Demonteren contactslot Honda FMX 650

Kromatic

Rookie
4 aug 2013
26
0
Omg. Den Haag
Goedenavond,

Ik ben helaas beide sleutels van mijn Honda FMX 650 verloren -O- . Nu las ik dat bij de meeste motoren op de zijkant van het contactslot een code ingeslagen is waarmee je een sleutel kunt bijmaken. Waar kan ik deze code vinden of moet ik het contactslot eerst demonteren?

Ik heb even gekeken maar zag niet zo snel waar ik het contactslot kon demonteren.

Foto's:

Bovenkant
2vd3fac.jpg


Onderkant
33kpxrn.jpg


Lijken wel dolgedraaide inbussen maar zijn compleet rond :? ?
 
JanBros,

volgens mij moet je beter lezen. Ik geloof dat Part66 een reserveslot heeft maar TS niet,hij wil immers sleutels laten maken adhv het nummer op zijn slot,daarom moet hij het demonteren en ook heel houden dus...

Groet,Auke.
 
Verklaar u nader!
Ik heb dit vorige week met n zxr gedaan.

Bovenste kroonplaat los, en dan met slot er nog aan er af halen.
Als niet makkelijk gaat, vanwege pen stuurslot, kun je ook de vorkpoten laten zakken. Dan pak je zo los.

Voordeel; je hebt dan een handzaam deel om aan te werken.

Mocht je obv nr sleutels kunnen krijgen; doen.
 
Je wilt nu de bovenste kroonplaat van de vorkpoten en T-stuk lostillen, wat niet lukt vanwege het stuurslot.

Wat echter wél kan, is de onderste kroonplaat inclusief vorkpoten naar beneden laten zakken (IE voorkant frame opkrikken), zodra deze drie obstakels voorbij de bovenste kroonplaat zijn, zit laatstgenoemde los.

Omslachtig? ja, werkt het? ja :)
 
Ik snap wat jullie bedoelen maar de kroonplaat zit dan toch nog steeds samen met het contactslot vast aan mijn frame door middel van die stuurslotpen?
Tis een pen die draaien voorkomt.
Als je kroonplaat kunt kantelen, haal je ook die pen uit t balhoofd.
Kun je niet kantelen, dan vorkpoten zakken, pak je t zo los. Sterker nog, valt vanzelf los.

Maar als je sleutels krijgt, ist niet nodig.
 
Ah ik snap hem en dan heb ik het kroonstuk met contactslot eraan waarmee ik naar een slotenmaker kan.

Ik zal er morgen eens naar kijken. Het frame moet ik dus zodanig ophogen dat de voorvorkpoten er onderuit zakken?
 
Hoe gaat hij het T-stuk laten zakken met de bovenste kroonplaat er op?

Wat is volgens jou het probleem?

Als de vorkpoten uit de bovenste kroonplaat zijn eerst proberen met draaien en schuiven van die kroonplaat.

Kroonplaat zit nog over de balhoofdpen. Daarom moet t-stuk ook zakken anders krijg je de stuurslot pen niet uit zijn zitting.
 
Volgens mij maakt TS al de fout om niet de klem boutjes van de vorkpoten los te draaien, maar hij probeert de doppen (de 2 buitenste rode cirkels) los te draaien.
En dat lukt niet om dat de kroonplaat nog klemt om de poten.

Dus TS je moet eerst de 4 boutjes boven in de kroonplaat los draaien.
Ze hoeven er niet uit.
Daarna kijken of je de kroonplaat er af kan halen of dat je het T stuk zoals mijn voorgangers schrijven moet demonteren.
 
Die 4 boutjes heb ik er al uitgehaald is zeer duidelijk te zien op de foto op de vorige pagina. Hij zit nergens meer vast maar de stuurslotpen weerhoudt de kroonplaat ervan om gedemonteerd te worden.

Ik moet dus de motor op gaan tillen met behulp van een krik onder het frame met extra ondersteuning voor de voorkant oid. Glijden de voorvorkpoten er dan zo uit of gaat dat moeizaam?
 
Ik had mijn voorkant met spanbanden en een "rik rak" \ takel omhoog getakeld. Wij hadden een metalen klem met oogjes aan de houten balken van het plafond van onze garage gemonteerd en daar de spanbanden en takel weer aan vast. De spanbanden gingen door het frame heen.

Op het moment dat de vorkpoten niet genoeg ruimte hebben aan de onderkant als je deze er onderuit probeert te halen kan je makkelijk de boel wat meer optakelen. Met een krik lijkt het mij toch allemaal wat instabieler.

Maar goed, er zijn meerdere wegen naar Rome.


Mijn poten kon ik er "zo" uitschuiven. Beetje heen en weer draaien maar ik hoefde niet te meppen of andere rare dingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan