MIG lasaparaat aanpassen, zou dit kunnen?

HugoW

Die hard MF'er
12 okt 2015
252
1
Wijk bij Duurstede
Hoi,

ik heb een oud MIG lassertje van de Gamma. Inmiddels zit daar een grote echte CO2 fles aan met een goed reduceer, en het ding doet het verbazingwekkend goed. Alleen de instelbaarheid laat te wensen over. Ik kan de draadsnelheid traploos regelen, maar de spanning (?!?) maar in twee standen. Volgens mij klapt hij voor de transformator de sinusgolf wel of niet om met diodes, dus volle of halve spanning. En dat wil ik beter instelbaar gaan maken. Vooral bij dun plaatwerk mis ik goede controle. Voor een ander project heb ik dit dingetje gekocht:

Speed Controller AC 3800W SCR Electric Voltage Regulator Dimming Switch M | eBay

Ik stuur daar een verwarmingselement mee aan en het werkt goed. Zou ik die schakelaar en z'n diodes kunnen verwijderen en deze ervoor in de plaats kunnen zetten? Ik zit aan de 230V zijde van de transformator. Als dat kan zet ik ook nog een amperemeter met shunt aan de andere kant van de transformator, dan kan ik meten en instellen.

Graag jullie input; zie ik iets over het hoofd, ga ik iets gevaarlijks doen? Ik denk van niet, maar toch...

Dank,

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Dan nog even voor diegene die wat opmerkingen maakte naar mij toe dat is niet erg .
In mijn functie die ik lange tijd vervuld had kijk ik hier gewoon doorheen.
Ik denk dan gewoon ::God vergeef het hem want hij weet nog niet wat hij zegt.
Verder wens ik deze persoon alle goeds toe tot minsterns tie jaar onder die van mij en dan nog dat hij dan nog minstens 75 % van zijn verstand heeft als ik nu nog heb .
Verder ben ik van mening dat dergelijke uitlatingen niet moeten kunnen op deze pagina
Ik ben begonnen als fijn bankwerker en heb doorgestudeerd tot mijn 42 jaar.
Ik heb 23 jaar de meest kleinste en moeilijkste onderdelen gemaakt en zeer ingewikkelde apparaten zowel electro als mechanisch gemonteerd en op de plaats afgesteld ook buiten Nederland.
Na 23 jaar dat gedaan te hebben en na mijn studie ben ik in de ontwikkeling gegaan en heb ik vele grote en kleine machines ontworpen .
Nadien heb ik met zeer veel gelul in de laatste 20 jaar 5 grote octrooien op mijn naam gekregen en ben ik door minister Andriesen en minister De VRies geridderd en toegesproken door H.m. de Koningin BEA .
Ook was ik eregast bij het 100 jaar PHILIPS En sta ik dus ook op de foto.
Dus ik denk dat het met mijnkennis wel mee valt .
Ik heb wel geen verstand van voetballen en duiven en fietsen en race motoren.
En dat is wel jammer want dat is wel waar het op feestjes dikwijls over gaat.
maar daar is ook overheen te komen.
Zijn we heel benieuwd naar.
 
Er staat nergens dat ik dat boek geschreven heb maar dat ik samen met nog andere aan dat boek heb mede gewerkt.
Staat ook in het boek
ISBN 978-90-818788-07 NUR 680
EN dat vol lof dat valt reuze mee want bij mij in het dorp weet het bijna n
iemand.
En als je nog meer wil zien over deze motoren kijk dan op stermotor .nldan zie je de ander ook.

Google :
Uw zoekbewerking - ISBN 978-90-818788-07 NUR 680 - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan