Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Sandrino waar heb jij die kentekenplaathouder vandaan en welk scherm is dat? Ziet er netjes uit.

Ik kan het zo 1 2 3 niet vinden hier maar weet iemand of er ergens een MT-09 werkplaatshandleiding te vinden is.

Om een usb aansluiting te maken kwam ik dit tegen(ik kan alleen nog geen geschikte usb vinden):

http://www.fz09.org/forum/32-yamaha-fz-09-guides-how-s/1786-adding-smart-phone-usb-port-fz-09-a.html

Of iemand een beter idee?

Bvd

groet Jaap

Goedemorgen Jaap, beide accessoires zijn origineel van Yamaha:

https://www.yamaha-motor.eu/nl/prod...ccessories&partcode=BS2-F16E0-00-00&year=2018
https://www.yamaha-motor.eu/nl/prod...ccessories&partcode=BS2-F6234-00-00&year=2018

Ik zat zelf ook aan een USB aansluiting te denken, maar de dealer gaf aan dat het een vrij groot/lomp ding wordt op je stuur. Aangezien ik m'n telefoon als navi wilde gebruiken leek me dit wel handig, uiteindelijk op advies van hun voor een Tomtom gegaan. Tot nu toe erg blij mee, werkt erg prettig en snel en de 'houder' is een stuk kleiner dan voor je telefoon. Nu nog even kijken of ik links of rechtsom toch ook m'n telefoon nog kan opladen.. *D

Dankjewel Sanderino
Toen je het zei zag ik inderdaad dat het scherm origineel is.

Sinds begin deze maand ben ik ook eigenaar van een nieuwe zwarte MT-09. Inmiddels staat er 750 km op de teller. Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een andere uitlaat. Ik lees hier veel over de akra maar iemand een yoshimura toevallig?

Bekijk zeker eens black widow, die zijn de beste prijs/kwaliteit denk ik. Ze hebben echter geen E-keur.


Voor de nieuwe mensen, welkom bij de MT-familie *O* :] *O*
Klinkt goed maar E-keur is wel handig als je van plan bent om in het buitenland(oa duitsland) te gaan rijden toch?

Over de usb ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb ook zo een groot lomp Ymaha namaak ding liggen maar krijg hem nergens handig weg gewerkt.....
 
USB heb ik op E-Bay gekocht:

12v Motorcycle Waterproof 2USB Charger Phone GPS Power Socket Adapter Outlet | eBay

Inbouwen is echt zo gepiept, je snijd met een mes wat van de rubberen omhuizing weg, net genoeg tot hij tussen de metalen beugels past waar je gas+rem kabels door lopen, niet te veel rubber weg halen natuurlijk, anders is je USB connector niet meer waterdicht.
Met wat vettigheid en wat kracht gaat dat best lukken.
Je kunt eventueel nog een inkeping maken waar de metalen beugel komt te zitten, dan kan hij geen kant meer op.
Ik heb er een Yamaha stekker aan gezet, zodat hij op een van de 3 loze stekker aangesloten kan worden.
Al met al misschien een half uurtje werk geweest.

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
USB aansluiting hoeft niet groot en lomp te zijn hoor, ik heb er zelf een ingebouwd van de zomer.
En bij Yamaha >2017 model zitten er nog 3 loze stekkers die je kunt gebruiken om de usb op aan te sluiten

Ziet er heel netjes uit inderdaad! Die ga ik dan ook maar eens bestellen.
Dealer had het dan waarschijnlijk over een 'originele' van Yamaha oid.
Is dit voor een leek als ik zelf te monteren? :?
 
Welke USB aansluiting heb je? Wil er bij mij ook nog eentje tussen plaatsen, nette plek waar je 'm hebt ook.

Ik heb via Aliexpress een deze besteld: AliExpress

Werkt uitstekend, direct op de accu aangesloten, gezekerd, waterdicht en geen lekstroom. Kan zowel mijn Sena als mijn telefoon (voor navigatie) opladen, zeker aan te bevelen. Laat zich ook makkelijk op het stuur bevestigen.
 
Heeft iemand van jullie een vergelijking kunnen maken tussen een MT-09 met Hyperpro Streetbox en de SP met Ohlins?
 
Ik ga volgende week een mt09 testen met een Yss(?) achter schokbreker en een geflashde ecu, vokgens de verkoper koste die achter schokbreker “maar 400 of 500€” dus ik ben benieuwd
 
Vandaag de MT 09 SP wezen kijken bij Motoport, ik vind hem erg mooi, ook de kleurstelling heel bijzonder...alleen die flap over het achterwiel...toppunt van lelijkheid...en die knipperlichten hebben ze ook van Duitse motorfietsen uit WO2 gepikt...
 
Hier en vergelijk tussen de SP en de normale mt-09:


(volgens mij hebben ze hem van youtube afgehaald)




Alleen al om Juliane de moeite waard :P :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Na een tijd passief deelgenomen te hebben aan het forum is het tijd voor mijn eerste post.

Sinds eind vorig jaar ben ik de eigenaar van een Yamaha MT 09 uit 2016, die toen slechts 4100 km had gelopen. Ook was het al uitgerust met een volledig Akrapovíc Titanium uitlaat systeem, wat een leuke bijkomstigheid was! (Ik rij gewoon met de DB-Killer in, want zonder is het echt niet te doen zo asociaal hard is het geluid.)

Echter merkte ik wel dat de motor wat arm liep, dus heb ik deze gisteren laten flashen door Ruud Fredriks van Tovami in Goes en er meteen een K&N Filter in laten zetten. Het was een hele klus, omdat mijn ECU qua type weer net wat afweek van andere types die hij eerder had gedaan. Na een goede 6 uur ben ik super tevreden naar huis gekeerd! Ruud is een echte vakman waarvan je al binnen een paar tellen door hebt dat hij er verstand van heeft. Voor de ervaring en het resultaat is de prijs zeer schappelijk (€250,-). Ik raad Tovami dus absoluut aan.

Het bleek dat de motor opzich al netjes stond afgesteld, maar de lucht/brandstof verhouding kon zoals verwacht beter gemaakt worden. Al met al ben ik heel blij met het resultaat, dus ik dacht: laat ik het uitdraaitje eens delen met mijn mede MT 09 bezitters!



Groeten,

Koen
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Na een tijd passief deelgenomen te hebben aan het forum is het tijd voor mijn eerste post.

Sinds eind vorig jaar ben ik de eigenaar van een Yamaha MT 09 uit 2016, die toen slechts 4100 km had gelopen. Ook was het al uitgerust met een volledig Akrapovíc Titanium uitlaat systeem, wat een leuke bijkomstigheid was! (Ik rij gewoon met de DB-Killer in, want zonder is het echt niet te doen zo asociaal hard is het geluid.)

Echter merkte ik wel dat de motor wat arm liep, dus heb ik deze gisteren laten flashen door Ruud Fredriks van Tovami in Goes en er meteen een R&N Filter in laten zetten. Het was een hele klus, omdat mijn ECU qua type weer net wat afweek van andere types die hij eerder had gedaan. Na een goede 6 uur ben ik super tevreden naar huis gekeerd! Ruud is een echte vakman waarvan je al binnen een paar tellen door hebt dat hij er verstand van heeft. Voor de ervaring en het resultaat is de prijs zeer schappelijk (€250,-). Ik raad Tovami dus absoluut aan.

Het bleek dat de motor opzich al netjes stond afgesteld, maar de lucht/brandstof verhouding kon zoals verwacht beter gemaakt worden. Al met al ben ik heel blij met het resultaat, dus ik dacht: laat ik het uitdraaitje eens delen met mijn mede MT 09 bezitters!

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/vPhayh.jpg"]afbeelding~][/URL]

Groeten,

Koen

Bedankt! Kijk, aan deze info hebben we wat. Bevestigt wat ik al dacht, voor een open uitlaatsysteem lopen ze te arm.
 
@ Koenvroem

is de begrenzer er ook afgehaald?

met vriendelijke groet

De toerenbegrenzers op de eerste 5 versnellingen zijn niet veranderd, alleen in zijn 6 is de begrenzer verhoogd. Voorheen bleek hij begrensd op 210 km/h, nu is dat 250 km/h. De 250 haalde die makkelijk op de dyno, maar ik betwijfel of je dat op de weg haalt en moet willen halen met deze motor ;)

Groeten
 
De toerenbegrenzers op de eerste 5 versnellingen zijn niet veranderd, alleen in zijn 6 is de begrenzer verhoogd. Voorheen bleek hij begrensd op 210 km/h, nu is dat 250 km/h. De 250 haalde die makkelijk op de dyno, maar ik betwijfel of je dat op de weg haalt en moet willen halen met deze motor ;)

Groeten

Hallo Koen, klinkt goed. Is die genoemde €250,- incl. materialen (luchtfilter) en alles?
 
Hallo Koen, klinkt goed. Is die genoemde €250,- incl. materialen (luchtfilter) en alles?

Hoi Kees,

De €250,- was voor een test run voor en na, het demonteren en monteren van de tank en het afstellen. Het nieuwe luchtfilter kostte €55,65, waarbij het plaatsen niets extra's kostte (de tank lag er toch al af). Dus al met al was ik voor €305,65 klaar.
 
Dank je voor het delen Koen!

Ik rij zelf met de racing-line carbon akra en heb het gevoel dat er wel meer uit te halen valt.
Alleen als ik naar jouw grafiek kijk dan lijkt het minimaal.
De pieken en dalen liggen redelijk bij elkaar en de 2 nm en 3 pk meer zul je waarschijnlijk niet echt merken.
Waar voel je echt wezenlijk verschil in voor en na?
 
Dank je voor het delen Koen!

Ik rij zelf met de racing-line carbon akra en heb het gevoel dat er wel meer uit te halen valt.
Alleen als ik naar jouw grafiek kijk dan lijkt het minimaal.
De pieken en dalen liggen redelijk bij elkaar en de 2 nm en 3 pk meer zul je waarschijnlijk niet echt merken.
Waar voel je echt wezenlijk verschil in voor en na?

Graag gedaan uiteraard.

Het klopt inderdaad wat je zegt met het vermogens verschil. Sterker nog, dat verschil kan ook komen door het nieuwe filter wat erin is geplaatst. Waar ik verschil in gemerkt heb tijdens de beperkt gereden kilometers (Goes -> Haarlem) is vooral de respons die je krijgt, hij lijkt scherper te reageren en heeft geen 'fabrieks milieu restricties' meer in de lagere toeren en bij het wegrijden. Zoals Ruud ook al aan gaf liep hij al vrij aardig. Waarschijnlijk rijdt die nu ook iets zuiniger. Een leuke bijkomstigheid van het flashen ten opzichte van een injectie module (PC of RB of iets dergelijks) is dat je natuurlijk alle restricties eruit kunt halen mocht je dat willen.

Je kan significant meer vermogen eruit halen als je zonder db killer rijdt en hem dan af laat stellen. Maar al met al ben ik niet ontevreden met de vermogenstoename die de uitlaat überhaupt standaard geeft, zelfs met db killer.

Groeten
 
Iemand hier een comfortzadel op zijn 2014/2016 MT 09?
Vind deze een stuk mooier dan het nieuwere type maar vraag me af of het iets scheelt met het originele zadel.
 
Iemand hier een comfortzadel op zijn 2014/2016 MT 09?
Vind deze een stuk mooier dan het nieuwere type maar vraag me af of het iets scheelt met het originele zadel.
Ja ik heb een comfortzadel van die jaren. Ik zou niet weten hoeveel het uitmaakt, want ik heb de motor gekocht met het zadel. Ik heb ermee door Europa gereden en ik krijg wel last van het zitten, maar alsnog flinke afstanden mee af kunnen leggen.
 
Heren!

Na een jaar op mijn MT-07 heb ik vanmiddag de overstap gemaakt naar een MT-09. Wat een beestachtige machine zeg :9~ Hij komt uit 2017 en is blauw. Volgende week vrijdag mag ik hem ophalen.

Hij wordt momenteel klaargemaakt met de volgende opties:
  • Yamaha Flyscreen
  • Yamaha hoge kentekenplaathouder
  • Tomtom rider incl. mount op het stuur
De komende maanden wil ik rustig aan orienteren op een andere uitlaat, knippers, hyperpro set en wie weet wat nog meer.

Eerder in het topic zag ik onderstaande knipperlichten voorbij komen. Erg handig want ik moet hem iedere dag uit een krappe schuur halen. Iemand een idee welke dit zijn?
https://myalbum.com/photo/pFSlNGxjm7Dy/1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo, weertje he... :-)

voor als het minder weer is... ik zoek zo'n 2017 spray screen/ spatbordje. En dan eigenlijk met name de beugel die op het achterasje zit.... Ik hoop eigenlijk dat hier MT rijders zijn die hem kwijt willen?

Als iemand er eentje heeft maar hem niet kwijt wil, ik zou hem graag van dicht bij bekijken (op foto's of "in person").

Wie kan mij hier mee helpen?

dus zo'n ding helemaal links op deze foto, al is die volgens mij geen originele!
8446d1407345791-new-rear-mudguard-mt09-936648_668040876613890_748860439552395523_n.jpg
 
zo, weertje he... :-)

voor als het minder weer is... ik zoek zo'n 2017 spray screen/ spatbordje. En dan eigenlijk met name de beugel die op het achterasje zit.... Ik hoop eigenlijk dat hier MT rijders zijn die hem kwijt willen?

Als iemand er eentje heeft maar hem niet kwijt wil, ik zou hem graag van dicht bij bekijken (op foto's of "in person").

Wie kan mij hier mee helpen?

dus zo'n ding helemaal links op deze foto, al is die volgens mij geen originele!
[afbeelding]
Ja hebt ze op de bekende chinese sites. Maar daar vertrouw ik ze niet. Ik ben dus ook op zoek naar zoiets, maar dan wel iets kwalitatiefs. Heb al teveel verhalen gelezen dat de chinese meuk binnen no-time afbreekt door vibraties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan