Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Niet geheel onbelangrijk inderdaad.. Zonde om nog zo'n smak geld er tegen aan te gooien en erachter te komen dat het daarmee niet verholpen is? Helemaal als alles dan net weer in elkaar zit :o

Nog niet aan toegekomen helaas, ben eerst het nodige gereedschap aan het verzamelen om sowieso het wiel er uit te krijgen.

Maar die achterbrug moet er toch komen aangezien deze echt zichtbaar gescheurd is.
 
Laatst bewerkt:
Nou hij ligt uit elkaar. Brug lassen.....nee niet eens een optie achteraf :?
full
 
Precies, maar heb nu goed naar de rest van de ophanging kunnen kijken en dat ziet er allemaal nog top uit. Nu afwachten wanneer de spullen binnen komen om hem weer op te bouwen.
 
Je moet het gereedschap nog verzamelen? Heb je überhaupt wel ervaring in het repareren van mechanisch zaken? En "ziet er nog prima uit" is net zo iets als " is van een oud vrouwtje geweest". Dat soort dingen moet je na meten.

Hoe is de staat van het wiel en de achter as zelf?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar als de schade zo groot is, en de prijs zo laag.... zit er ergens vast een addertje dat je als goed bedoelde leek niet gaat zien tot het te laat is (te laat omdat je al een dikke zak geld hebt uitgegeven, of omdat je in het ziekenhuis ligt.... :-/
 
..... Dat soort dingen moet je na meten.
Hoe is de staat van het wiel en de achter as zelf?
.... :-/

I agree. Meten is weten :Y
En "klap" vanachter met als gevolg alleen een gebroken achterbrug... :X
Ik bedoel, de as/scharnierpunt waar de achterbrug in het frame hangt lijkt mij in zulke gevallen ook een zwakker punt...

Maar succes verder, hopelijk hebben de sceptici onder ons het mis... :]
 
Laatst bewerkt:
Hi all,
Gisteren heb ik gereden op een 2017 mt09 was meteen verkocht. Wat een vet ding!!(!!!!!!). Fun voor 10.

Nu vraag ik mij af of er echt verschil zit in het nieuwe en oudere model, buiten de looks om. Kan iemand me daar iets over vertellen?

Heb op dit moment een gsxr 2011 die ik niet weg wil doen maar een mt09 erbij zou perfect zijn voor op straat :).
 
Het 2017 model is toch wel een upgrade. Betere vering voor en achter, standaard slipper clutch, quickshifter en last but not least, veel minder last van on/off throttle.
Is het de meerprijs waard (een 2017 2e hands binden lijkt me straf)? Geen idee, maar er is wel heel wat nieuws bij.


Gisteren de preload achteraan op het hoogste gezet en vandaag 650km gereden. Is echt een pak beter dan wat hij stond (ongeveer midden). :]
 
Hi all,
Gisteren heb ik gereden op een 2017 mt09 was meteen verkocht. Wat een vet ding!!(!!!!!!). Fun voor 10.

Nu vraag ik mij af of er echt verschil zit in het nieuwe en oudere model, buiten de looks om. Kan iemand me daar iets over vertellen?

Heb op dit moment een gsxr 2011 die ik niet weg wil doen maar een mt09 erbij zou perfect zijn voor op straat :).


Er zijn 6 upgrades gedaan aan het 2017 model:

Led koplampen.
Instrumenten paneel(cockpit)verder naar voren geplaatst voor betere zichtbaarheid.
verbeterde voorvering.
Mode memory, onthoud de geselecteerde mode bij uitzetten van het contact.
Ander subframe, buddyseat is 5mm hoger en de kont is 30mm korter geworden.
Quickshifter en slipper clutch.

Ik ga die van mij zaterdag ophalen :]
 
Ik ben kort geleden bij de MT tour geweest in Amsterdam. Daar heb ik gereden op de nieuwe MT09.

Ik was hier zo van gecharmeerd dat ik mijn vorige motor (z750r) toen heb verkocht en opzoek ben gegaan naar een "oude" MT09, puur omdat ik een nieuwe motor het geld niet waard vindt.

Mijn zoektocht heeft mij geleid langs een 2013,2014 model. Deze vond ik motorisch behoorlijk rauw. Toen liep ik tegen een 2016 model uit januari dit jaar. Deze heb ik uiteindelijk gekocht.

Moet zeggen dat ik tijdens de testdag omdat er met een voor/achter rijder in een grote groep gereden werd de nieuwe niet echt goed aan de tand kon voelen. Maar hetgeen wat mij het meeste bij is gebleven is de quickshifter (geweldig!) en de nog soepelere vermogens afgifte. Vering kan ik weinig over zeggen door het redelijk tamme karakter van de rit.

Al met al een hele fijne motor, moet echter zeggen dat ik geen moment spijt heb van de aanschaf van het 2016 model! :]


Omdat ik het verschil tussen beide niet heeel groot vond ben ik uiteindelijk toch voor een 2016 model gegaan waar de kop vanaf is.

Quickshifter is echter wel heel leuk en verslavend! :)
 
Vandaag begonnen met de vering van mijn ' 17 langzaam af te stellen.Eerst de veerspanning afgesteld...kijken hoe dat morgen rijdt.Voor 2 zichtbare hele ringen,achter in standje 5 gezet,denk dat hij naar 6 moet. :P .

Mss ook handig te vermelden, 2m en 95 Kg

Ben benieuwd hoe deze afstelling bij jullie staat.
 
Laatst bewerkt:
Mijn '15 staat vooraan op de derde ring en achteraan het hoogste (veervoorspanning) en dat is voor 1m92/90kg. Nog niet superveel mee gespeeld maar ik vind het wel een pak beter dan wat ie stond. Demping weet ik niet vanbuiten.
 
Hoi iedereen, toch ook maar even geregistreerd na dit topic een tijdje te hebben gevolgd:)

Heeft er iemand hier zijn mobiele telefoon op zijn stuur gemonteerd en zo ja met welke houder en hoe?
 
Rizoma heeft voor de mt-09 2017 een schermpje uitgebracht.

youtube rizoma

http://www.rizoma.com/universal/mixed/zyf032/de?MOTO=57587068-50462991-R

Ik heb proefgereden met de originele yamaha sportscreen accessoire maar die beviel mij niet zo goed door de turbulentie. Het yamaha fly screen heb ik ook mee proefgereden en die bevalt mij wel goed en staat ook mooi (smaken verschillen).


Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit scherm van puig voor de mt-09 2017 of met een ander scherm:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan