Motor-Forum

Select Forum

Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

WT Motogp-stem-kampioen 2017

Reg. datum:
01 jul. 2012
Dat lijkt me gewoon de kabel die van het handvat naar de motor toe loopt. Op de vork bovenaan zie je toch dat zilveren stukje (stelschroef?) en geen kabel die er uit komt?
Jimmeh Kawa ninja 250R '09 300 '14 Yamaha MT-09 Sport Tracker

'17 Yamaha MT-10

Reg. datum:
28 jul. 2015
quote:
Jimmeh schreef op 07 november 2017 @ 11:02:
Dat lijkt me gewoon de kabel die van het handvat naar de motor toe loopt. Op de vork bovenaan zie je toch dat zilveren stukje (stelschroef?) en geen kabel die er uit komt?

Ja, ik zie het nu. Ik ben het met je eens inderdaad. Ik kan concluderen dat er geen elektrisch veerpakket op zit. Ik hoop dat de prijsstijging daarom mee valt. Hoef ik niks bij te leggen _O-

recalcitrant in de wieg

Reg. datum:
22 apr. 2010
quote:

Eindelijk *O*
vf750s vfr750f vfr750f cbr1000f gsxr1100w gsxr1100w fireblade xt660x akrapovic KTM 990 smr

bochtenpikker

Reg. datum:
16 jan. 2006
quote:
OmedaveMT schreef op 07 november 2017 @ 10:45: Tegelijkertijd hebben ze het in dat bericht van Motorfreaks(goede vondst Vino) er over dat de voorzijde diezelfde is als op de gewone MT-09. Dat lijkt mij wel een gevalletje half werk als dat zo is. De fotos suggereren ook wat anders.

Dan moet je dat eens opnieuw lezen,want ik lees toch iets anders.
www.bochtenpikkers.be

Reg. datum:
26 okt. 2006
quote:
Lucasfalt schreef op 07 november 2017 @ 18:59:

[...]

Dan moet je dat eens opnieuw lezen,want ik lees toch iets anders.

Klopt beide poten instellen ipv 1 poot ;)

Om aan die sportieve motorrijder die op zondagochtend even lekker wil gaan vlammen als de rest van Nederland nog op een oor ligt tegemoet te komen heeft Yamaha nu de MT-09 met een SP versie uitgebreid. De MT-09 SP is net als de standaard MT-09 aan de voorkant met een Kayaba upside down voorvork uitgerust, maar waar de standaard versie gescheiden demping heeft (een vormpoot voor ingaande en een vormpoot voor uitgaande demping), kunnen bij de SP beide voorpoten zowel ingaand als uitgaand worden gesteld, waardoor een fijnere afstelling mogelijk is.
vino wijzigde dit bericht op dinsdag 07 november 2017 19:28 (55%)
vroeger/rd350/tzr250/fzr600/gsxr750srad/fz1s/Fz1gt/ Ktm smt. nu gsxr1000

'17 Yamaha MT-10

Reg. datum:
28 jul. 2015
Ah ja precies. Thnx Vino. Ben benieuwd naar het prijsje.

What's wrong with you?

Reg. datum:
02 jun. 2007
quote:
OmedaveMT schreef op 06 november 2017 @ 21:59:
Oke, top. Ik ga weer 'terug' stappen op een 09.
[afbeelding]

Hoi, mag ik weten wat daar de reden van is?(het weg doen van de 10)
Als je een keer wilt blazen moet je het maar zeggen dan zal ik de Z wel pakken,
eens kijken of jullie mij dan kunnen volgen.
Choppers; voor angsthazen die niet op een echte motor durven.

'17 Yamaha MT-10

Reg. datum:
28 jul. 2015
quote:
Witschge schreef op 08 november 2017 @ 18:11:

[...]

Hoi, mag ik weten wat daar de reden van is?(het weg doen van de 10)

Dat mag jij zeker. Kort samengevat is in mijn optiek de MT-10 een recreatie motorfiets. Ik gebruik mijn motoren zelden voor recreatieve doeleinden.

Lange versie:
-De MT-10 manoeuvreert op lage snelheden lomp en ongevoelig, zeker in vergelijking met een 09.
-17 liter benzine ga je 140-170 kilometer ver mee, ook een drama in vergelijking met een 09.
-De CP4 genereert in de stad heel veel warmte. 3x stoppen voor een stoplicht in een korte poos en de temperatuurmeter staat al gauw rond de 110 graden. Iets wat ik nooit heb gehad met de CP3.
-De CP4 gedraagt zich vrij bokkig. Bijna als een KTM of iets dergelijks. Dit is iets wat ik niet als prettig ervaar.

Volgens mij is dat het wel een beetje. Overigens, met niets van bovenstaande probeer ik te beweren dat de MT-10 een slechte fiets is, het is gewoon niet de juiste motorfiets voor mij gebleken.

Wolves in sheeps clothing

Reg. datum:
12 mrt. 2009
Ik vind de mt09 en xsr900 ook leuker dan de mt10, maar dat wil niet zeggen dat ik niet drie keer genoten heb van een mt-10 testrit.
Honda Magna vf750c, Yamaha XSR700, XSR900

Reg. datum:
10 mei. 2017
quote:
OmedaveMT schreef op 08 november 2017 @ 11:54:
Ah ja precies. Thnx Vino. Ben benieuwd naar het prijsje.

Ik denk dat we hier de prijs hebben ...

Knipsel.PNG

'17 Yamaha MT-10

Reg. datum:
28 jul. 2015
Goede vondst. Valt me heel erg mee. Thanks!

Reg. datum:
02 jun. 2014
Indd, 1300 euro voor een vering upgrade als de normale dezelfde prijs blijft. Misschien die van mij ook maar inruilen, ik denk dat je meer kwijt bent met een losse ohlins+montage :)
Elk wijzigde dit bericht op donderdag 09 november 2017 10:07 (20%)

Reg. datum:
06 aug. 2012
Ze zetten hem mooi tegen over de streettriple r.
De rs is nog wat duurder maar daar zitten dan ook nog wat duurdere remmen etc. op.
Denk dat dit een goede zet is!

Bitubo-Raceservice.nl

Reg. datum:
17 aug. 2003
quote:
motoRRmania schreef op 28 oktober 2017 @ 13:27:
Omdat iemand het had over hetzelfde als conventionele vork, dat is wat ik meerdere malen gezien heb bij mn sleutelmaat zo'n half uur werk. Die heeft helaas geen tijd meer nu.

Het is al gedaan maar vroeg me af hoeveel werk er nou voor staat want vond 'een middag werk' vrij riant bemeten gezien mijn dealer en 2uur voor had gerekend. Heb er nu Ohlins street onder en in, geweldig! Orgineel is juist keiterhard op de xsr en nieuwe mt9 overigens.

ik denk dat als een dealer twee uur rekent...om vorkveren te wisselen.
dat dat redelijk normaal is.. remtangen los, wiel eruit..vorkje eruit..vorkje open etc etc

Ik kan het in een half uur als het écht moet..maar heb het ook al vaak gedaan bij MT09/ Tracer
Doe het echter nooit in een half uur...maar neem er ruim de tijd voor.. (wat de klant niet betaald..maak vooraf prijs...als ik er een hele dag over doe is dat niet de klant zijn probleem)

Het is idd niet hetzelfde als in een conventionele "non cartridge / damping rod" vork omdat je daar geen spindle hebt die van de dop gescheiden moet.

Als de Ohlins emulsie shock eronder hebt! topspul!

;)
www.bitubo-raceservice.nl
Suspension sales&services: Bitubo / Ohlins /Wilbers / Matris / Marzocchi..
FIM-Cup Superstock 1000

What's wrong with you?

Reg. datum:
02 jun. 2007
quote:
OmedaveMT schreef op 08 november 2017 @ 21:45:

[...]

Dat mag jij zeker. Kort samengevat is in mijn optiek de MT-10 een recreatie motorfiets. Ik gebruik mijn motoren zelden voor recreatieve doeleinden.

Lange versie:
-De MT-10 manoeuvreert op lage snelheden lomp en ongevoelig, zeker in vergelijking met een 09.
-17 liter benzine ga je 140-170 kilometer ver mee, ook een drama in vergelijking met een 09.
-De CP4 genereert in de stad heel veel warmte. 3x stoppen voor een stoplicht in een korte poos en de temperatuurmeter staat al gauw rond de 110 graden. Iets wat ik nooit heb gehad met de CP3.
-De CP4 gedraagt zich vrij bokkig. Bijna als een KTM of iets dergelijks. Dit is iets wat ik niet als prettig ervaar.

Volgens mij is dat het wel een beetje. Overigens, met niets van bovenstaande probeer ik te beweren dat de MT-10 een slechte fiets is, het is gewoon niet de juiste motorfiets voor mij gebleken.

Dank je voor je antwoord :t

Reg. datum:
28 jun. 2005
quote:
Tartmeniet schreef op 09 november 2017 @ 09:32:

[...]

Ik denk dat we hier de prijs hebben ...

[afbeelding]

Jullie hebben blijkbaar niet onderhandeld bij aankoop :P ... maar voor € 2000 meer,voor betere vering ,blijf ik lekker de '17 rijden, voor die paar duizend km per jaar.

Reg. datum:
10 mei. 2017
Zijn er trouwens nieuwe kleuren bekend gemaakt? Ik kan hier namelijk niets over vinden. Ik hoop dat ze hem in Lava Red gaan leveren.

'17 Yamaha MT-10

Reg. datum:
28 jul. 2015
quote:
Green-Hornet schreef op 10 november 2017 @ 06:31:

[...]

Jullie hebben blijkbaar niet onderhandeld bij aankoop :P ... maar voor € 2000 meer,voor betere vering ,blijf ik lekker de '17 rijden, voor die paar duizend km per jaar.

Klopt. Ik koop ze bij een dealer, niet op een markt. Grinnik.
quote:
Tartmeniet schreef op 10 november 2017 @ 09:04:
Zijn er trouwens nieuwe kleuren bekend gemaakt? Ik kan hier namelijk niets over vinden. Ik hoop dat ze hem in Lava Red gaan leveren.

Kleuren zijn links en rechts een tikkeltje aangepast. Meest voornaamste verschil is dat de stickers op de luchthappers weer terug zijn. De 'aangepaste kleuren' staan op de site.

Reg. datum:
28 jun. 2005
[quote]OmedaveMT schreef op 10 november 2017 @ 11:30:

[...]

Klopt. Ik koop ze bij een dealer, niet op een markt. Grinnik.
[...]

Goh, heb de mijne ook bij de dealer gekocht. Grinnik :]

GPZ Turbo Project

Reg. datum:
23 sep. 2005
quote:
OmedaveMT schreef op 09 november 2017 @ 09:57:
Goede vondst. Valt me heel erg mee. Thanks!

Voorvork schijnt niet van Ohlins te zijn (ook geen ohlins cardridges) maar dezelfde variant die de Tracer GT ook heeft.
Aprilia RS125, Suzuki SV650S, Street Triple R, Husaberg 650, GSX-R 750, Yamaha FZ1 Fazer, KTM 990 SM, Kawasaki Z750-R KTM 690 SMC-R '12 MT-09 2014 & Kawasaki GPZ 750 Turbo '84

What's wrong with you?

Reg. datum:
02 jun. 2007
quote:
sjorrit schreef op 10 november 2017 @ 19:57:

[...]

Voorvork schijnt niet van Ohlins te zijn (ook geen ohlins cardridges) maar dezelfde variant die de Tracer GT ook heeft.

Of het een Ohlins is weet ik niet zeker, maar het is NIET dezelfde vork als van de 900gt

Tracer900 GT
vorkgt.png

Mt-09 SP
vorksp.jpg

What's wrong with you?

Reg. datum:
02 jun. 2007
Volgens mij is het eerder (ongeveer?) de zelfde vork als de normale 2017 mt-09 die in de 900gt zit

vorkmt.jpg

Reg. datum:
28 jun. 2005
quote:
Witschge schreef op 11 november 2017 @ 10:35:
Volgens mij is het eerder (ongeveer?) de zelfde vork als de normale 2017 mt-09 die in de 900gt zit

[afbeelding]

Voorvork van de SP is een Kayaba net als standaard,alleen is nu per poot de in en uitgaande demping te stellen.....

What's wrong with you?

Reg. datum:
02 jun. 2007
quote:
Green-Hornet schreef op 11 november 2017 @ 10:58:

[...]

Voorvork van de SP is een Kayaba net als standaard,alleen is nu per poot de in en uitgaande demping te stellen.....

Yep, plaatje wat ik postte is van de normale mt-09(2017)

geen motor

Reg. datum:
13 nov. 2017
Inmiddels al een poosje aan het meelezen. Ik heb dit najaar mijn FJR1300 verkocht om van het voorjaar weer over te stappen naar iets sportiever. Ik heb de hele tijd de mt10 in gedachten gehad, maar begin nu te twijfelen. Nieuwe MT09SP of tweedehands MT10 die zal dan ongeveer de prijs hebben van de mt09 nieuw. Waar zit het verschil in de motors. Gebruik motor 1x motorvakantie in het jaar en verder fun gebruik. MT10 heb ik wel op proef gereden. De MT09 niet omdat ik dit toen niet als een optie zag. Voor de fjr1300 een fazer 1000 gereden ongveer 10jaar. Hier veel plezier aan beleefd. Is de mt09 hier een beetje mee te vergelijken. Iemand hier wat ervaring.........
Fazer 600/Fazer1000/FJR1300/Nu geen motor

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.