Demonteren contactslot Honda FMX 650

Kromatic

Rookie
4 aug 2013
26
0
Omg. Den Haag
Goedenavond,

Ik ben helaas beide sleutels van mijn Honda FMX 650 verloren -O- . Nu las ik dat bij de meeste motoren op de zijkant van het contactslot een code ingeslagen is waarmee je een sleutel kunt bijmaken. Waar kan ik deze code vinden of moet ik het contactslot eerst demonteren?

Ik heb even gekeken maar zag niet zo snel waar ik het contactslot kon demonteren.

Foto's:

Bovenkant
2vd3fac.jpg


Onderkant
33kpxrn.jpg


Lijken wel dolgedraaide inbussen maar zijn compleet rond :? ?
 
Dat zijn waarschijnlijk breekboutjes.
Daar heeft wel een kop opgezeten maar deze breken (in de fabriek) af bij het monteren van het contactslot.

Je kunt proberen om de boutjes met een klein (scherp) puntig beiteltje los te tikken. (ze dus een rondgaande beweging laten maken) Dit is wel een geduld klusje.

Maar een gaatje in de boutjes boren en er een inbus bitje inslaan heeft óók kans van slagen.
(je hebt dan grip op de inbus)
 
Bedankt voor de reactie! Ik zou wel graag willen weten of er op de zijkant van het contactslot van een FMX ook nummers ingeslagen zijn, voordat ik de boel ga demonteren. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
 
Laatst bewerkt:
kop volledig af boren, dan komt het slot er zo vanaf.
spanning is dan ook van de bout, dan op het uitstekende deel een griptang en gewoon eruit draaien.

Die vlieger gaat niet op: D'r zit loctite op. De meesten lassen er een moer op, anderen gebruiken een linkse tap (of het ghetto alternatief, een torx-bit). Verwarmen zal je in ieder geval helpen.

Ik heb een nieuw contactslot liggen, ik zal hem zometeen eens bekijken. Uit m'n hoofd zit er wel een los plaatje bij met een code, deze laat je bij de reservesleutels of de papieren.
 
Laatst bewerkt:
Sleutels laten maken op nr is idd mogelijk. Ik heb het laten doen voor mijn '77 CB 750. Idd het nr op het contactslot wat je ziet na demontage.Ik heb het via internet laten doen bij Hakkey in Amsterdam. Via site of mail nr.opgestuurd en een week later via de post de sleutels in mijn brievenbus. Werkten perfect,kostte een tientje.Moet je alleen wel het nr hebben.

Groet,Auke.
 
Sleutels laten maken op nr is idd mogelijk. Ik heb het laten doen voor mijn '77 CB 750. Idd het nr op het contactslot wat je ziet na demontage.Ik heb het via internet laten doen bij Hakkey in Amsterdam. Via site of mail nr.opgestuurd en een week later via de post de sleutels in mijn brievenbus. Werkten perfect,kostte een tientje.Moet je alleen wel het nr hebben.

Groet,Auke.

Ik heb het nummer ook gevonden! Bij de pen naar het stuurslot.

Ik zal de tip van Janbros dan ook maar proberen, ik heb dat nieuwe contactslot helaas ook niet zonder reden -O- .
 
Bedankt voor de antwoorden heren!

Dus de bovenste kroonplaat demonteren door eerst de blauw omcirkelde boutjes en dan de 3 grote rood omcirkelde boutjes te demonteren en dan uitboren? Valt de voorvork er dan niet uit?

2rggmk1.jpg


Wat betreft het makkelijk maken voor de dievengilde valt dit best mee aangezien je eerst het hele contactslot dient te demonteren. In dat geval kan je net zo goed een busje regelen en hem daar in tillen lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden heren!

Dus de bovenste kroonplaat demonteren door eerst de blauw omcirkelde boutjes en dan de 3 grote rood omcirkelde boutjes te demonteren en dan uitboren? Valt de voorvork er dan niet uit?

[afbeelding]

Wat betreft het makkelijk maken voor de dievengilde valt dit best mee aangezien je eerst het hele contactslot dient te demonteren. In dat geval kan je net zo goed een busje regelen en hem daar in tillen lijkt mij.

stuur idd los maken (blauwe) en op een doek even neer leggen (moet net gaan met de kabels), dan niet die grote(rode) moeren aan de zijkant los maken, zijn van je voorvork, maar die 4 kleine imbus aan de zijkant van je kroonplaat los, je grote kroonplaat moer los maken (rode) in het midden (let op dat je deze niet beschadigd)en kroonplaat er af pakken, als het goed is blijft de rest zitten.

misschien heb je hier wat aan,

betreft beveiliging contact slot, stelt echt niets voor je kan zelfs een stekker maken, dat je die bij je slot los klikt dummy er op, dan gaat alles werken motor starten en weg wezen als er verder geen sloten op zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ben een tijdje bezig geweest maar de kroonplaat komt er met geen enkele mogelijkheid vanaf. Overal WD40 tussen gespoten en zachtjes getikt met een hamer en een doek er overheen. Gaf geen krimp. Volgens mij heb ik toch echt alle bouten losgedraaid!

143dlki.jpg


De motor staat wel op stuurslot maakt dit wat uit?
 
Ja want je stuurslot (dat is een pinnetje die uit het gedeelte van jouw contactslot komt) gaat je frame in (en dan zit het vast) en ik zie dat jouw contactslot nog aan jouw kroonplaat vast zit dus die zit vast :)

Tenminste, zo is het bij mijn 600RR en dat lijkt veel op jouw kroonplaat en contactslot.

Bij de 600RR zat het contactslot overigens gewoon met imbusjes of torx vast. Ik heb deze zonder problemen kunnen overzetten bij het wisselen van kroonplaat.

Ik ben oprecht benieuwd hoe je dat gaat oplossen! Interessante (voor mij dan) kwestie (ik kan zo gauw namelijk geen oplossing bedenken)!
Voor jou begrijpelijk een kut situatie.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik niet want dan zit het pinnetje nog steeds in jouw frame vast. Geen idee of je deze dan zo ver naar achteren kan bewegen dat die vrij komt.

Maar 1 van de monteurs hier kan daar veel beter een uitspraak over doen dan als ik.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch een ander slot, dus kan je dit gerust verneuken.
Proberen een grote platte schroevendraaier met vierkante schacht erin rammen, en dan met steeksleutel/griptang het slot proberen te verdraaien.
En anders gewoon heel het slot kapot boren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan