfs in de tweede versnelling het voorwiel eenvoudig los komt :}.
De remmen vond ik overigens ook geslaagd, lekkere "bijt" :9
 
Laatst bewerkt:
Hey All,

Ik heb mezelf maar eens verwent met een nieuwe MT 09 !!
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen 1 Akra demper te leveren is, de levertijd is onbekend...

Dus eerst maar even met de standaard uitlaat inrijden :)
 
Dat probleem heb ik dus ook, zit al meer als een maand te wachten op het complete systeem van Akrapovic.
levertijd staat nu voor einde juli en kan nog later worden.

nu nog maar even lekker rond tuffen met de standaard uitlaat, ook geen straf.


Hey All,

Ik heb mezelf maar eens verwent met een nieuwe MT 09 !!
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen 1 Akra demper te leveren is, de levertijd is onbekend...

Dus eerst maar even met de standaard uitlaat inrijden :)
 
Goede keus! :Y ;)

Ik heb er ondertussen iets meer dan 600 km mee gereden, ben er erg tevreden mee!

Is er iemand hier met een aftermarket zadel? Ik vind de originele mooier dan de comfortseat van yamaha, maar erg lekker zit die originele niet. Iemand een idee voor een zadel dat beter zit en dezelfde stijl heeft als de originele?
 
Goede keus! :Y ;)

Ik heb er ondertussen iets meer dan 600 km mee gereden, ben er erg tevreden mee!

Is er iemand hier met een aftermarket zadel? Ik vind de originele mooier dan de comfortseat van yamaha, maar erg lekker zit die originele niet. Iemand een idee voor een zadel dat beter zit en dezelfde stijl heeft als de originele?

De Sargent wellicht? Ben ook bezig met een ander zadel, grote kans dat ik mijn huidige aangepaste zadel te koop ga zetten:

full


Het is flink hoger geworden (ca. 3 centimeter) en breder. Mensen die interesse hebben kunnen mij een bericht doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een street tracker zadel gekocht. Das hoger en harder dan originele, maar is voor mij niet perse de oplossing van sleepy butt....
 
morche allen,
Had even een vraag, is een van jullie bekend met het volgende probleem.
Ik heb tijdens de aflevering van mijn motor er originele led knipplichten van yamaha op laten zetten door de dealer. Maar toen ik begin dit jaar de motor uit de (verwarmde) winterstalling haalde deden de knipperlichten het niet meer. ben naar de dealer gegaan en deze concludeerde dat er kortsluiting :? zat in het rechter achter knipperlicht. Keurig netjes opgelost door de dealer. maar wat schertst mijn verbazing gisteren tijdens mijn ritje. De knipperlichten doen het weer niet rechts, voor en achter, de linker doen het dan wel dan niet. Ga natuurlijk naar mijn dealer maar kent een of meerderen van jullie dit probleem?

alvast bedank.. :} :}
 
Heren,

Ik heb de Hepco & Becker C-Bow, én een korte kentekenplaathouder (RoMaTech Ebay). Ik heb de knipperlichten (origineel) al naar binnen gezet. De tassen vallen er nu net buiten (op 1 cm na).

Het SW-motech systeem heb ik even bekeken, en ik heb besloten om een accessoire van Hepco te kopen, waarmee je de C-bow nog eens 50 mm naar achteren zet. Gecombineerd met verlaagde voetsteunen zal het waarschijnlijk wel gaan lukken.

Het nadeel van het SW-Motech systeem vind ik dat de tassen nog steeds over de motor 'hangen', waarbij het gedeelte dat over het zadel loopt bepalend is (en niet weg gelaten kan worden). De duopassagier zal hier wellicht hinder van ondervinden. De Hepco's zitten per zijde op een frame gemonteerd, en raken dus verder niets van de motor. Qua inhoud maakt het elkaar niets..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Even een oude koe uit de sloot halen...ben inmiddels verder gegaan met verdiepen

Maar klopt het dat het h+b systeem 150 euro voor de beugels en dan of eens 250 euro voor twee tasjes moet kosten? Tegen 299 voor tasjes en beugels bij motec....?
 
Ik zal me even voorstellen omdat ik vandaag een nieuwe MT-09 2017 black heb gekocht. Nee, ik heb er nog geen foto van. Ik heb mijn MT-09 Tracer ingeruild na 2,5 jaar, voor mijn doen best snel. Voorheen reed ik fzs 600, fzs 1000, 2 keer een fz1-s. Volgende week krijg ik de MT-09, ben benieuwd. :] De akrapovic titanium uitlaat en nog wat kleine accessoires worden overgezet van de tracer naar de MT-09. Da's een mooi voordeel als je van MT naar MT gaat. Of de motor dan nog aan euro 4 voldoet betwijfel ik maar goed.
Dit is mijn eerste motor zonder middenbok, ik neem aan dat veel mensen een paddock stand gebruiken? zal eens google raadplegen over een goede paddock stand. Tips welkom.
 
Ik zal me even voorstellen omdat ik vandaag een nieuwe MT-09 2017 black heb gekocht. Nee, ik heb er nog geen foto van. Ik heb mijn MT-09 Tracer ingeruild na 2,5 jaar, voor mijn doen best snel. Voorheen reed ik fzs 600, fzs 1000, 2 keer een fz1-s. Volgende week krijg ik de MT-09, ben benieuwd. :] De akrapovic titanium uitlaat en nog wat kleine accessoires worden overgezet van de tracer naar de MT-09. Da's een mooi voordeel als je van MT naar MT gaat. Of de motor dan nog aan euro 4 voldoet betwijfel ik maar goed.
Dit is mijn eerste motor zonder middenbok, ik neem aan dat veel mensen een paddock stand gebruiken? zal eens google raadplegen over een goede paddock stand. Tips welkom.

Beviel de Tracer niet?

Meestal hoor je de andersom switch
 
De tracer beviel op een heleboel punten heel goed. Ik heb hem vrij snel weer verkocht, maar dat ligt meer aan de pluspunten van de MT-09 dan aan de minpunten van de tracer.

Grootste minpunt en ook dé verkoopreden is de turbulentie op de tracer. Ik werd er niet goed van, na vier verschillende ruitjes en zelfs zelfbouw beugeltjes geprobeerd te hebben was ik er klaar mee. Sommige eigenaren vinden dit onzin of onbelangrijk maar ik kon er niet aan wennen. Bij een 4 daagse toertocht zag ik er gewoon tegenop om weer achter die ruit te moeten kruipen en dat is niet de bedoeling ervan.

Op de MT-09 vol in de wind is beter. Ik heb een proefrit op een MT-10 SP gemaakt en daar had ik helemaal geen last van de wind, perfect. Nog iets beter als op de MT-09. Op de nieuwe MT-09 zitten leuke dingen die niet op mijn tracer zaten zoals TCS, QS, fijne lichte koppeling.
 
Onder vinden jullie ook continue fijne trillingen in het stuur en de voetsteps van een 2017?

Meer om mij gerust te stellen :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan