Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Heren!

Na een jaar op mijn MT-07 heb ik vanmiddag de overstap gemaakt naar een MT-09. Wat een beestachtige machine zeg :9~ Hij komt uit 2017 en is blauw.

Hoi iedereen. Ik kan het verhaal van homemix25 kopiëren en plakken want het is PRECIES hetzelfde als bij mij.
Nu het mooi weer is rijd ik wat meer en een ding viel mij op. Bij het gas geven boven de ~4000 toeren voel ik wat vibraties. Ik kom van de mt-07 maar die had dat niet. Ik weet niet of dat hoort. Herkent iemand wat ik bedoel?
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen. Ik kan het verhaal van homemix25 kopiëren en plakken want het is PRECIES hetzelfde als bij mij.
Nu het mooi weer is rijd ik wat meer en een ding viel mij op. Bij het gas geven boven de ~4000 toeren voel ik wat vibraties. Ik kom van de mt-07 maar die had dat niet. Ik weet niet of dat hoort. Herkent iemand wat ik bedoel?

Trillen hoort erbij
 
Hoi iedereen. Ik kan het verhaal van homemix25 kopiëren en plakken want het is PRECIES hetzelfde als bij mij.
Nu het mooi weer is rijd ik wat meer en een ding viel mij op. Bij het gas geven boven de ~4000 toeren voel ik wat vibraties. Ik kom van de mt-07 maar die had dat niet. Ik weet niet of dat hoort. Herkent iemand wat ik bedoel?

Ja, dat hoort.
 
Vraagje,mijn vrouw rijd een MT09 uit 2016 en ze klaagt dat de motor in de 6e versnelling een soort fluitend geluid maakt.
Ik heb er ook op gereden en ze heeft nog gelijk ook er is een fluiten geluid rond de 120km/uur in zijn 6.
Bij de dealer geweest deze zegt dat het normaal is en dat het de (zeg maar) de constructie van het motorblok is.
Hebben meerdere 2016 rijders hier last van?.......
 
Vraagje,mijn vrouw rijd een MT09 uit 2016 en ze klaagt dat de motor in de 6e versnelling een soort fluitend geluid maakt.
Ik heb er ook op gereden en ze heeft nog gelijk ook er is een fluiten geluid rond de 120km/uur in zijn 6.
Bij de dealer geweest deze zegt dat het normaal is en dat het de (zeg maar) de constructie van het motorblok is.
Hebben meerdere 2016 rijders hier last van?.......

Ik ben mijn nieuwe MT-09 aan het inrijden (nu 900km) en ervaar ook dat de 6e een soort piepend / slepend geluid maakt... Ik zal er bij de dealer naar vragen met de 1000km beurt...
 
Heb nu bijna 10k op de teller staan en heb wel gemerkt dat het een motor met karakter is, hij vibreert wat en maakt wat bij geluidjes maar dat schijnt allemaal normaal te zijn
 
Vraagje,mijn vrouw rijd een MT09 uit 2016 en ze klaagt dat de motor in de 6e versnelling een soort fluitend geluid maakt.
Ik heb er ook op gereden en ze heeft nog gelijk ook er is een fluiten geluid rond de 120km/uur in zijn 6.
Bij de dealer geweest deze zegt dat het normaal is en dat het de (zeg maar) de constructie van het motorblok is.
Hebben meerdere 2016 rijders hier last van?.......
Dat is volledig normaal, dat is gewoon het geluid van een versnellingsbak met rechte vertanding.
Het lichte trillen is ook normaal. (Ik zou sowieso je ketting en tandwielen controleren op slijtage of uitlijning.)
 
De mijne fluit in de vijfde versnelling. Doe tijdens het rijden je linkerbeen maar eens een stukje naar buiten, zul je merken dat het geluid ook verandert.
 
Ik fluit ook als ik 160 rijd :')
Bekend probleem. is normaal bij de 09 dat je in de 6e versnelling een fluit toon hebt

Eerder in het topic zag ik onderstaande knipperlichten voorbij komen. Erg handig want ik moet hem iedere dag uit een krappe schuur halen. Iemand een idee welke dit zijn?
https://myalbum.com/photo/pFSlNGxjm7Dy/1k0.jpg

Dat was ik :W
Vond de clean look mooier, voor het zicht moet je ze niet hebben.
Ze zijn ieeeeetjes minder goed zichtbaar.
Maar zichtbaar en mooi klein

Dus HIERBIJ heb je de knippers

Vandaag weer een heerlijke toerrit door Noord Holland gehad.
9 uur inschrijven, 200km rijden door de toch nog mooie polders,dijken etc.
Veel zwaaiende zeurpieten gezien als je met 50 evengoed langs komt.
Al met al een heerlijke 8 uur gereden.

En een keer geen CJIB foto gekregen maar een echte actie foto :')

30262078_921890644640268_1197037476616448318_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mijn nieuwe MT-09 aan het inrijden (nu 900km) en ervaar ook dat de 6e een soort piepend / slepend geluid maakt... Ik zal er bij de dealer naar vragen met de 1000km beurt...

Ik heb zelf onlangs ook een MT09 aangeschaft en ben hem op het moment ook aan het inrijden, heb er bijna 350km opzitten. Hoe rijd jij/jullie de motor in? Simpelweg niet boven de 5/6k toeren komen en de snelweg vermijden? En af en toe het gas opentrekken. Zelf probeer ik vrijwel onder de 6k toeren te blijven, en zo nu en dan trek ik hem even los tot de 160.
 
Hoi allemaal,

Na een tijd passief deelgenomen te hebben aan het forum is het tijd voor mijn eerste post.

Sinds eind vorig jaar ben ik de eigenaar van een Yamaha MT 09 uit 2016, die toen slechts 4100 km had gelopen. Ook was het al uitgerust met een volledig Akrapovíc Titanium uitlaat systeem, wat een leuke bijkomstigheid was! (Ik rij gewoon met de DB-Killer in, want zonder is het echt niet te doen zo asociaal hard is het geluid.)

Echter merkte ik wel dat de motor wat arm liep, dus heb ik deze gisteren laten flashen door Ruud Fredriks van Tovami in Goes en er meteen een K&N Filter in laten zetten. Het was een hele klus, omdat mijn ECU qua type weer net wat afweek van andere types die hij eerder had gedaan. Na een goede 6 uur ben ik super tevreden naar huis gekeerd! Ruud is een echte vakman waarvan je al binnen een paar tellen door hebt dat hij er verstand van heeft. Voor de ervaring en het resultaat is de prijs zeer schappelijk (€250,-). Ik raad Tovami dus absoluut aan.

Het bleek dat de motor opzich al netjes stond afgesteld, maar de lucht/brandstof verhouding kon zoals verwacht beter gemaakt worden. Al met al ben ik heel blij met het resultaat, dus ik dacht: laat ik het uitdraaitje eens delen met mijn mede MT 09 bezitters!

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/vPhayh.jpg"]afbeelding~][/URL]

Groeten,

Koen
Hoi Koen,

Is bijvoorbeeld ook de injectiestop bij deceleratie weggeschreven? Dat soort opties maken de motor veel soepeler bij oppakken na het dichtdraaien van het gas.

Als dat zo is, en Tovami kan dat doen, dan overweeg ik heel sterk om op heel korte termijn een afspraak te maken. Dat is namelijk een mooie prijs vergeleken met de partij bij mij in de buurt (Carmo).
 
Hoi Koen,

Is bijvoorbeeld ook de injectiestop bij deceleratie weggeschreven? Dat soort opties maken de motor veel soepeler bij oppakken na het dichtdraaien van het gas.

Als dat zo is, en Tovami kan dat doen, dan overweeg ik heel sterk om op heel korte termijn een afspraak te maken. Dat is namelijk een mooie prijs vergeleken met de partij bij mij in de buurt (Carmo).

Hoi Bagel,

Daar durf ik je geen antwoord op te geven of dat ook is gedaan, die vraag heb ik niet specifiek gesteld. Wel heb ik gezien dat hij alle cijfers en getallen zoals die in je ECU staan kan veranderen, is een behoorlijk staaltje programmeren en lastig te volgen als leek.

Ik raad je aan gewoon eens contact op te nemen!

Groeten
 
Iemand die mij kan vertellen of er merkbaar verschil tussen de Hyperpro Streetbox en de street set van Ohlins zit? Motor wordt vooral gebruikt voor plezierritjes en incidenteel een bezoek aan het buitenland of een circuittraining.


Dus HIERBIJ heb je de knippers

[afbeelding]

Thanks, en hele dikke MT heb je!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een nieuwe MT-09 Night Fluo.
Nu wil hier natuurlijk ook graag wat extras gaan zetten, om te beginnen een andere uitlaat.

Ik wil graag de Akrapovic Racing Line (Titanium), nu vind ik alleen het nieuwe (2018) model minder mooi dan de oude (2016).

Zit er veel verschil in en/of past het 2016 model überhaupt op een MT-09 uit 2018?
Ik kan er zelf nog niet veel over terug vinden.
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een nieuwe MT-09 Night Fluo.
Nu wil hier natuurlijk ook graag wat extras gaan zetten, om te beginnen een andere uitlaat.

Ik wil graag de Akrapovic Racing Line (Titanium), nu vind ik alleen het nieuwe (2018) model minder mooi dan de oude (2016).

Zit er veel verschil in en/of past het 2016 model überhaupt op een MT-09 uit 2018?
Ik kan er zelf nog niet veel over terug vinden.

Is het niet zo dat de 2018 Akrapovic voor de MT 09 Euro4 gehomologeerd is?
Wat ik wel weet is dat deze geen eenvoudig uitneembare db killer heeft bijvoorbeeld.
 
Iemand die mij kan vertellen of er merkbaar verschil tussen de Hyperpro Streetbox en de street set van Ohlins zit?

Zo'n streetbox kost bijna evenveel als een ohlins street schokdemper maar je krijgt er wel veren vooraan bij ook. Reken bij de streetbox nog eens de extra kost om de voorveren in te bouwen en dan word het prijsverschil nog groter. Die veren zorgen ook niet dat de 'ondermaatse' demping word verbeterd..
Ik denk dat je met een ohlins beter af bent maar ik ben geen expert of zelfs ervaringdeskundige. Wel weet ik dat die er bij mij vroeg of laat wel onder zal staan :]
 
Hoi iedereen. Ik kan het verhaal van homemix25 kopiëren en plakken want het is PRECIES hetzelfde als bij mij.
Nu het mooi weer is rijd ik wat meer en een ding viel mij op. Bij het gas geven boven de ~4000 toeren voel ik wat vibraties. Ik kom van de mt-07 maar die had dat niet. Ik weet niet of dat hoort. Herkent iemand wat ik bedoel?

Haha, hier net zo! Vorige week een MT 09 uit 2017 gekocht.
Kom van een blauwe 07 en nu naar een blauwe 09 met Akrapovic eronder. Helaas heeft de vorige eigenaar de dB killer eruit gehaald en weggegooid. Heeft iemand toevallig deze killer over? Vind het geluid veel te luid zo.
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een nieuwe MT-09 Night Fluo.
Nu wil hier natuurlijk ook graag wat extras gaan zetten, om te beginnen een andere uitlaat.

Ik wil graag de Akrapovic Racing Line (Titanium), nu vind ik alleen het nieuwe (2018) model minder mooi dan de oude (2016).

Zit er veel verschil in en/of past het 2016 model überhaupt op een MT-09 uit 2018?
Ik kan er zelf nog niet veel over terug vinden.


Weet het niet van 2018 model, maar 2017 is volgens mij gelijk aan de oudere. Op mijn 2017 zit nl een 2014model uitlaat van Arrow. Was van KeesH hier.

Kan me niet voorstellen dat ze dit erg aangepast hebben.
 
Zo'n streetbox kost bijna evenveel als een ohlins street schokdemper maar je krijgt er wel veren vooraan bij ook. Reken bij de streetbox nog eens de extra kost om de voorveren in te bouwen en dan word het prijsverschil nog groter. Die veren zorgen ook niet dat de 'ondermaatse' demping word verbeterd..
Ik denk dat je met een ohlins beter af bent maar ik ben geen expert of zelfs ervaringdeskundige. Wel weet ik dat die er bij mij vroeg of laat wel onder zal staan :]

Ik heb twee offertes, 1 voor een hyperpro streetbox inclusief montage, de ander voor Ohlins Street voor en achter inclusief montage. De Ohlins variant is zo’n 150 euro duurder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan