Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Volgens mij geen zwart maar die bruin-goudtint die ook op de blokdeksels te vinden is...

Nope. Zwart.

MT-09Zuiderpolder6.jpg

MT-09Zuiderpolder14.jpg
 
Even een vraagje aan de bezitters van de Akrapovic uitlaat. Ik heb er nu ook eentje op de kop getikt en deze vanmiddag gemonteerd maar ik vraag me af of hij wel goed op het blok zit.

Zie deze foto:
ROYMDal.jpg


Moet de buis niet verder het blok in zegmaar? Ik had eigenlijk van te voren even moeten kijken hoe diep het was :P Nu twijfel ik en heb ik eigenlijk geen zin om het spul weer los te draaien. Het is verder wel gasdicht zo dus volgens mij zit hij wel goed tegen de koperen ringen aan. Maar mocht iemand het even willen vergelijken met zijn motor zou het heel fijn zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Fris Motorverhuur heeft een Tracer met G&G uitlaatsysteem, daar is hij te beluisteren. De video van G&G vind ik matig, hij klinkt daar een stuk minder zwaar en minder fel dan dat hij in real life is.
Realiseer ik mij. Ik maak zelf ook dat soort video's. Is extreem lastig om dat goed over te laten komen. Komt goed uit. Moet Zaterdag mijn 09 voor een eerste beurt bij hun buren langs brengen dus dat moet lukken. Thanks! *O*
 
Sinds kort heb ik ook een night fluo in de schuur staan.
Rijdt geweldig!
Vering inderdaad een beetje slap, ook na diverse malen strakker gesteld te hebben.
Vooral de demping mag beter, staat nu voor en achter zo ongeveer op max. maar hij blijft toch een beetje deinen. Misschien kan ik er nog aan wennen...
Iets anders; iemand problemen met het schakelen van de versnellingsbak?
Ik vindt deze nogal hakerig en niet geruisloos schakelen, ook niet na de 1000 beurt.
Gr Ed
 
Welkom! Het schakelen is niet heel smooth nee. Vering kan je vrij makkelijk opwaarderen met hyperpro set waarin nieuwe veren en olie zitten.
 
Zo ik heb de koppeling er al uit liggen, boven de 9000 toeren trekt hij hem er gewoon doorheen, meer mensen dit probleem gehad? Net 4500 km gelopen
 
Dat is mooi...kl*te... hier op 7500, maar geen probleem..nog...:-s.
Hopelijk is het iets simpels....
 
Veel wheelies gemaakt? De mijne staat op ongeveer 17.000, geen problemen.

Ja maar power wheelies, heb wel een quickshifter gemonteerd denk dat dat de euvel is. Maja heeft gebben wat te doen volgende week. Anders maar gelijk een zwaardere slipperclutch laten monteren
 
Zo. Eindelijk uitgesleuteld.

SW Motech Tail Tidy
Yamaha Wind screen
SW Motech tanktas (niet afgebeeld)
Andere koplamp waar ik even de naam van kwijt ben. Wittere lamp in elk geval.
MIVV Suono uitlaatsysteem.

Next up: Hyperpro!

1000848.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die grondspeling is wel echt minimaal zo....
Denk je dat je daar geen last van krijgt? Ik heb de akra en die heb ik al 2 keer aan de grond gehad op verkeersdempels.... :-(
 
Zo. Eindelijk uitgesleuteld.

SW Motech Tail Tidy
Yamaha Wind screen
SW Motech tanktas (niet afgebeeld)
Andere koplamp waar ik even de naam van kwijt ben. Wittere lamp in elk geval.
MIVV Suono uitlaatsysteem.

Next up: Hyperpro!

[afbeelding]

Vind het een hele mooie machine, enkel sluit de lijn van de uitlaat niet aan bij die van de motor. Persoonlijke mening hoor. Hoe is het geluid?
Denk, gezien het volume van de demper, dat het wel enigszins binnen de perken blijft?

Welk model tanktas heb jij?
 
Vind het een hele mooie machine, enkel sluit de lijn van de uitlaat niet aan bij die van de motor. Persoonlijke mening hoor. Hoe is het geluid?
Denk, gezien het volume van de demper, dat het wel enigszins binnen de perken blijft?

Welk model tanktas heb jij?
Eens. Mijn voorkeur ging echter uit naar een demper die aansluit bij de kleur van het frame. De Akrapovic Carbon was goedkoper, maar heeft geen E-keur.

Nou, De DB killer zit er in, en dan nog maakt ie echt een flink kabaal. Echt een diepe/donkere sound zoals je dat kan verwachten van MIVV. Ik zie niet hoe dit een E-keur heeft gekregen. Video volgt. Alles is vastgelegd voor een Youtube kanaal. Hoop footage. Working on that!

Wat me op viel is dat de DB killer er ook met een popnagel in zit. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Ik heb de SW motech Micro Evo 2 er op zitten. Klein handzaam tasje waar ik dan mijn sleutels telefoon portomonee dat soort shit kwijt kan als ik op pad ben met mijn one-piece. Eventueel nog een camera. Bij behoefte aan groter koop ik dat, heb die ring er nu toch op zitten.

Grondspeling laat wat te wensen over inderdaad. Moet het niet in mijn hoofd halen te blijven zitten op de motor als ik m de drempel over rij. Maargoed, dat is dan maar zo.
 
Eens. Mijn voorkeur ging echter uit naar een demper die aansluit bij de kleur van het frame. De Akrapovic Carbon was goedkoper, maar heeft geen E-keur.

Nou, De DB killer zit er in, en dan nog maakt ie echt een flink kabaal. Echt een diepe/donkere sound zoals je dat kan verwachten van MIVV. Ik zie niet hoe dit een E-keur heeft gekregen. Video volgt. Alles is vastgelegd voor een Youtube kanaal. Hoop footage. Working on that!

Wat me op viel is dat de DB killer er ook met een popnagel in zit. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Ik heb de SW motech Micro Evo 2 er op zitten. Klein handzaam tasje waar ik dan mijn sleutels telefoon portomonee dat soort shit kwijt kan als ik op pad ben met mijn one-piece. Eventueel nog een camera. Bij behoefte aan groter koop ik dat, heb die ring er nu toch op zitten.

Grondspeling laat wat te wensen over inderdaad. Moet het niet in mijn hoofd halen te blijven zitten op de motor als ik m de drempel over rij. Maargoed, dat is dan maar zo.

Oef, lijkt me niet echt fijn om te moeten gaan staan als je een drempel tegenkomt :? Of begrijp ik je verkeerd? Ben wel benieuwd naar het geluid. Arrow heeft ook dempers met een zwarte mantel...

Dat de dB-killer gepopt is, is in mijn ogen normaal. Dan bedoel ik eigenlijk dat de dB-killer niet met 'standaard' gereedschap uit te nemen is. De e-Keur is namelijk enkel van toepassing met de killer erin. Desalniettemin hebben ze het zo gemaakt, dat je de killer er makkelijk uit kan nemen (d.m.v. uitboren, of bij Arrow eruit slaan, puntlas). Een dB-killer gebout zou geen e-Keur krijgen.

Ik heb de Evo city, erg fijne tas. Past heel erg goed op de tank van de MT. Ik heb hiervoor de Engage Sport gehad, en dan ga je qua ruimte wel iets achteruit. Heb zelf nog getwijfeld over de Evo GS (bedoeld voor de GS, tja...), maar die vond ik te lomp.
 
Laatst bewerkt:
Oef, lijkt me niet echt fijn om te moeten gaan staan als je een drempel tegenkomt :? Of begrijp ik je verkeerd? Ben wel benieuwd naar het geluid. Arrow heeft ook dempers met een zwarte mantel...

Dat de dB-killer gepopt is, is in mijn ogen normaal. Dan bedoel ik eigenlijk dat de dB-killer niet met 'standaard' gereedschap uit te nemen is. De e-Keur is namelijk enkel van toepassing met de killer erin. Desalniettemin hebben ze het zo gemaakt, dat je de killer er makkelijk uit kan nemen (d.m.v. uitboren, of bij Arrow eruit slaan, puntlas). Een dB-killer gebout zou geen e-Keur krijgen.

Ik heb de Evo city, erg fijne tas. Past heel erg goed op de tank van de MT. Ik heb hiervoor de Engage Sport gehad, en dan ga je qua ruimte wel iets achteruit. Heb zelf nog getwijfeld over de Evo GS (bedoeld voor de GS, tja...), maar die vond ik te lomp.

Excuus, ik doelde op de drempel van binnen mijn woning naar buiten toe, niet verkeersdrempels. verwoorde het iets te breed. Verkeersdrempels ondervond ik geen schrapend geluid gelukkig.

Klopt. Heb ik bekeken. Maar vond ik niet mooi. Evenmin de Termignoni en de andere uitlaten in het MIVV assortiment. Altijd al iets gehad met die Suono uitlaatdemper, die was niet beschikbaar voor mijn voorgaande motoren dus die had eigenlijk automatisch al puntje voor.

Eens wat de dB-killer betreft. Mag wat mij betreft zelfs vast gelast worden. Voor sommigen kan het niet luid genoeg en die 'sommigen' groeit zo rap in dit jaar getijde..'loud pipes saves lives' op het achterwerk getatoeëerd en knallen met die ééncilinders _O-

Goed, hoe dan ook. Ah! Die Evo City ziet er goed uit inderdaad. Die Micro die dekt qua naam de lading. Maargoed, over het algemeen heb ik ook niet veel bij me. DIe Evo City ziet er knap uit, en ook goed ruim volgens mij. Wat ik mee vervoer zijn over het algemeen camera spullen en ik probeer altijd zo min mogelijk in een rugzak te stoppen.
 
Excuus, ik doelde op de drempel van binnen mijn woning naar buiten toe, niet verkeersdrempels. verwoorde het iets te breed. Verkeersdrempels ondervond ik geen schrapend geluid gelukkig.

Klopt. Heb ik bekeken. Maar vond ik niet mooi. Evenmin de Termignoni en de andere uitlaten in het MIVV assortiment. Altijd al iets gehad met die Suono uitlaatdemper, die was niet beschikbaar voor mijn voorgaande motoren dus die had eigenlijk automatisch al puntje voor.

Eens wat de dB-killer betreft. Mag wat mij betreft zelfs vast gelast worden. Voor sommigen kan het niet luid genoeg en die 'sommigen' groeit zo rap in dit jaar getijde..'loud pipes saves lives' op het achterwerk getatoeëerd en knallen met die ééncilinders _O-

Goed, hoe dan ook. Ah! Die Evo City ziet er goed uit inderdaad. Die Micro die dekt qua naam de lading. Maargoed, over het algemeen heb ik ook niet veel bij me. DIe Evo City ziet er knap uit, en ook goed ruim volgens mij. Wat ik mee vervoer zijn over het algemeen camera spullen en ik probeer altijd zo min mogelijk in een rugzak te stoppen.

Nou zo te horen heb je de goede keuze gemaakt! (lees: Weloverwogen) :) Super!
 
Laatst bewerkt:
Sinds zaterdag ook in het bezit van een "matt grey" MT-09
Nu nog even de eerste 1000 km zien door te worstelen en dan gaan!!

Heb gelijk er een verkort achterspatbord, windscherm (Givi) en andere knipperlichten oplaten zetten.

P1030696_1.jpg


P1030709.jpg
 
Eens. Mijn voorkeur ging echter uit naar een demper die aansluit bij de kleur van het frame. De Akrapovic Carbon was goedkoper, maar heeft geen E-keur.

Nou, De DB killer zit er in, en dan nog maakt ie echt een flink kabaal. Echt een diepe/donkere sound zoals je dat kan verwachten van MIVV. Ik zie niet hoe dit een E-keur heeft gekregen. Video volgt. Alles is vastgelegd voor een Youtube kanaal. Hoop footage. Working on that!

Wat me op viel is dat de DB killer er ook met een popnagel in zit. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Ik heb de SW motech Micro Evo 2 er op zitten. Klein handzaam tasje waar ik dan mijn sleutels telefoon portomonee dat soort shit kwijt kan als ik op pad ben met mijn one-piece. Eventueel nog een camera. Bij behoefte aan groter koop ik dat, heb die ring er nu toch op zitten.

Grondspeling laat wat te wensen over inderdaad. Moet het niet in mijn hoofd halen te blijven zitten op de motor als ik m de drempel over rij. Maargoed, dat is dan maar zo.

De dB-killers van mijn MIVV onder mijn GSR zaten ook met een popnagel vast. Ik had de popnagels uitgeboord en twee rvs boutjes om ze mee vast te zetten. Met de dB-killers eruit was echt te veel lawaai...
 
De dB-killers van mijn MIVV onder mijn GSR zaten ook met een popnagel vast. Ik had de popnagels uitgeboord en twee rvs boutjes om ze mee vast te zetten. Met de dB-killers eruit was echt te veel lawaai...

Ja ik vind met er in al eigenlijk meer dan dat ik zou willen. Zodoende ook maar gewoon lekker zo gelaten *O*

Enigste reden dat ik t er uit zou willen halen is voor de vlammen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan