Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Goedenavond allemaal,

Bij deze stel ik mijzelf ook even voor.
Mijn naam is Sander, 29 jaar en kom uit Utrecht.

Sinds gisteren trotse bezitter van deze MT-09!
Inmiddels de eerste 150 km. op de teller staan, hoop dat er nog vele zullen volgen..!

Meteen wat accessoires erop laten zetten, zullen er waarschijnlijk nog wel wat meer worden!

[afbeelding]

https://myalbum.com/photo/yuxDj8lQKGYO/1k0.jpg

Hoi Sander, wat een prachtige MT09!

Precies de juiste accessoire ook, Akra :9~
Zat daar nog veel levertijd op?

En die kentekenplaathouder staat hm ook stukken beter zo :}
 
Mooie motor hoor. Veel veilige km’s gewenst.

Dankjewel! Ben er ook erg blij mee! 8-)

Twijfelde nog wel over de velgen. Had de hoop de 'binnenkant' zwart te kunnen poedercoaten, zodat er nog een rand geel/groen overbleef. Dit was helaas niet mogelijk (alleen door de velgen te spuiten). Wellicht ga ik dit in de toekomst nog doen.

Heeft iemand trouwens tips om die lelijke sticker op de tank te verwijderen? Geen zin om de lak te beschadigen of lelijke lijmresten over te houden..
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sander, wat een prachtige MT09!

Precies de juiste accessoire ook, Akra :9~
Zat daar nog veel levertijd op?

En die kentekenplaathouder staat hm ook stukken beter zo :}

Thnx!!

Nee, zat geen levertijd op. Heb em gekocht bij RB-motoren in De Bilt (aanrader, erg goede service)
Kentekenplaat wilde ik inderdaad sowieso hoger hebben, icm de led achter/knipperlichten in mijn ogen een stuk strakker/sportiever en daarnaast ook zichtbaarder!
 
Dankjewel! Ben er ook erg blij mee! 8-)

Twijfelde nog wel over de velgen. Had de hoop de 'binnenkant' zwart te kunnen poedercoaten, zodat er nog een rand geel/groen overbleef. Dit was helaas niet mogelijk (alleen door de velgen te spuiten). Wellicht ga ik dit in de toekomst nog doen.

Heeft iemand trouwens tips om die lelijke sticker op de tank te verwijderen? Geen zin om de lak te beschadigen of lelijke lijmresten over te houden..

Mooie bike, mocht je die wielen gaan spuiten wil ik ze ook wel ruilen tegen mijn blauwe wielen :$ ik ben juist opzoek naar die kleur wielen
 
Beetje kleur op de wangen :)

mmcB80g.jpg
 
Hallo,

Ik ben nieuw in dit topic, dus ik zal mij even voorstellen. Ik ben Daan, 22 jaar en momenteel in het bezit van een A2 rijbewijs, maar mag in juli afrijden voor mijn A rijbewijs. Vanaf het moment dat het 2017 model MT-09 uit kwam was ik verliefd en wist ik dat dit mijn volgende motor moest worden.

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken op internet naar een 2017+ model MT-09. Het liefst wil ik er een "met de kop er af" (maximaal +-10.000km). Nu heb ik afgelopen weekend bij MotoPort Zelhem gekeken naar het nieuwe demo model van de MT-09SP. De verkoper vertelde mij dat hij deze vanaf juli mag verkopen, dit in combinatie met de offerte maakt mij erg geïnteresseerd. Echter houd het feit dat het een demo model is mij nog een beetje tegen. Hij vertelde mij ook dat ze de motor niet zelf inrijden, maar dat deze gelijk meegegeven wordt aan potentiële klanten... De motor zal dus hoogstwaarschijnlijk niet volgens het boekje ingereden worden. Nu weet ik dat het inrijden van een motor een compleet ander topic is en dat hier heel veel verschillende meningen over zijn.

Ik vraag mij af hoe jullie je MT-09 (of andere motor) ingereden hebben en of jullie zelf ook een demo model zouden kopen of gekocht hebben?

Groeten,
Daan
 
Hoi Daan,

Mijn dealer (MotoPort Veldhoven) vertelde mij hetvolgende:
Rijd de motor in zoals je normaal ook zou rijden op de motor. Trek hem niet open, als je wat meer toeren maakt zorg dat de motor goed warm gelopen is en vermijd constante toerentallen (geen lange afstanden op de snelweg rijden).
Ik heb er nu 750 km op zitten.

Als het prijsverschil aanzienlijk is dan zou ik wellicht ook wel een demo model overwegen, zolang het maar geen verhuur is.

Groet,




Hallo,

Ik ben nieuw in dit topic, dus ik zal mij even voorstellen. Ik ben Daan, 22 jaar en momenteel in het bezit van een A2 rijbewijs, maar mag in juli afrijden voor mijn A rijbewijs. Vanaf het moment dat het 2017 model MT-09 uit kwam was ik verliefd en wist ik dat dit mijn volgende motor moest worden.

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken op internet naar een 2017+ model MT-09. Het liefst wil ik er een "met de kop er af" (maximaal +-10.000km). Nu heb ik afgelopen weekend bij MotoPort Zelhem gekeken naar het nieuwe demo model van de MT-09SP. De verkoper vertelde mij dat hij deze vanaf juli mag verkopen, dit in combinatie met de offerte maakt mij erg geïnteresseerd. Echter houd het feit dat het een demo model is mij nog een beetje tegen. Hij vertelde mij ook dat ze de motor niet zelf inrijden, maar dat deze gelijk meegegeven wordt aan potentiële klanten... De motor zal dus hoogstwaarschijnlijk niet volgens het boekje ingereden worden. Nu weet ik dat het inrijden van een motor een compleet ander topic is en dat hier heel veel verschillende meningen over zijn.

Ik vraag mij af hoe jullie je MT-09 (of andere motor) ingereden hebben en of jullie zelf ook een demo model zouden kopen of gekocht hebben?

Groeten,
Daan
 
Hallo allemaal,

Sinds begin deze maand ben ik ook eigenaar van een nieuwe zwarte MT-09. Inmiddels staat er 750 km op de teller. Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een andere uitlaat. Ik lees hier veel over de akra maar iemand een yoshimura toevallig?

Sandrino waar heb jij die kentekenplaathouder vandaan en welk scherm is dat? Ziet er netjes uit.

Ik kan het zo 1 2 3 niet vinden hier maar weet iemand of er ergens een MT-09 werkplaatshandleiding te vinden is.

Om een usb aansluiting te maken kwam ik dit tegen(ik kan alleen nog geen geschikte usb vinden):

http://www.fz09.org/forum/32-yamaha-fz-09-guides-how-s/1786-adding-smart-phone-usb-port-fz-09-a.html

Of iemand een beter idee?

Bvd

groet Jaap
 
Sandrino waar heb jij die kentekenplaathouder vandaan en welk scherm is dat? Ziet er netjes uit.

Ik kan het zo 1 2 3 niet vinden hier maar weet iemand of er ergens een MT-09 werkplaatshandleiding te vinden is.

Om een usb aansluiting te maken kwam ik dit tegen(ik kan alleen nog geen geschikte usb vinden):

http://www.fz09.org/forum/32-yamaha-fz-09-guides-how-s/1786-adding-smart-phone-usb-port-fz-09-a.html

Of iemand een beter idee?

Bvd

groet Jaap

Goedemorgen Jaap, beide accessoires zijn origineel van Yamaha:

https://www.yamaha-motor.eu/nl/prod...ccessories&partcode=BS2-F16E0-00-00&year=2018
https://www.yamaha-motor.eu/nl/prod...ccessories&partcode=BS2-F6234-00-00&year=2018

Ik zat zelf ook aan een USB aansluiting te denken, maar de dealer gaf aan dat het een vrij groot/lomp ding wordt op je stuur. Aangezien ik m'n telefoon als navi wilde gebruiken leek me dit wel handig, uiteindelijk op advies van hun voor een Tomtom gegaan. Tot nu toe erg blij mee, werkt erg prettig en snel en de 'houder' is een stuk kleiner dan voor je telefoon. Nu nog even kijken of ik links of rechtsom toch ook m'n telefoon nog kan opladen.. *D
 
Dankjewel! Ben er ook erg blij mee! 8-)

Twijfelde nog wel over de velgen. Had de hoop de 'binnenkant' zwart te kunnen poedercoaten, zodat er nog een rand geel/groen overbleef. Dit was helaas niet mogelijk (alleen door de velgen te spuiten). Wellicht ga ik dit in de toekomst nog doen.

Heeft iemand trouwens tips om die lelijke sticker op de tank te verwijderen? Geen zin om de lak te beschadigen of lelijke lijmresten over te houden..


Heb het destijds met de fohn gedaan(als je tenminste die sticker bedoelt waarop staat wat voor benzine erin moet en dat je verantwoordelijk met de machine moet omgaan) en de laatste restjes lijm met WD40 eraf gehaald.
 
Hallo,

Ik ben nieuw in dit topic, dus ik zal mij even voorstellen. Ik ben Daan, 22 jaar en momenteel in het bezit van een A2 rijbewijs, maar mag in juli afrijden voor mijn A rijbewijs. Vanaf het moment dat het 2017 model MT-09 uit kwam was ik verliefd en wist ik dat dit mijn volgende motor moest worden.

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken op internet naar een 2017+ model MT-09. Het liefst wil ik er een "met de kop er af" (maximaal +-10.000km). Nu heb ik afgelopen weekend bij MotoPort Zelhem gekeken naar het nieuwe demo model van de MT-09SP. De verkoper vertelde mij dat hij deze vanaf juli mag verkopen, dit in combinatie met de offerte maakt mij erg geïnteresseerd. Echter houd het feit dat het een demo model is mij nog een beetje tegen. Hij vertelde mij ook dat ze de motor niet zelf inrijden, maar dat deze gelijk meegegeven wordt aan potentiële klanten... De motor zal dus hoogstwaarschijnlijk niet volgens het boekje ingereden worden. Nu weet ik dat het inrijden van een motor een compleet ander topic is en dat hier heel veel verschillende meningen over zijn.

Ik vraag mij af hoe jullie je MT-09 (of andere motor) ingereden hebben en of jullie zelf ook een demo model zouden kopen of gekocht hebben?

Groeten,
Daan

De mijne is een demo geweest. Gekocht met 3.300 [km] op de klok, nu 38.800 [km] zonder enige problemen. In het verleden wel een ex-huur motor gehad, en ook geen centje pijn (Bandit 650). Zou ik nu niet meer doen. Het enige wat mij zou tegenhouden is dat het ding door de pekel heeft gereden, omdat klanten niet meer konden wachten met de proefrit. Daar ben je als motorzaak natuurlijk nog bij, maar het gebeurt wel.
 
Laatst bewerkt:
Sinds begin deze maand ben ik ook eigenaar van een nieuwe zwarte MT-09. Inmiddels staat er 750 km op de teller. Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een andere uitlaat. Ik lees hier veel over de akra maar iemand een yoshimura toevallig?

Bekijk zeker eens black widow, die zijn de beste prijs/kwaliteit denk ik. Ze hebben echter geen E-keur.


Voor de nieuwe mensen, welkom bij de MT-familie *O* :] *O*
 
Bij het mt-09 >2017 model, als jullie die onnozele kentekenplaat houder vervangen door een conventionele, welke gebruiken jullie dan. Die uit de Yamaha accessoire lijst (is ook nog zo'n vreselijk ding) of een andere. Indien een andere, hoe zit dat dan met de kentekenplaat verlichting en de knipperlichten?
 
USB aansluiting hoeft niet groot en lomp te zijn hoor, ik heb er zelf een ingebouwd van de zomer.
En bij Yamaha >2017 model zitten er nog 3 loze stekkers die je kunt gebruiken om de usb op aan te sluiten

360.jpg

360.jpg


Zoals te zien is zijn er al meer dingen aangepast zoals: buddyseat, flyscreen,knipperlichten, kentekenplaat-houder en (gemodificeerde)uitlaat.

360.jpg

360.jpg

360.jpg


Wat nog genomineerd staat is: andere vering, en achterlicht met ingebouwde knipperlichten.
 
Bij het mt-09 >2017 model, als jullie die onnozele kentekenplaat houder vervangen door een conventionele, welke gebruiken jullie dan. Die uit de Yamaha accessoire lijst (is ook nog zo'n vreselijk ding) of een andere. Indien een andere, hoe zit dat dan met de kentekenplaat verlichting en de knipperlichten?

BRUUDT CNC Machined Special Parts - BRUUDT Kennzeichenhalter für Yamaha MT-09 ab 2017

Dit is een duitse firma net over de grens bij Coevorden die maakt leuke onderdelen voor de MT-09.
Ik kwam hierachter via mijn yamaha dealer.
 
https://www.bruudtcnc.de/shop/product_info.php?info=p278_bruudt-kennzeichenhalter--fuer-yamaha-mt09-ab-2017.html

Dit is een duitse firma net over de grens bij Coevorden die maakt leuke onderdelen voor de MT-09.
Ik kwam hierachter via mijn yamaha dealer.

Ziet er goed uit maar dan heb je nog steeds zo'n uitstekende spriet.
 
De mijne is een demo geweest. Gekocht met 3.300 [km] op de klok, nu 38.800 [km] zonder enige problemen. In het verleden wel een ex-huur motor gehad, en ook geen centje pijn (Bandit 650). Zou ik nu niet meer doen. Het enige wat mij zou tegenhouden is dat het ding door de pekel heeft gereden, omdat klanten niet meer konden wachten met de proefrit. Daar ben je als motorzaak natuurlijk nog bij, maar het gebeurt wel.

Dat is wel goed om te horen! 👍 De verkoper heeft mij verteld dat de MT-09SP (ivm de pekel) afgelopen zondag pas voor het eerst de weg op is geweest. Dus pekel zal die rond juli nog niet gezien hebben (laten we hopen dat we van de pekel af zijn dit voorjaar).

Groeten,
Daan
 
Bij het mt-09 >2017 model, als jullie die onnozele kentekenplaat houder vervangen door een conventionele, welke gebruiken jullie dan. Die uit de Yamaha accessoire lijst (is ook nog zo'n vreselijk ding) of een andere. Indien een andere, hoe zit dat dan met de kentekenplaat verlichting en de knipperlichten?

Ik zag dat ze bij dat demomodel afgelopen zondag de originele hoge kentekenplaathouder van Yamaha anders gemonteerd hadden waardoor de achterband verder uitsteekt dan de kentekenplaat! 👌


full

full

full


Hopelijk is het op deze foto's een beetje te zien. Als ik het goed zie bestaat de originele kentekenplaathouder uit 3 delen. Het lijkt er op dat je het tussenstuk weg kunt laten waardoor het kenteken niet zo ver uitsteekt.

Groeten,
Daan
 
Ik zag dat ze bij dat demomodel afgelopen zondag de originele hoge kentekenplaathouder van Yamaha anders gemonteerd hadden waardoor de achterband verder uitsteekt dan de kentekenplaat! 👌


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hopelijk is het op deze foto's een beetje te zien. Als ik het goed zie bestaat de originele kentekenplaathouder uit 3 delen. Het lijkt er op dat je het tussenstuk weg kunt laten waardoor het kenteken niet zo ver uitsteekt.

Groeten,
Daan

Kijk, dat ziet er al veel beter uit!!
 
Bij het mt-09 >2017 model, als jullie die onnozele kentekenplaat houder vervangen door een conventionele, welke gebruiken jullie dan. Die uit de Yamaha accessoire lijst (is ook nog zo'n vreselijk ding) of een andere. Indien een andere, hoe zit dat dan met de kentekenplaat verlichting en de knipperlichten?

Dit is de mooiste die heb gevonden, wel uit Amerika dus weet niet of ze ook naar Nederland leveren.

Elite-1 Fender Eliminator | 2017+ Yamaha FZ-09 / MT-09


full
 
Welkom nieuwe MT'ers!

Beetje kleur op de wangen :)

[afbeelding]
Nice, ziet er goed uit!



Ik vraag mij af hoe jullie je MT-09 (of andere motor) ingereden hebben en of jullie zelf ook een demo model zouden kopen of gekocht hebben?
Heb mijn SP zo'n 3 weken geleden nieuw opgehaald, inrijden doe ik niet aan. Gewoon rijden zoals je normaal doet, voordat je 'm een keer flink doortrekt gewoon zorgen dat t blok warm is. Na de eerste 1000 even een oliewisseling en dan weer gaan :]


Bekijk zeker eens black widow, die zijn de beste prijs/kwaliteit denk ik. Ze hebben echter geen E-keur.


Voor de nieuwe mensen, welkom bij de MT-familie *O* :] *O*

Blackwidow is ook zeker ook leuk spul, heb hier ook naar zitten kijken maar ben zelf uiteindelijk toch voor de akra raceline gegaan.


USB aansluiting hoeft niet groot en lomp te zijn hoor, ik heb er zelf een ingebouwd van de zomer.
En bij Yamaha >2017 model zitten er nog 3 loze stekkers die je kunt gebruiken om de usb op aan te sluiten

[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals te zien is zijn er al meer dingen aangepast zoals: buddyseat, flyscreen,knipperlichten, kentekenplaat-houder en (gemodificeerde)uitlaat.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat nog genomineerd staat is: andere vering, en achterlicht met ingebouwde knipperlichten.
Welke USB aansluiting heb je? Wil er bij mij ook nog eentje tussen plaatsen, nette plek waar je 'm hebt ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan